اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202177272218817
در دسترس نیست

پروژه های ساختمانی و موضوع انرژی و صرفه جویی در مصرف آن

کاربرد عایق الاستومری در پروژه های ساختمانی

کد: 140202177272218817

، تهران , (اخبار رسمی): پروژه های ساختمانی و موضوع انرژی و صرفه جویی در مصرف آن از مهمترین موضوعاتی است که زندگی بشر را درگیر خود نموده.هر اقدامی درجهت بهینه سازی مصرف آن کمک شایانی به اقتصاد کشورمی کند. از بهترین و به صرفه ترین روش های کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف انرژی، عایق کاری تجهیزات و لوله های ساختمانی می باشد.

کاربرد عایق الاستومری در پروژه های ساختمانی
گروه صنعتی لینکران تولیدکننده انواع عایق الاستومری برای پروژه های ساختمانی می باشد.

فواید استفاده از عایق الاستومری در پروژه های ساختمانی پایداری و انعطاف پذیری بالا مقاومت دربرابر خوردگی غیرسمی بودن مواداولیه ضریب انتقال حرارت پایین مقاومت در برابر فشار ،ضربه ،آلودگی، گردوخاک، رطوبت

استفاده بیشتر از عایق های لوله و تجهیزات مکانیکی ساده ترین راه جهت کاهش مصرف انرژی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، آب گرم مصرفی، آب سرد سرمایشی و بخش های مختلف سیستم های خنک کننده مانند کانال ها، پلنوم ها، جعبه های فیلتر و …؛ و کاهش هزینه ها در پروژه های ساختمانی است. همچنین با افزایش ضخامت عایق در غالب موارد صرفه جویی معنا داری در مصرف انرژی و هزینه ها در طول عمر ساختمان ایجاد می شود.

اصولاً سازندگان پروژه ی ساختمانی تمایلی به عایق کاری مسیرهای فرعی لوله ها ندارند یا تلاش می کنند از حداقل ضخامت عایق در این مسیرها استفاده کنند تا به این طریق هزینه های مترتب بر عایق کاری و به تبع آن قیمت تمام شده ساختمان را کاهش دهند. ارایه برنامه ها و توجیهات اقتصادی و ایجاد الزامات قانونی در بحث صرفه جویی مصرف انرژی می تواند تا حد زیادی به بهبود این وضعیت کمک کند.
عایق کاری صحیح پوسته پروژه های ساختمانی به منظور کمک به حفاظت از یخ زدگی لوله ها به اندازه تأثیر آن بر پیشگیری از یخ زدگی یا صدمات ناشی از رطوبت به ساختمان ها مهم است. معمولاً، لوله های تأسیساتی نباید در دیواره های خارجی ساختمان اجرا شوند. با این حال، در برخی موارد، اجرای لوله های تأسیساتی در دیواره های خارجی در صورتی که عایق کاری پوسته ساختمان به خوبی انجام شده باشد و عایق در قسمت بیرونی محل نصب لوله ها اجرا شده باشد، امکان پذیر است.

اهداف عایق کاری در پروژه های ساختمانی

  • پیشگیری یا کاهش صدمات ناشی از آتش یا مواد خورنده به تجهیزات
  • کمک به حفاظت از محیط زیست با کاهش تولید گازهای گلخانه ای
  • کمک به سیستم های مکانیکی برای دستیابی به استانداردهای لازم
  • کنترل دمای سطح جهت حفاظت از افراد و تجهیزات
  • کاهش اتلاف حرارت یا صرفه جویی در مصرف انرژی
  • کنترل دمای سطح در پروژه های ساختمانی
  • افزایش راندمان عملکرد سیستم تأسیسات
  • پیشگیری یا کاهش تقطیر بر روی سطوح

علت استفاده از عایق الاستومری در منازل مسکونی و ساختمان ها

با عایق کاری ساختمان می توان ساختمان را در فصل زمستان گرم و در فصل تابستان خنک نگهداشت.ساختمان با عایق کاری تا ۵ درجه گرمتر در زمستان و تا ۱۰ درجه خنکتر در فصل تابستان میشود.

در برخی عایق ها حباب های هوا وجود دارد و موجب کاهش هدایت حرارت می شود. و برخی عایق الاستومری حرارت را باز میتابانند.

عایقی که حرارت کمتری از خود عبور می دهد مقاومت بالاتری دارد بنابراین برای انتخاب عایق مناسب باید به جای ضخامت عایق ها مقاومت حرارتی عایق ها را مقایسه و عایقی که دارای مقاومت حرارتی بالاتری است را انتخاب کنیم.عایق هایی که مقاومت حرارتی یکسانی دارند در صرفه جویی انرژی یکسان عمل می کنند و تفاوت آن ها در قیمت و محل کاربرد آن ها ست.

سقف ساختمان،کف ساختمان،لوله های آب گرم و دیوارهای خارجی ساختمان از جمله جاهایی است که با عایق کاری آن ها می توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.که در عایق کاری سقف بین ۳۵ تا ۴۵ درصد و در عایق کاری کف ۵ درصد در زمستان و در عایق کاری دیوارها ۱۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. میزان عایق مورد نیاز برای هر ساختمانی بر اساس مقررات ساختمان تعیین شده و هر ساختمان باید میزان عایق کافی را داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی لینکران

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی که در طول سالیان متمادی علاوه بر اعتماد و اعتبار کسب شده در تجارت ره‌آوردی چون آزمودگی پرسنل و اطمینان به شکوفایی تولید ملی را نیز به همراه داشته است، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات،لرزه گیرهای مکانیکی، عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی اتصالات آکاردئونی و سیستم های آتشبند و دودبند با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات مورد نیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت پا به عرصه گذاشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان