اطلاعات تماس
  • 028332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110056890617791
در دسترس نیست

معرفی خرید بهترین سشوار

کد: 140110056890617791

، (اخبار رسمی): خرید سشوار، سشوار وسیله الکتریکی است که برای خشک کردن و حالت دادن موی سر به کار میرود ، سشوار ها از دو بخش عمده تشکیل شده است. از یک موتور دمنده باد و یک المنت تولید کننده حرارت ساخته شده اند.

 معرفی خرید  بهترین سشوار
خرید سشوار آرایشگاهی

سشوار ها ممکن است دارای یک المنت حرارتی باشند که می توان آن را همزمان با کارکرد موتور سشوار روشن یا خاموش کرد و بدین وسیله هوای خروجی سشوار را سرد و یا گرم نمود. همچنین در برخی از مدل ها امکان زیاد کردن یا تنظیم سرعت موتور و در نتیجه سرعت دمندگی هوا وجود دارد.

یک سیم پیچ در داخل پوششی پلاستیکی بر اثر عبور جریان الکتریسته گرم می شود و هم زمان مکش جریان هوا از پشت سشوار توسط یک پنکه کوچک (موتور سشوار) که در پشت سیم پیچ قرار دارد ایجاد جریان هوا کرده و باد گرم را به وجود می آورد.

آنچه باعث خشک شدن موها می شود، گرفتن رطوبت موها بر اثر وزش همچنین باد گرم است. در برخی از مدل های سشوار تنظیمات متفاوتی برای سرعت باد گرم و سرد و سایر امکانات وجود دارد.

به طور کلی می توان موتور AC  سشوار ها را به 4 قسمت نقسیم کرد:

  • هسته
  • بدنه
  • زغال
  •  پروانه

در بدنه و هسته از آهن و سیم پیچی استفاده شده و هیچ گونه آهنربایی در این نوع موتور وجود ندارد.

هر چند بعد از روشن شدن دستگاه موتور به خاطر متناوب بودن جریان برق بدنه موتور خاصیت آهنربایی پیدا می کند که در نهایت باعث می شود هسته به چرخش در بیاید و در نتیجه پروانه سشوار بچرخد و پرتاب باد اتفاق بیافتد.

سشوار های دارای موتور سبک یا DC در سشوار های موتور سبک یا DC کاملا برعکس است.

برای خرید سشوار ارایشگاهی کلیک کنید.

سشوار هایی که دارای این نوع موتور هستند:

نسبت به سشوار های حرفه ای طول عمر کمتری دارند، اما به خاطر این که خیلی کم استفاده می شود خیلی دیر تر خراب می شوند. موتور آنها کوچک تر است و وزن سبک تری دارند،پرتاب کمتر می باشد. این نوع موتورها DC  کاملا یک تکه می باشد و فقط پروانه را می توان از آن جدا کرد و اجزا مختلفی ندارند.

موتور این سشوار ها را می توان بر حسب نیاز کوچک و یا متوسط طراحی کرد تا قدرت باد در آنها بیشتر شود اما معمولا از پروانه بزرگ تر برای افزایش حجم پرتاب باد استفاده می کنند. سشوار های موتور سبک DC خیلی کم پیش می اید که نیاز به سرویس داشته باشند و تا سال ها می تواند بدون افت سرعت کار کنند.

معمولا سشوار های موتور سبک برای مصرف خانگی تولید می شوند و به صورت تک دکمه تولید می کنند. یعنی تنظیم سرعت و پرتاب باد جداگانه برای سرعت و حرارت ندارند و با یک دکمه معمولا تنظیم می شوند البته در برخی مدل ها ممکن هست که دکمه جداگانه کار گذاشته شود.

اگر شما برای مصارف خانگی سشوار بخواهید موتور های DC گزینه بسیار عالی می باشد و طول عمر خیلی خوبی دارند و بدون نیاز به سرویس های دوره ای البته با توان پرتاب باد و حرارت متوسط ، در مجموع هر دو نوع موتورهای AC و DC  بسیار کارامد و خوب هستند. ولی سشوار های موتور AC برای افرادی طراحی شده که قدرت پرتاب باد بالا و حرارت زیاد نیاز دارند و یا مصارف حرفه ای و ارایشگری توصیه می شود.

برای خرید اتومو کلیک کنید.

تاریخچه سشوار

سشوار در اصل یک کلمه فرانسوی به معنای خشک کننده مو سر است (seche-cheveux) تبدیل الکتریسته به گرما اساس کار سشوار است. در سال 1890 اولین سشوار توسط الکساندر گودی فروی فرانسوی اختراع شد. اختراع وی یک نسخه بزرگ و قابل حمل نبود و شخص باید در زیر سشوار قرار می گرفت اولین سشوار یک محفظه بود که روی سر شخص قرار می گرفت و با استفاده از حرارت گاز که از طریق یک لوله به محفظه هدایت می شد موی سر شخص خشک مس شد.

در سال 1911 یک فرد ارمنی به نام گابریل کازانجیال در امریکا یک خشک کن موی سر اختراع کرد و برای اولین بار اختراع خودش را ثبت کرد. از سال 1920 بود که نخستین سشوار قابل حمل ساخته شدند.

اولین کمپانی تولید کننده سشوار کمپانی White cross و سپس کمپانی US Racine universal motor بود. در ادامه کمپانی Hamilton beach و چند کمپانی دیگر سشوار های دستی و شبیه به اندازه سشوار های امروزی را ساختند.

برای خرید ریش تراش فیلیپس کلیک کنید.

سشوار های یون دار یا ایونیک چیست؟

اضافه شدن الکترون به اتم بار (یون) منفی و کم شدن الکترون از اتم ایجاد بار (یون) مثبت می کند. این خاصیت الکترون در سشوار استفاده می شود. سشوار یون دار باعث می شود که موی سر هم سریع تر خشک شود و هم راحت تر حالت بگیرد در سشوار های یون دار یک قطعه الکترونیکی خاص وجود دارد که می تواند جریان الکتریسته شهری را به یون منفی تبدیل کند.این یون منفی تولید شده توسط این قطعه الکترونیکی خاص باعث می شود که یون منفی ذرات آب روی سر را ابتدا بشکنند و در نتیجه سریع تر خشک شوند.

در حالت عادی موهای سر بار مثبت دارد، وقتی که بار مثبت از سشوار یون دار به آن برخورد می کند نوعی تعادل به وجود می اید که نتیجه آن صاف شدن و محعد نشدن موی شر است. این نکته را هم در مورد سشوار یون دار در نظر داشته باشید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی