اطلاعات تماس
  • 028332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202317292917791
در دسترس نیست

روتین مراقبت از موهای رنگ شده

چطور از موهای رنگ شده مراقبت و نگهداری کنیم ؟

کد: 140202317292917791

، (اخبار رسمی): رنگ کردن مو رایج ترین و محبوب ترین روش برای تغییر ظاهر و زیباتر شدن چهره در بین خانم­ ها و حتی آقایان می­باشد. ولی رنگ کردن مداوم مو و به خصوص دکلره کردن باعث آسیب و ضعیف شدن تارهای مو می­شود. چونکه مواد شیمیایی موجود در رنگ موها رطوبت طبیعی مو را از بین برده و سبب خشک و شکننده شدن موها می­شود.

چطور از موهای رنگ شده مراقبت و نگهداری کنیم ؟
روتین مراقبت از موهای رنگ شده

چطور از موهای رنگ شده مراقبت و نگهداری کنیم ؟

موهای تازه رنگ شده را تا سه روز نشوئید

پس از رنگ کردن مو بهتر است برای اینکه رنگ مو زود پاک نشود موها را تا 72 ساعت نشویید. زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ موها کوتیکول­ های مو را باز و آسیب پذیر می­کند و باعث کدر شدن و آسیب دیدن موها می­شود.

همچنین بهتر است موهای رنگ شده را بیش از حد با شامپو نشویید. زیرا شستن مکرر و زیاد موهای رنگ شده با شامپو باعث کم رنگ شدن و زودتر از بین رفتن رنگ مو می­شود. همچنین شستن زیاد موها با شامپو، چربی طبیعی مو را از بین برده و موها را خشک و شکننده می­کند و شادابی موها را کاهش می­دهد.

بنابراین اگر عادت به دوش گرفتن روزانه دارید بهتر است بجای آب داغ از آب ولرم یا سرد استفاده کنید و یا برای حمام کردن از کلاه دوش استفاده کنید. همچنین اگر برای خشک کردن مو بعد از حمام از سشوار استفاده می­کنید، بهتر است از اسپری محافظتی مو در برابر حرارت استفاده کنید. سشوار را با فاصله 15 سانتیمتر از موها نگه دارید و یا از دیسپانسر سشوار (باد پخش کن) استفاده کنید.

در ضمن اگر برای شنا به استخر می­روید بهتر است از کلاه شنا استفاده کنید. زیرا کلر موجود در آب استخر باعث تضعیف و کم رنگ شدن رنگ مو می­شود.

از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

شامپویی که شما برای شستشوی موهای خود انتخاب می­کنید نقش مهمی در حفظ سلامت و شادابی موهای شما دارد. بنابراین اگر موهای خود را زیاد رنگ می­کنید حتما از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. شامپو موهای رنگ شده PH طبیعی مو را متعادل کرده و از موهای شما محافظت می­کند.

خرید شامپو مخصوص موهای رنگ شده باعث ماندگاری بیشتر و تثبیت رنگ مو می­شود. همچنین ترکیبات آبرسان و انواع ویتامین­های موجود در این شامپوها باعث ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده شده و به حفظ سلامت موها کمک می­کند. در هنگام خرید شامپو برای موهای رنگ شده توجه کنید که شامپو فاقد سولفات باشد. چونکه سولفات موجود در شامپوها باعث خشک و شکننده شدن مو می­شود و رنگ موها را محو و کم رنگ می­کند.

استفاده از شامپو نرم کننده برای نرم و براق شدن موهای رنگ شده

رنگ کردن مدوام مو باعث خشک و شکننده شدن موها می­شود. بنابراین بهتر است بعد از شستن مو با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده از یک شامپوی نرم کننده مناسب هم استفاده کنید. زیرا شامپو نرم کننده یک لایه محافظ روی موهای شما ایجاد می­کند و با حفظ رطوبت مو باعث نرمی، درخشندگی و سلامتی موها می­شود. در هنگام خرید شامپو نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده توجه کنید که شامپو بدون سولفات خریداری کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از مو برای تقویت موهای رنگ شده

استفاده از محصولات مراقبتی مو مثل ماسک مو و کرم مو باعث آبرسانی و تقویت موهای رنگ شده می­شود. این محصولات انواع مختلفی دارد و ممکن است نیاز به شستشو و آبکشی در حمام داشته باشد و یا بدون نیاز به آبکشی باشد. بنابراین برای مراقبت بهتر از موهای رنگ شده خود بهتر است هفته­ای یک بار از ماسک مو مناسب و پروتئینه مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

به این نکته مهم توجه کنید که برای موهای رنگ شده از محصولات مراقبتی استفاده کنید که حاوی سولفات نباشند. پس در هنگام خرید ماسک مو یا سایر محصولات مراقبت کننده مو محصولی را تهیه کنید که بدون سولفات باشد.

محصولات مراقبتی مو از موهای رنگ شده شما را در برابر اشعه مضر نور خورشید و آلودگی­ ها و عوامل محیطی محافظت می­کند. این محصولات آبرسان با ایجاد یک لایه محافظ بر روی مو سلامت موهای شما را حفظ کرده و مانع از زبری و وز شدن موهای شما می­شود. اگر برای مدت طولانی زیر نور خورشید هستید برای محافظت مو در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می­توانید از کلاه استفاده کنید و یا از یک اسپری مرطوب کننده مو با SPF 10 یا 15 استفاده کنید.

همچنین محصولات مراقبت کننده مو از موهای شما در برابر حرارت دستگاه­ های آرایش و پیرایش مو مثل اتومو، سشوار و فرکننده مو بابلیس محافظت می­کند. پس اگر از محصولات آرایشی بهداشتی برقی برای حالت دهی موها زیاد استفاده می­کنید حتما از محصولات محافظ حرارت مو مثل اسپری محافظت کننده مو یا سرم محافظت کننده مو استفاده کنید.

کوتاه کردن نوک موها برای جلوگیری از ایجاد موخوره

رنگ مو اغلب موها را خشک و شکننده می­کند و باعث ایجاد موخوره و ضعیف شده تارهای مو می­شود. بنابراین برای اینکه موهایی سالم، شاداب و خوش حالت داشته باشید بهتر است که به طور منظم نوک موهای خود را کوتاه کنید.

اگر می­خواهید در هزینه­ های خود صرفه جویی کنید و یا وقت کافی برای رفتن به آرایشگاه را ندارید می­توانید با خرید قیچی آرایشگری ارزان قیمت خودتان در خانه نوک موهای خود را کوتاه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 028332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی