اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204127364618817
در دسترس نیست

چالش های پیش رو در ساخت عایق الاستومری

تاریخچه عایق الاستومری

کد: 140204127364618817

، تهران , (اخبار رسمی): عمده عوامل چالش بر انگیز در ساخت عایق ها به خصوص عایق های پلیمری به قرار زیر است : 1)ارزان بودن 2)بهره وری بالا 3)دوست دار محیط زیست 4)غیر سمی بودن

تاریخچه عایق الاستومری
عایق الاستومری تولید کارخانه گروه صنعتی لینکران واقع در شهرک صنعتی شمس آباد

عایق الاستومری یکی از محبوب ترین نوع عایق های حرارتی برودتی و صوتی به شمار می آید و به دلیل داشتن ویژگی های منحصر بفرد جایگاه خود را در صنعت ساخت و ساز در تمام جهان پیدا کرده است.

تاریخچه عایق کاری

از گذشته موضوع استفاده بهینه از انرژی موجب آن شد که بشر به دنبال مراقبت از آن و جلوگیری از هدر رفت آن باشد. لذا به دنبال پیدا کردن استفاده از موادی برآمد تا بتواند این وظیفه را بر دوش آن بگذارد. به جرات می توان گفت اولین ماده صنعتی مورد استفاده انسان در این مسیر الیاف شیشه بود.
در اوایل قرن 19 این موضوع جنبه صنعتی تری به خود گرفت و الیاف شیشه به مقیاس وسیع تری در صنعت و ساختمان مورد استفاده قرار گرفت. با شروع جنگ جهانی اول و دوم و پیشرفت علوم و فنون مهندسی و کم شدن منابع معدنی استفاده از سایر عایق های مهندسی ظهور بیشتری پیدا کرد. پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و نیاز به بازسازی جهان مشخص شد عایق های مورد استفاده خود موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی و بهداشتی در مقیاس بزرگی شده است. از آنجا بود که طراحی، تولید و استفاده از عایق های جایگزین شروع شد. همزمان علوم و تکنولوژی پلیمر نیز جهش بزرگی پیدا کرد و وارد مقوله عایق ها شد.
نخستین تلاش ها از سال 1947 میلادی بر روی رزین های وینیلی جهت تولید محصولات فومی برای ایجاد عایق حرارتی و صوتی در نیروی دریایی آمریکا جهت استفاده در ناو های جنگی شروع شد. همزمان پیشرفت سنتز رزین های وینیلی و سنتز اکریل و نیتریل بوتادین رابر (NBR) و ایجاد توانمندی در آلیاژ کردن پلی وینیل کلراید به صورت پخت شده در دهه 50 میلادی در آلمان شروع شد.
از آنجایی که امروزه پلیمرها کاربرد وسیعی در علوم و صنایع مختلف دارند می توان با ترکیب و آلیاژسازی آنها با یکدیگر بر وسعت نقش و کاربرد آنها در ساخت مواد جدید افزود. با تولید آلیاژ پلیمری NBR/PVC فوم شده با روش آلیاژسازی مذاب و ایجاد سلول های متورم بسته شده بوسیله عامل فوم زا و اضافه کردن پرکننده مناسب و سازگار با بستر آلیاژ، عایقی حرارتی با رفتار الاستومری ساخته شد. عایق الاستومری ساخته شده نقش بسزایی در صرفه جویی انرژی در مصارف صنعتی و خانگی ایفا می کند که مبتنی بر کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش هزینه های انرژی مصرفی است و در دسته محصولات دوست دار محیط زیست می تواند قرار گرفته و موجب ایجاد صرفه جویی اقتصادی چشم گیری با کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن گردد.

طرح موضوع و چالش های پیش رو در ساخت عایق ها
عمده عوامل چالش بر انگیز در ساخت عایق ها به خصوص عایق های پلیمری به قرار زیر است :
1)ارزان بودن
2)بهره وری بالا
3)دوست دار محیط زیست
4)غیر سمی بودن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی لینکران

گروه صنعتی لینکران در مسیر تحقق رسالت‌های ملی با توکل بر خدا، باور توانایی‌ها و عزمی راسخ با پشتوانه تجربیات شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تأسیسات صنعتی و ساختمانی در زمینه تأمین انواع متریال تأسیساتی که در طول سالیان متمادی علاوه بر اعتماد و اعتبار کسب شده در تجارت ره‌آوردی چون آزمودگی پرسنل و اطمینان به شکوفایی تولید ملی را نیز به همراه داشته است، اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات،لرزه گیرهای مکانیکی، عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی اتصالات آکاردئونی و سیستم های آتشبند و دودبند با برند لینکران نموده و با بررسی و تامین منابع و محصولات مورد نیاز چرخه تولید به عنوان بزرگترین تولیدکننده داخلی در این صنعت پا به عرصه گذاشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان