اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111237159219100
در دسترس نیست

دلیل حباب شدن مایع خنک کننده خودرو چیست

کد: 140111237159219100

، (اخبار رسمی): تقریباً همه ی ما وسایل نقلیه موتوری داریم که از سیستم خنک کننده استفاده می کند. پمپ آب مایع خنک کننده را از طریق لوله خنک کننده رادیاتور به گردش در می آورد که خنک می شود.

دلیل حباب شدن مایع خنک کننده خودرو چیست
رادیاتور

و از طریق موتور و شیلنگ ها عبور می کند. مایع خنک کننده یا ضد یخ به گونه ای طراحی شد‌‌ه است که هوا را از تمام مسیرهای خنک کننده عبور می دهد. با ماهمراه باشید تا دلیل حباب شدن مایع خنک کننده خودرو چیست را بدانبم.

ترموستات باز و بسته می شود تا جریان مایع خنک کننده برای گرم کردن و چرخاندن موتور کنترل شود. حباب های هوا در مایع خنک کنند‌ه، رادیاتور یا مخزن انبساط به این معنی است که هوا در نقطه ای وارد سیستم شد‌‌ه است. این می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

رادیاتور درب

درپوش رادیاتور به عنوان مهر و موم فشار عمل می کند و فشار را در سیستم خنک کننده حفظ می کند. همچنین اجازه می دهد تا فشار و مایع خنک کننده از مخزن انبساط (سراریز) شود. خرابی درپوش رادیاتور می تواند به هوا اجازه ورود به سیستم را بدهد و اغلب حباب هایی در مخزن انبساط ایجاد می کند.

مخزن انبساط

حباب های هوا در سیستم خنک کننده اغلب نتیجه روش های شستشوی نامناسب یا پر شدن جزئی یا ناقص رادیاتور است. محفظه های هوا مقدار مایع خنک کننده را کاهش می دهند و اغلب منجر به دمای بالاتر از حد معمول می شود. هوا از ورودی رادیاتور یا در مخزن انبساط نشت می کند.

ترموستات

ترموستات ها باید کاملاً باز باشند تا جریان کامل مایع خنک کننده در شرایط رانندگی معمولی داشته باشند یا باید بسته باشند تا مایع خنک کننده به سرعت گرم شود تا موتور سرد راه اندازی شود. مکانیسم ترموستات می تواند باز یا بسته شود و در نتیجه دمای بسیار گرم یا سرد ایجاد شود.

ترموستات معیوب که به صورت دوره ای باز و بسته می شود می تواند باعث ضربه و نشتی در رادیاتور یا مخزن انبساط شود. بسته شدن و باز شدن سریع دریچه ترموستات می تواند باعث ایجاد صدای کوبش در داخل رادیاتور شود که در اثر ضربان مایع خنک کننده ایجاد می شود.

شیر کنترل بخاری

شیر کنترل بخاری اجازه می دهد تا مایع خنک کننده داغ وارد هسته بخاری شود تا محفظه سرنشین را گرم کند. یک شیر کنترل بخاری با مهر و موم بد در انتهای شیر یا اتصال شلنگ بخاری به هوا اجازه ورود به سیستم را می دهد.

شیلنگ مخزن انبساط

شیلنگ اتصال رادیاتور و مخزن انبساط باید در محل اتصال گیره نشتی داشته باشد. شیلنگ نمی تواند شکافته شود یا نشت کند. هوا می تواند وارد دریچه شود و در داخل مخزن انبساط حباب ایجاد کند.

سر شوینده

دلیل حباب شدن مایع خنک کننده خودرو چیست :واشر سر منفجر یا آسیب دید‌ه یکی از شایع ترین و واضح ترین دلایل ایجاد حباب خنک کننده است. اگر واشر سر بین روکش آب و داخل سیلندر بشکند، گاز جم شد‌ه وارد  آب شد‌ه و هوا را از طریق سر و به داخل سیستم خنک کننده می فرستد. واشرهای سر دمیده حباب های زیادی در رادیاتور و مخزن انبساط ایجاد می کنند. نتیجه گرم شدن بیش از حد سریع است.

زنگ زدگی و کثیفی

رادیاتورها با افزایش سن زنگ می زنند، مخصوصاً زمانی که محافظت نشد‌ه باشند و نسبت ضد یخ به آب مناسبی نداشته باشند. زنگ زدگی، لجن و زباله لوله های هسته رادیاتور را مسدود کرده و عملکرد ترموستات و پروانه پمپ آب را مختل می کند. گرمای بیش از حد و خوردگی باعث می شود مایع خنک کننده به جوش بیاید و حباب های کوچکی در گردن رادیاتور یا مخزن انبساط ایجاد شود.

علت گرم شدن و جوشیدن رادیاتور خودرو چیست

رادیاتور برای محافظت از بلوک موتور در برابر گرمای بیش از حد در هنگام کار عادی کار می کند. رادیاتور همچنین پیستون ها را در یک راستا نگه می دارد و به موتور اجازه کار می دهد. مایع خنک کننده از طریق موتور و داخل رادیاتور جریان می یابد تا گرمای اضافی را از بین ببرد. مایع خنک کننده از طریق موتور به گردش در می آید. هنگامی که رادیاتور به درستی کار نمی کند، مایع خنک کننده به موتور بیش از حد داغ می شود و می جوشد.

تمبر

هر زمان که آب بندی آسیب ببیند، هوای اضافی به سیستم رادیاتور نشت می کند و باعث ایجاد مشکلاتی در سطح فشار داخلی می شود. این سطوح فشار بسیار حساس هستند و به طور مستقیم بر توانایی رادیاتور برای انجام هدف خنک کننده خود تأثیر می گذارد. جریان و انبساط مایع خنک کننده باید به دقت کنترل شود، در غیر این صورت رادیاتور به جوش می آید. هوا نیز سرعت خوردگی را افزایش می دهد.

فن رادیاتور

این فن به خنک نگه داشتن رادیاتور در زمانی که ماشین کار نمی کند کمک می کند. فن از طریق شبکه ای از سیم های مختلف به رادیاتور متصل می شود که به راحتی در طول زمان خورد‌ه می شوند و اگر فن هوای کافی را تامین نکند، رادیاتور 4903 بیش از حد گرم می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش