اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111197154319100
در دسترس نیست

آشنایی با صافی بنزین و کاربرد های آن

آشنایی با صافی بنزین و کاربرد های آن

کد: 140111197154319100

، (اخبار رسمی): آشنایی با صافی بنزین و کاربرد های آن فیلتر بنزین یکی دیگر از قطعات مصرفی خودرو است که باید به صورت دوره ای بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

آشنایی با صافی بنزین و کاربرد های آن
صافی بنزین

به دلیل کیفیت پایین بنزین مصرفی در خودروها، فیلتر بنزین معمولاً کثیف است و دیگر عملکرد اصلی خود را ندارد.

اما سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چگونه بفهمیم فیلتر بنزین کثیف است و زمان تعویض آن فرا رسیده است؟ در ادامه با ما باشید تا در مورد آشنایی با صافی بنزین و کاربرد های آن صحبت کنیم و سپس علائم کثیفی فیلتر بنزین و زمان تعویض آن را بگویید.

فیلتر بنزین خودرو چیست

فیلتر بنزین دستگاهی است که از باک به شیلنگ ورودی گاز متصل می شود. در داخل فیلتر بنزین تعدادی کاغذ صافی و توری وجود دارد که در چند مرحله سوخت را فیلتر کرده و در نهایت بنزین خالص و بدون زباله و مواد اضافی را وارد پمپ بنزین می کند.

فیلتر بنزین داخل باک به گونه ای طراحی شد‌ه است که از ورود این ناخالصی های کوچک به موتور خودروی شما جلوگیری کند. فیلتر بنزین داخل باک در واقع مانند فیلتر هوا عمل می کند و ذرات ریز را قبل از اینکه وارد موتور شما شوند در یک محیط مخصوص به دام می اندازد.

نقش فیلتر بنزین در خودرو

وظیفه اصلی فیلتر سوخت جداسازی گرد و غبار یا مواد زائد و همچنین رطوبت و ناخالصی های موجود در سوخت است که از ورود مواد اضافی به مسیر سوخت به خصوص انژکتورها جلوگیری می کند.

اگر این مواد زائد موجود در بنزین تفکیک نشود به انژکتور و پمپ بنزین آسیب می رساند. بنابراین فیلتر بنزین عملکرد موتور را بهبود می بخشد و یکی از اساسی ترین قطعات و مواد مصرفی خودرو شما محسوب می شود. همچنین فیلتر بنزین از سیستم تزریق سوخت یا انژکتور محافظت می کند. فیلتر بنزین زمانی که ماشین شما در حال کار است فعال است، بنابراین بسیار مهم است. خرید صافی بنزین النترا و خرید صافی بنزین سراتو یکی از مهم ترین تصمیم هاست.

به همین دلیل توصیه می شود به طور مرتب فیلتر بنزین خودروی خود را بررسی کرده و در فواصل زمانی معینی بر اساس عملکرد خودرو که در زیر ذکر شد‌ه است تعویض کنید و هرگز آن را نشویید و تمیز نکنید و مجددا استفاده کنید.

نحوه عملکرد فیلتر بنزین خودرو

این فیلتر با پمپاژ سوخت و حذف ناخالصی های آن کار می کند. برای این کار فیلتر بنزین نیاز به فشار دارد که توسط پمپ بنزین تامین می شود. این قسمت از خودرو از ماده خاصی ساخته شد‌ه است که می تواند آلودگی را از بین ببرد و از عبور سوخت جلوگیری کند.

فیلتر بنزین ماشین کجاست

به طور معمول، فیلتر یا صافی بنزین در داخل باک (در ابتدای خط سوختی که سوخت را به خودروی شما می رساند)، یا جایی در وسط خط سوخت (معمولاً در کف خودرو) قرار دارد.

اگر از محل فیلتر بنزین خودرو خود مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای خودرو نگاهی بیندازید یا به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.

انواع فیلتر بنزین خودرو

فیلتر سوخت فلزی: تقریباً در سال های گذشته یک سری فیلترهای سوخت وارداتی وارد کشور می شد که بدنه آن ها از فلز آلومینیوم بوده و از کیفیت بالایی برخوردار بودند. حتی امروزه بسیاری از شرکت ها فیلترهای سوخت را از این ماده می سازند. زیرا بسیار مقاوم است و بنزین روی بدنه آن اثر منفی نمی گذارد.

فیلتر سوخت پلاستیکی: چون وضعیت بنزین در کشور چندان جالب نیست و مواد اضافی زیادی در آن وجود دارد، باید به زودی فیلتر بنزین را تعویض کنید. بنابراین کیفیت مواد بدنه فیلتر اهمیت چندانی ندارد، به همین دلیل شرکت های سازنده برای کاهش هزینه ها، بدنه خود را به صورت پلاستیکی تولید می کنند.

فیلتر بنزین کارتریج: این فیلترها که بیشتر روی خودروهای قدیمی دیده می شود تقریبا منسوخ شد‌ه اند. دارای یک محفظه پلاستیکی هستند که فیلتر اصلی داخل آن قابل تعویض است و نیازی به تعویض کل مجموعه نیست. این نوع فیلتر بنزین مقرون به صرفه تر است و می توانید با قیمت بسیار پایین آنها را تعویض کنید. بسیاری از مردم حتی فیلترهای خود را می شویند و دوباره استفاده می کنند.

زمان تعویض فیلتر بنزین خودرو است

مانند هر فیلتر یا صافی دیگری، صافی مخزن گاز شما آلاینده ها و سایر زباله ها را جذب می کند. در طول عمر خودرو، فیلتر بنزین به تدریج کثیف شد‌ه و در نهایت اشباع می شود، این می تواند عملکرد خودرو شما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا اگر فیلتر بنزین مسدود شود، سوخت حاوی ذرات آلاینده به داخل انژکتور یا جریان سوخت شما منتقل می شود. . بهره وری سوخت متوقف می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید