اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207137513223452
در دسترس نیست

نگهداری گیربکس اتوماتیک و روش های مراقبت از آن

کد: 140207137513223452

، تهران , (اخبار رسمی): گیربکس های اتوماتیک از تکنولوژی و پیچیدگی بسیار بالایی ساخته شده و از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند. نگهداری گیربکس اتوماتیک یک امر ضروری برای جلوگیری از خرابی زودرس جعبه دنده های اتومات است. نکات و راهنمای نگهداری از گیربکس اتوماتیک را باید بدانید و آنها را به خوبی انجام دهید.

نگهداری گیربکس اتوماتیک  و روش های مراقبت از آن
نگهداری گیربکس اتوماتیک و روش های مراقبت از آن

با یادگیری روش های نگهداری از گیربکس اتوماتیک میتوانید از گیربکس خودروی خود مراقبت کنید و طول عمر آن را افزایش دهید. با مراقبت از گیربکس اتوماتیک میتوانید از خرابی زودرس آن پیشگیری کنید.

نگهداری گیربکس اتوماتیک چیست؟

امروزه بیشتر خودروهای تولید شده در دنیا از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند. گیربکس های اتوماتیک از تکنولوژی و پیچیدگی بسیار بالایی ساخته شده اند و حساسیت بسیار بیشتری نسبت به گیربکس های دستی دارند.

تعمیر و نگهداری گیربکس اتوماتیک بسیار مهم است و باید به این نوع گیربکس توجه و مراقبت بیشتری داشته باشید.

این نوع گیربکس ها به طور خودکار حالت دنده را تغییر می دهند و رانندگی با این نوع خودروها بسیار آسان است. اگر این نوع گیربکس از کار بیفتد، باید هزینه زیادی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود بپردازید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به خودروی خود اهمیت بیشتری می دهید و از مشکلات گیربکس خود خوشتان نمی آید، باید به نکات و راهنمای نگهداری از گیربکس اتوماتیک آشنا شوید.

در ادامه این مقاله نحوه نگهداری از گیربکس اتوماتیک را به شما می گوییم و با رعایت این نکات می توانید به خوبی از آن مراقبت کرده و عمر گیربکس خود را افزایش دهید.

درباره حروف گیربکس اتوماتیک بیشتر بدانید

بر روی چرخ دنده گیربکس اتوماتیک حروف انگلیسی P، D، N، R نوشته شده است که هر کدام عملکرد خاصی دارند. این نامه ها راهنمای استفاده صحیح از تجهیزات برای رانندگانی است که باید نکات و نحوه استفاده از آن را به خوبی بدانند.

  1. علامت P: این وضعیت حالت پارک را نشان می دهد. هنگامی که ماشین کاملا متوقف شد و میخواهید پارک کنید باید دنده را در این حالت قرار دهید.
  2. علامت D: این وضعیت موقعیت دنده برای دنده عقب گرفتن خودرو استفاده میشود.
  3. حالت N: این حالت دنده برای خلاص کردن گیربکس های اتوماتیک استفاده می شود. اگر در حال حرکت هستید و حالت دنده را N قرار دهید، ماشین در حالت خلاص ادامه خواهد داشت و اگر متوقف شوید، ماشین می ایستد. از این موقعیت دنده برای حل دادن خودرو نیز استفاده می شود.
  4. حالت D: برای راندن خودروهای اتوماتیک باید وضعیت دنده را در حالت D قرار دهید، خودرو به طور خودکار با توجه به افزایش یا کاهش سرعت، حالت دنده را تغییر می دهد و نیازی به دخالت دستی راننده نیست.

راهنمای نگهداری گیربکس اتوماتیک

برای نگهداری و مراقبت از گیربکس اتوماتیک و افزایش عمر مفید آن، باید نکاتی را بدانید و به طور موثر انجام دهید. با رعایت این نکات گیربکس خودرو کمتر در معرض آسیب قرار می گیرد و کارایی و عملکرد گیربکس نیز افزایش می یابد.

  • به چراغ های هشدار توجه کنید

روشن شدن لامپ های خطا و چراغ های هشدار از نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک است. با مشاهده هر یک از این خطاها، باید در اسرع وقت به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کرده و آنها را برطرف کنید.

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک

روغن گیربکس اتوماتیک را در زمان مشخصی تعویض کنید. تعویض روغن یکی از مهم ترین روش های نگهداری از گیربکس اتوماتیک است و از سایش زودرس قطعات داخلی آن جلوگیری می کند. با گذشت زمان، روغن گیربکس غلیظ و کثیف می شود، خواص و کارایی خود را از دست می دهد.

  • سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک

انجام تعمیرات دوره ای گیربکس توسط تعمیرکاران حرفه ای در زمان مشخص شده نقش مهمی در نگهداری و مراقبت از گیربکس اتوماتیک دارد. خدمات دوره ای معمولا بین 30000 تا 60000 کیلومتر توصیه می شود. این فاصله زمانی ممکن است برای برخی افراد بسته به محیط و شرایط رانندگی متفاوت باشد.

  • مراقبت از سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده گیربکس از گرمای بیش از حد گیربکس محافظت می کند. هنگامی که روغن گیربکس بیش از حد گرم می شود، خاصیت خود را از دست می دهد و قسمت های داخلی گیربکس در معرض آسیب قرار می گیرد.

نکاتی که باید در هنگام رانندگی با خودروهای اتوماتیک از آن اجتناب کنید

هنگام رانندگی با ماشین های اتوماتیک، دستورالعمل ها و نکاتی وجود دارد که باید بدانید و از انجام آنها جلوگیری کنید. با رعایت این نکات، گیربکس خودرو کمتر آسیب می بیند و نیازی نیست برای تعمیر آن به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

برخی از نکات مهم مراقبت و نگهداری از گیربکس اتوماتیک عبارتند از:

  1. خلاص نکردن خودرو در ترافیک
  2. گاز ندادن درجا هنگام روشن کردن خودرو
  3. خلاص نکردن خودرو در سراشیبی
  4. عدم تغییر حالت دنده هنگام رانندگی
  5. قبل از توقف کامل دنده را به حالت P تغییر ندهید.
  6. رانندگی صحیح و اصولی

نتیجه

گیربکس های اتوماتیک یکی از مهم ترین قطعات خودرو به حساب می آیند و در صورت آسیب دیدگی و بی توجهی به سایر قسمت های خودرو نیز تاثیر می گذارند. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک نسبت به سایر قطعات بسیار بالاست.

بنابراین با رعایت نکات و روش های مراقبت و نگهداری گیربکس اتوماتیک می توانید از خرابی زودرس گیربکس جلوگیری کنید.

منبع: aftabir.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تعمیرگاه گیرکس تک به صورت تخصصی و تضمینی انجام میشود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید