اطلاعات تماس
  • 028332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203227329317791
در دسترس نیست

معرفی چند روش پیشگیری از موخوره

معرفی چند روش پیشگیری از موخوره

کد: 140203227329317791

، (اخبار رسمی): موخوره مشکلی است که به راحتی زیبایی موهای شما را از بین می­برد و ممکن است شما به آن دچار شوید و به دنبال راه حلی برای درمان و پیشگیری آن باشید.

معرفی چند روش پیشگیری از موخوره
راه های پیشگیری از موخوره

امروزه روش ­ها و ترفندهای گوناگونی وجود دارد که با اجرای آنها علاوه بر حفظ سلامت موها باعث پیشگیری از موخوره هم می­شود. در این مقاله ما قصد داریم تا با راهنمایی ­های ساده و کاربردی به شما کمک کنیم تا از ایجاد موخوره روی موهای خود جلوگیری کنید. پس این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

موخوره چیست؟

معمولا شکنندگی و آسیب دیدن مو در جهت عرضی باعث وز شدن موها می­شود. ولی اگر موها در جهت طولی آسیب دیده و خشک و شکننده شوند باعث دو یا چند شاخه شدن مو می­شود که به آن موخوره می­گوییم.

علت اصلی ایجاد موخوره خشکی مو است که بر اثر استفاده زیاد از مواد شیمیایی مثل رنگ کردن مکرر مو و استفاده زیاد از شامپو و همچنین آلودگی­ های محیطی و استفاده زیاد از وسایل حرارتی مثل اتومو، سشوار و بابلیس برای آرایش و پیرایش مو ایجاد می­شود. چونکه این عوامل باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و خشک شدن موها شده و امکان ایجاد موخوره را افزایش می­دهد.

معرفی چند روش پیشگیری از موخوره

متاسفانه ترمیم و بازسازی موهایی که دچار موخوره شده­اند ممکن نیست و تنها راه حل برای آن کوتاه کردن موها می­باشد تا مانع از رشد بیشتر موخوره و آسیب دیدن موها شوید. بنابراین بهتر است با تغییر نوع روش و رفتاری که با موهای خود دارید از ایجاد موخوره جلوگیری کنید. متخصصان استفاده از انواع مناسب شامپو نرم کننده و محصولات مراقبتی مو مثل روغن مو، سرم مو و ماسک مو را برای پیشگیری از موخوره توصیه می­کنند.

” تقریبا هر ۲ ماه یک بار حدود ۱ سانتی متر از نوک موهای خود را کوتاه کنید.”

نکته مهم: توجه کنید که مهمترین راهکار برای پیشگیری و درمان موخوره حذف کردن عوامل آسیب رسان به موها می­باشد که مهمترین این عوامل استفاده زیاد از مواد شیمیایی مثل رنگ کردن مو و دکلره کردن بیش از حد موها و استفاده زیاد از تجهیزات برقی آرایش و پیرایش مو مثل سشوار، اتومو و فرکننده مو می­باشد.

استفاده از روغن مو برای پیشگیری از موخوره

همان طور که گفته شد اصلی ترین علت ایجاد موخوره خشکی موها می­باشد. با از بین رفتن چربی طبیعی مو و خشک شدن موها امکان ایجاد موخوره بیشتر می­شود. بنابراین برای کنترل چربی مو بهتر است با خرید روغن مو مناسب و استفاده از آن ساقه و نوک مو را تقویت کرده و به حفظ سلامت موها کمک کنید. روغن­ های مویی مثل روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن جوجوبا برای رفع خشکی مو و پیشگیری از موخوره مناسب می­باشند.

برای گرفتن بهترین نتیجه در استفاده از روغن مو به این صورت عمل کنید که بعد از حمام موهای خیس را با حوله آبگیری کنید تا موها در حالت مرطوب باشند. حال مقداری از روغن مو را کف دست خود بمالید و سپس ساقه و نوک مو را با دست­های روغنی خود به آرامی ماساژ دهید.

شستشوی زیاد موها و استفاده بیش از حد شامپو

شستشوی بیش از حد موها با شامپو باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و خشک شدن و آسیب دیدن موها می­شود. بنابراین از شستن هر روزه موها خودداری کنید. معمولا شستن موها ۳ بار در هفته برای حفظ سلامت و بهداشت موها کافی می­باشد. پیشنهاد ما به شما خرید شامپو هربال اکسترکت اف جی از ایومارکت است.

در هنگام خرید شامپو به جنس و نوع موهای خود توجه کنید و از شامپو مناسب برای موهایتان استفاده کنید. همچنین برای شستشوی موها شامپو را مستقیم به پوست سر نزنید و بهتر است با کف حاصل از شامپو موهای خود را بشوئید. از آب داغ برای شستن موها استفاده نکنید چونکه آب داغ چربی سر را از بین می­برد. بهتر است از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید. از خرید شامپو حاوی سولفات و پارابن هم برای استفاده خودداری کنید.

استفاده از محصولات تقویت کننده مو و شامپو نرم کننده

بهتر است بعد از شستشوی موها با شامپو از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. موهای خود را حدود ۳ دقیقه با شامپو نرم کننده ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. استفاده منظم از محصولات نرم کننده و تقویت کننده مو به سلامت و ترمیم موهای آسیب دیده کمک می­کند.

برای استفاده از محصولات تقویت کننده مو به این صورت عمل کنید که ابتدا کمی موها را مرطوب کنید. سپس با مقداری از تقویت کننده، موها را ماساژ دهید تا همه موها آغشته به مواد تقویت کننده شود و ۵ دقیقه صبر کنید و در پایان موها را با آب سرد یا ولرم بشویید.

پیشنهاد ما به شما خرید شیرمو اف جی از ایومارکت می­باشد.

استفاده از ماسک مو

بهتر است هر ۱ یا ۲ هفته یک بار از ماسک مو مناسب استفاده کنید. خرید ماسک مو مناسب و استفاده از آن کمک زیادی به آبرسانی و ترمیم موهای آسیب دیده و حفظ سلامت موها می­کند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی