اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202177272518817
در دسترس نیست

ساختمان های مسکونی چگونه ساکنان خود را در برابر زلزله ایمن نگه می دارند؟

کاربرد لرزه گیر مکانیکی در ساختمان های مسکونی

کد: 140202177272518817

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی مناسب ساختمان که به خوبی اجرا شده است اولین گام حیاتی است، اما فناوری مصالح نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. یکی از محبوب ترین روش های محافظت از ساختمان ها در برابر آسیب های زلزله، یعنی لرزه گیرهای مکانیکی،کاستن سروصدای ناشی از تجهیزات سرمایشی و مکانیکی است.

کاربرد لرزه گیر مکانیکی در ساختمان های مسکونی
لینکران تولیدکننده انواع لرزه گیر مکانیکی برای ساختمان های مسکونی می باشد.

گروه صنعتی لینکران باطراحی و تولید انواع لرزه گیر مکانیکی فنری و لاستیکی مانند لرزه گیر فن کوئل ، لرزه گیر چیلر و … مشکل سروصدا و لرزش تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در ساختمان های مسکونی را رفع نموده است.

عمل لرزه گیری چگونه اتفاق می افتد؟

لرزه گیری به صورت کلی به عمل جدا کردن یک قطعه از منبع ارتعاش می گویند. که سبب کاهش لرزش در تجهیزات مکانیکی در صنایع و ساختمان های مختلف می شود. که در این بین فضاهای بیمارستانی و سکونتی در راستای آرامشی که باید بر فضا حاکم باشد بیشترین استفاده را از لرزه گیرها دارند.
برای انجام عمل لرزه گیری از دو نوع لرزه گیر فنری و لرزه گیر لاستیکی استفاده می شود. 
روش‌هایی برای جلوگیری از انتقال ارتعاش از تجهیزات به این نوع ساختمان ها توسعه یافته است. تأثیرپذیری بالا از لرزش باعث استفاده از مصالح و مواد دارای میرایی بالا و همچنین روش‌ها و ارتباطات مکانیکی برای جذب امواج مکانیکی حاصل از لرزه و کاهش اثرات لرزش شده است.
برای ایجاد استهلاک انرژی و کاهش لرزش می‌توان از فرآیند تسلیم فلزات ، اصطکاک و خاصیت لزجت سیالات استفاده نمود. تجهیزاتی که در ایزوله کردن پایه تجهیزات مورد استفاده قرار می­گیرند دارای سه مشخصه اصلی انعطاف پذیری افقی ، قابلیت جذب انرژی و سختی قائم می­ باشند.
ما در این مقاله به طور تخصصی درمورد استفاده از لرزه گیر های مکانیکی در ساختمان های مسکونی و انواع آنها صحبت خواهیم کرد که مهندسین گروه صنعتی لینکران با تولید انبوه از انواع لرزه گیر کمک شایانی به عرصه صنعت نموده اند و اثرات لرزش و خرابی های آن در ساختمان های مسکونی را به طور چشمگیری کاهش داده اند.

نحوه عملکرد لرزه گیر فنری

انواع لرزه گیر فنری لینکران دارای سختی افقی پایین و سختی قائم بالا هستند. سختی افقی پایین فنر سبب جلوگیری از لرزش تجهیزات مکانیکی می‌شود. لرزه گیر های فنری باید سختی قائم بالا جهت تحمل بار قائم ناشی از تجهیزات سنگین روی خود داشته باشند.
میزان سختی افقی نباید به اندازه ای باشد که حرکت جانبی بیش از اندازه به تجهیزات روی لرزه گیر وارد شود. مؤلفه دیگر تاثیر­گذار روی کاهش لرزش ، میرایی فنر مورد استفاده در لرزه گیر فنری می باشد که باعث استهلاک انرژی لرزه ای می‌شود.
لرزه گیر ها باعث بالا رفتن دوره تناوب لرزش تجهیزات می‌شوند و تغییر در دوره تناوب باعث کاهش لرزش می­شود.

نحوه عملکرد لرزه گیر لاستیکی

انواع لرزه گیر لاستیکی با توجه به مواد به کار رفته در آن‌ها و نوع لاستیک، دارای میرایی‌های مختلف هستند.
لرزه گیر های لاستیکی ضمن اینکه از هدایت الکتریسته و برق جلوگیری می‌کند باعث جذب لرزش‌ های وارد شده به تجهیزات مکانیکی می‌شود.
استفاده از این لرزه گیر ها در شبکه های لوله کشی ساختمان های مسکونی ضروری است چرا که وجود تجهیزات دینامیکی در خطوط لوله از جمله پمپ، کمپرسور، فن، توربین و… باعث لرزش ،سر و صدا و استهلاک تجهیزات می­شود.
اصل رفتار لرزه گیر ­های لاستیکی بر اساس میرایی لاستیک و کاهش اثرات ارتعاش ناشی از تجهیزات دینامیکی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی لینکران

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی که در طول سالیان متمادی علاوه بر اعتماد و اعتبار کسب شده در تجارت ره‌آوردی چون آزمودگی پرسنل و اطمینان به شکوفایی تولید ملی را نیز به همراه داشته است، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات،لرزه گیرهای مکانیکی، عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی اتصالات آکاردئونی و سیستم های آتشبند و دودبند با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات مورد نیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت پا به عرصه گذاشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان