اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110036887718817
در دسترس نیست

افزایش کارایی و صرفه جویی در انرژی با عایق های لوله ای

عایق کاری حرارتی برودتی لوله ها

کد: 140110036887718817

، تهران , (اخبار رسمی): عایق کاری حرارتی برودتی لوله ها باعث کاهش انتقال حرارت و برودت از لوله ها به سطح بیرونی و افزایش کارایی و صرفه جویی در انرژی می شوند.

عایق کاری حرارتی برودتی لوله ها
عایق های لوله ای تولید گروه صنعتی لینکران

به طور کلی عایق لوله به مواد یا ترکیبی از مواد پیچیده شده در اطراف لوله گفته می شود که موجب کاهش اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های انرژی می گردد.

اهداف و دلایل اصلی برای عایق کاری لوله ها

تنظیم دما و بهبود راندمان انرژی (عایق کاری حرارتی برودتی لوله ها باعث کاهش انتقال حرارت و برودت از لوله ها به سطح بیرونی و افزایش کارایی و صرفه جویی در انرژی می شوند.)

به حداقل رساندن تراکم (هنگامی که سطح بیرونی لوله های لوله کشی خنک تر از هوای اطراف آنها باشد،تراکم ایجاد می شود. تراکم سبب جمع آوری رطوبت در سطح لوله و در نتیجه خوردگی و زنگ زدگی آن به مرور زمان خواهد شد. عایق کاری لوله ها موجب کاهش تراکم و پیشگیری از پوسیدگی و خوردگی لوله ها می گردد.)

کاهش صدای لوله (ماهیت رسانایی لوله ها باعث انتقال صدا و ایجاد آلودگی صوتی می گردد. وجود صداهای تصادفی و عجیب در انتقال آب و مواد از طریق لوله ها و به حداقل رساندن آلودگی های صوتی یکی از دلایل استفاده از عایق های لوله است تا از این طریق بتوان صداهای اضافی سیستم لوله کشی را کاهش داد. این امر بخصوص در مکان های خاصی مانند سینما و بیمارستان ها ضرورت بیشتری می یابد. در واقع عایق لوله به عنوان یک بافر عمل می کند و از حرکت ارتعاشات صوتی از لوله به سطح دیگری مانند کف یا دیوار جلوگیری می نماید. )

افزایش ایمنی و محافطت شخصی از پرسنل در محیط های صنعتی (عایق کاری لوله ها در محیط های صنعتی علاوه بر موارد ذکر شده در بالا می تواند از آسیب های احتمالی تماس بالقوه پرسنل با سطح سیستم لوله کشی مانند سوختگی در لوله های گرم و... پیشگیری نماید.)

مزایای عایق کاری لوله ها

از مهم ترین مزایای عایق کاری لوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد که البته به برخی از آن ها در بخش بالا که دلایل و اهداف اصلی عایق کاری لوله ها بود اشاره نمودیم :

  • تسهیل کنترل دمای سیستم لوله کشی
  • جلوگیری از جریان بخار در لوله های گرم و تراکم در لوله های سرد که موجب خوردگی و پوسیدگی لوله ها می گردند.
  • افزایش قدرت و راندمان عملیاتی سیستم های گرمایش / سرمایش
  • کاهش آسیب های عمده در لوله ها در هنگام آتش سوزی به علت ضد حریق بودن مواد عایق
  • جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط
  • جذب صدا و لرزش در سیستم های لوله کشی و...

نحوه نصب عایق لوله ای الاستومری

جهت نصب آسان عایق های الاستومری لوله ای روی سیستم های لوله کشی می توان از نوع چاک دار عایق لوله ای الاستومری که لبه های آن به صورت چسب دار است، استفاده نمود.

در صورت استفاده از عایق های الاستومری لوله ای ساده می توان آن را پس از انتخاب بر اساس قطر لوله برش داد و از چسب عایق الاستومری جهت نصب و چسباندن آن ها استفاده کرد. در پایان کار جهت اطمینان از اتصال عایق و عدم وجود درز در لبه های اتصال عایق ها از نوار درزگیر الاستومری استفاده می شود.

جهت آشنایی بیشتر با نصب عایق الاستومری و ساخت انواع اتصالات و زانویی های مورد نیاز از عایق برای عایق کاری لوله ها می توانید ویدئو آموزش برش اتصالات عایق لوله ای الاستومری را مشاهده کنید.

انواع عایق لوله ای الاستومری

به جز دو نوع عایق لوله ای معرفی شده در بخش بالا یعنی عایق لوله ای چاک دار و عایق لوله ای ساده، عایق های لوله ای روکش دار نیز وجود دارند که جهت استفاده در محیط های خارجی مناسب ترند. مثلا عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم قابلیت خوبی در برابر حفاظت از تاسیسات و لوله ها در برابر اشعه UV خورشید دارد یا عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک علاوه بر محافظت از تاسیسات در برابر اشعه خورشید، قابلیت مهم دیگری از جمله تمیز کردن آسان مواد زائدی که به مرور زمان روی عایق قرار می گیرند را دارد و برای استفاده در مراکز تولید مواد غذایی، بیمارستان‌ها، مدارس و... مناسب ترین گزینه است.

نوع جدیدی از عایق های الاستومری لوله ای به نام عایق لوله ای اینسپایر(INSPIRE)  نیز وجود دارند که برای اولین بار در ایران توسط گروه صنعتی لینکران به مرحله ثبت اختراع و تولید رسیده اند. این نوع از عایق های الاستومری به صورت رنگی تولید می شوند و خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به عایق های الاستومری ساده دارند. رنگی بودن این عایق ها علاوه بر زیبایی در عایق کاری در تفکیک لوله های گرم و سرد نیز بسیار کاربردی و مناسب است.

ضخامت عایق بر اساس اندازه لوله، دمای عملیاتی معمولی، نیاز به کنترل دما (میزان تلفات/بهره) گرما و غیره تعیین می شود. حداقل ضخامت مورد استفاده برای عایق 25 میلی متر است.

اگر ضخامت عایق بیش از 75 میلی متر مورد نیاز باشد می توان از چند لایه عایق استفاده نمود.

جهت افزایش بازدهی، تمام شیرهای موجود در سیستم لوله کشی  به غیر از شیرهای کنترل و شیرهای کمکی باید عایق بندی شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی لینکران

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی که در طول سالیان متمادی علاوه بر اعتماد و اعتبار کسب شده در تجارت ره‌آوردی چون آزمودگی پرسنل و اطمینان به شکوفایی تولید ملی را نیز به همراه داشته است، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات،لرزه گیرهای مکانیکی، عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی اتصالات آکاردئونی و سیستم های آتشبند و دودبند با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات مورد نیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت پا به عرصه گذاشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان