اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112067179621775
در دسترس نیست

فرش تقلبی نخرید! راهنمای خرید فرش

کد: 140112067179621775

، (اخبار رسمی): برای خرید فرش ماشینی به چه معیارهایی باید توجه کرد تا فرش تقلبی نخریم؟ چگونه می توان بهترین فرش ماشینی را تشخیص داد و انتخاب کرد؟ قبل از خرید فرش شناسنامه آن را ببینید. در شناسنامه فرش اطلاعات شانه و تراکم فرش درج می شود.

فرش تقلبی نخرید! راهنمای خرید فرش
فرش تقلبی نخرید! راهنمای خرید فرش

معیار های انتخاب بهترین فرش ماشینی

کاربرد فرش در گذشته صرفا پوشاندن سطحی از زمین یا اتاق ها بود اما امروزه یکی از ارکان مهم در دکوراسیون خانه ها می باشد. ما در این مقاله به شناخت انواع مختلف فرش ها و چگونگی انتخاب بهترین فرش ماشینی ، خواهیم پرداخت.

معیار انتخاب بهترین فرش

اساسی ترین معیار انتخاب بهترین فرش، نحوه بافت آن می باشد که شامل فرش ماشینی و فرش دستباف است. متریال استفاده شده در بافت و طرح و نقش فرش نیز هر کدام از این دو نوع را به چند گروه تقسیم میکند.

بهترین فرش های ماشینی طبق متریالی که در بافت آن استفاده شده است، شامل پلی استر، پلی پروپیلن و اکریلیک می باشد. پلی استر در بازار به ابریشم مصنوعی نیز معروف است و استفاده از این الیاف باعث می شود که فرش درخشندگی بیشتری داشته باشد.

فرش های اکریلیک از بین دیگر فرش های ماشینی، شباهت های بیشتری به فرش های پشمی دارند. نکته مهم در مورد تفاوت های فرش اکریلیک و پشمی علاوه بر کیفیت، تفاوت قیمت آنها نیز است.

معیار های یک فرش با کیفیت

کیفیت متریال استفاده شده در بافت انواع فرش، اساسی ترین عامل تعیین کننده کیفیت فرش به حساب می آید. نوع الیاف به کار رفته در فرش باید به گونه ای باشد که در برابر پاخوردگی، حرارت و رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد. متریال به کار رفته در بافت اگر کیفیت مطلوبی نداشته باشند؛ لطافت فرش از بین رفته و به مرور زمان حالت زبری پیدا میکند. الیافی که برای شیرازه دوزی فرش ها استفاده می شود نیز باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت و پوسیدگی داشته باشد. رنگ های استفاده شده در الیاف فرش نیز نباید بعد از شستشو کدر شده و شفافیت خود را از دست بدهد.

مفهوم شانه و تراکم در فرش

به تعداد گره در یک متر از عرض فرش شانه فرش می گویند. مثلا فرش 1200 شانه یعنی در هر متر از عرض فرش 1200 گره با فته شده است. فرش ها از لحاظ میزان شانه و تراکم نیز با هم تفاوت دارند؛ فرش های ماشینی تراکم بالا، شباهت بیشتری به فرش های دستباف دارند. جنس، شانه و تراکم فرش ها؛ اساسی ترین عوامل در تعیین قیمت فرش می باشند.

بنابراین هنگام خرید فرش ماشینی حتما به شناسنامه فرش که در پشت فرش وصل می شود حتما دقت کنید. جنس نخ و شانه و تراکم آن در شناسنامه فرش درج می شود.

 برای اطلاعات کامل ادامه مطلب را  ببینید.

فرش تقلبی نخرید! راهنمای خرید فرش

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | دکوراسیون و منزل