اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109026834219100
در دسترس نیست

معرفی قطعات موتوری خودرو های کیا و هیوندا

معرفی قطعات موتوری خودرو های کیا و هیوندا

کد: 140109026834219100

، (اخبار رسمی): میل لنگ یکی از قطعات اصلی موتور برای به حرکت درآوردن قطعات موجود در بلوک سیلندر است.. این قطعه موجب تبدیل حرکت خطی به حرکت دورانی درون پیستون شده و به کمک یاتاقان بالای بلوک سیلندر تعبیه می شود. میل لنگ ها دارای قطعات لنگ و قطعات اتصال ثابت و متحرک هستند.

معرفی قطعات موتوری خودرو های کیا و هیوندا
خرید لوازم یدکی کیا و هیوندا

میل لنگ

در واقع لنگ ثابت، فقط به دور بلوک سیلندر حالت چرخشی دارد اما لنگ متحرک به شاتون وصل شده و  علاوه بر چرخش دارای حرکت دورانی است.

میل لنگ از آلیاژهایی اعم از کروم یا وانادیوم ساخته می شود؛ چرا این که این دو فلز در برابر دمای بالا مقاوم بوده و بهترین بازدهی را دارند. برای خرید میل لنگ به سطح روی آن دقت کنید. عدم وجود پستی و بلندی روی میل لنگ نشان از کیفیت آن دارد. علاوه بر این، استاندارد بودن قطر و اندازه قطعه خودرو و توجه به سوراخ های روغن کاری شده در خرید میل لنگ اهمیت بسیار دارد. برای خرید میل لنگ به فروشگاه معتبر با محصولات اصل و اورجینال مراجعه کنید تا خیالتان بابت کیفیت قطعات موتوری خودرو راحت باشد.

اویل پمپ

اویل پمپ در لغت انگلیسی به معنای پمپ روغن بوده و وظیفه آن در خودرو چرب کردن سطوح قطعات موتور است. پیستون درون سیلندر حرکت می کند و عدم چرب بودن قطعات موجب اصطکاک بین رینگ پیستون و سیلندر می شود. بنابراین اویل پمپ با گردش روغن در قطعات از ایجاد اصطکاک و آسیب قطعات جلوگیری کرده و وظیفه آن روغن کاری و چرب کردن قطعات موتور است. این پمپ در درون بلوک سیلندر واقع شده و با جذب گرمای قطعات موجب عملکرد بهتر آن ها می شود.

اویل پمپ خودرو در انواع مختلف (دنده ای، روتوری، سوزنی) با برندها و کیفیت های متعدد در فروشگاه های قطعات خودرو به فروش می رسد. پیش از خرید اویل پمپ بهتر است با علائم خرابی آن آشنا شوید. کاهش فشار روغن، صدای غیر عادی سوپاپ، نویزهای اویل پمپ، صدای غیر عادی لیفترهای هیدرولیکی مجموعه علائم خرابی اویل پمپ محسوب می شوند. برای خرید مطمئن اویل پمپ و دسترسی به لیست قیمت کافی است به دسته بندی مربوطه در سایت مراجعه کنید. بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قطعات خودروی کیا و هیوندا در سایت موجود است. لازم به ذکر است که یک سری اقدامات مانع از خرابی پمپ روغن می شود. به عنوان مثال توجه به میزان آب موتور یا توجه به تمیزی فیلتر روغن از نکات مهمی است که نادیده گرفتن آن ممکن است خطرآفرین باشند. علاوه بر این در برخی مواقع دور موتور به محدوده خطر یا خط قرمز نزدیک می شود. در چنین شرایطی راندن با سرعت بالا موجب خرابی اویل پمپ می شود.

شاتون

شاتون نیز از اساسی ترین قطعات موتور خودرو است که کیفیت و عملکرد آن روی کارکرد موتور تاثیرگذار خواهد بود. این قطعه از جنس فلز بوده و در بین پیستون و میل لنگ قرار گرفته است. شاتون حرکت پیستون در محفظه احتراق را از حالت رفت و برگشتی به دورانی تبدیل کرده و از یک طرف (قسمت بزرگتر) به میل لنگ و از سمت دیگر (قسمت کوچکتر) به پیستون متصل است. عوامل متعددی اعم از دمای بسیار بالا یا عملکرد نامناسب اویل پمپ موجب شکستگی شاتون می شوند. خرید شاتون به دلیل با اهمیت بودن قطعه از حساسیت زیادی برخوردار است. فروشگاه های قطعات خودرو کیا و هیوندا انواع مختلف این قطعه در کیفیت های مختلف را به مشتریان عرضه می کنند. هر یک از این قطعات، نسبت به کیفیتشان قیمت های متفاوتی دارند.

پیستون

پیستون قطعه ای استوانه ای شکل در درون سیلندر است. این قطعه به شاتون متصل بوده و دارای حرکت رفت و برگشتی است. هر پیستون از تاج، دامنه، شیار رینگ و گژ پین ساخته می شود. هر یک از قسمت های نام برده شده در انواع مختلف از لحاظ ظاهری با هم فرق دارند. نوع سوخت، نوع موتور، نوع سیلندرها در تعیین شکل پیستون موثرند. توضیح مختصری در مورد هر قسمت پیستون ارائه می شود.

رینگ موتور

رینگ در لغت انگلیسی به معنای حلقه است. رینگ موتور نیز به دور جسم دیگری حلقه می بندد. همانطور که پیش تر گفته شد پیستون یک جسم استوانه ای شکل است که برای حرکت راحت به شرایط خاص و دور از اصطکاک نیاز دارد. رینگ موتور شرایط لازم را برای حرکت راحت پیستون فراهم می کند. پیستون بر روی بدنه خود دارای شیارهایی است که رینگ ها روی آن قرار می گیرند. در واقع جایگاه رینگ به دور پیستون طوری تعبیه شده که بین سیلندر و پیستون فاصله چند میلیمتری ایجاد می شود. بنابراین با فراهم آمدن چنین شرایطی مدیریت حرکت پیستون درون سیلندر راحت می شود. محفظه احتراق در فضای بالای پیستون تشکیل شده و حرکت شاتون در فضای پایین پیستون است.

پیستون درون سیلندر به صورت مداوم در حرکت بوده و برای حرکت راحت به روغن و روانکاری نیاز دارد. از طرف دیگر نفوذ روغن به فضای احتراق موجب اختلال می شود. بنابراین این دو فضا باید کاملا از هم تفکیک شوند. عایق بندی و تفکیک این دو فضا بر عهده رینگ موتور است. بنابراین خرید رینگ موتور با کیفیت با توجه به اهمیت قطعه از حساسیت بالایی برخوردار است. قیمت هر قطعه خودرو بسته به کیفیت و برند محصول متفاوت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید