اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161295757

سیستمی شدن فرایند صدور عوارض تغییر کاربرد

کد: 13950726161295757

https://goo.gl/EWdRfZ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر از برنامه ریزی برای سیستمی شدن فرایند صدور "عوارض کاربرد" خبر داد.

سیستمی شدن فرایند صدور عوارض تغییر کاربرد

به گزارشی اخبار رسمی به نقل از اداراه کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در جریان بازدید از منطقه 7 شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با معاونت معماری و شهرسازی در خصوص  موضوع ضریب های تغییر کاربری از اصلاح روند موجود در آینده نزدیک خبر داد.

وی در این خصوص تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی در سیستم تغییر کاربرد ثابت نبودن ضریب های تغییر کاربرد بود که چندگانگی در اعلام عوارض را در مناطق ایجاد می کرد که پس از جلسات کارشناسی با معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصمیم گیری و برنامه ریزی برای اصلاح این وضعیت انجام شده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی ادامه داد: بر همین اساسی فرایند اعلام عوارض برای جلوگیری از هرگونه احتمال بروز خطا به صورت سیستمی اعلام شده و قابلیت تغییر محاسبه دستی را نخواهد داشت.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: بافت فرسوده مهمترین مشکل این منطقه و شهر تهران است.

وی همچنین  اظهار داشت : شهر تهران در مسیر گسل واقع شده است و احتمال زلزله حتمی آن را تهدید می کند و ترکیب این وضعیت با بافت فرسوده فاجعه‌ای جدی را پیش می‌آورد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه حل این مشکل نیازمند همکاری بین نجشرط است ادامه داد: امروز این موضوع تبدیل به دغدغه ای برای مسئولین شده است و ستاد بازآفرینی شهری در دولت هم بر همین اساس به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.

رییس کمیسیون شهرسازی شورا با اشاره به اقدامات انجام شده در این ستاد که در شهر تهران به ریاست شهردار تهران برگزار می شود گفت : هم اکنون جلسات متعددی با سازمان نظام مهندسی برای درنظر گرفتن بسته تشویقی انجام شده است و ضرورت دارد که سایر ادارات همچون برق و گاز و آب نیز تخفیف جدی در نظر بگیرند که بسته تشویقی کاملی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: البته با توجه به هزینه‌های زمین و ساختمان در شهرها اینگونه بسته‌ها هنوز تشویق جدی برای نوسازی بافت فرسوده را ایجاد نکرده است. 

سالاری در  ادامه افزود: در چنین وضعیتی لزوم ورود بانک‌ها ضرورت پیدا می‌کند این در حالی است که با توجه به شرایط پیش آمده اقتصادی هنوز دولت موفق به انجام تعهدات خود نشده است.

وی با کارآمد دانستن تعامل بین بخشی در نوسازی بافت فرسوده گفت : آمارها نشانگر این است که علی رغم رکود در ساخت و ساز با تعامل ایجاد شده شاهد افزایش پروانه نوسازی در بافت فرسوده هستیم. 

محمد سالاری   به تجربیات نوسازی در جهان اشاره کرد و گفت: در حالی نوسازی بهتر است به صورت بلوکی انجام گیرد که به لحاظ قانون نمی‌توان مالکان را ملزم به مشکار ت کرد.

وی افزود: مدیریت شهری با ایجاد دفاتر نوسازی کار خوبی را در این خصوص انجام داد که به همین وسیله فرهنگ مشارکت در ساخت در حال نهادینه سازی است.

وی در ادامه به مشکلات ایجاد شده برای شهر با ایجاد مجتمع های بزرگ اشاره کرد و گفت: مجتمع های بزرگ در حال ایجاد مشکلات برای شهر است و این در حالی است که قوانین موجود اجازه ایجاد چنین مجتمع هایی رامی دهد که این موضوعات ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی را ایجاد می‌کند.

 بخش دیگری از سخنان سالاری  به موضوع شب مرد گی به عنوان یک پدیده شهری اختصاص داشت و خاطر نشان کرد:  موضوع شب مردگی تهدیدی جدی برای غرب این منطقه به شمارمی رود که بایر برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام شود.  شب مردگی پدیده‌ای است که منشا بروز و ظهور آسیب‌های جدی است و می توان مناطق 6 و 12 را برای این موضوع مثال زد.

سالاری  در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه به اقدامات نرم افزاری بیش از اقدامات سخت افزاری تاکید کرد و اظهار داشت: در حقیقت اقدامات نرم افزاری موجب ارتقا کیفیت در شهر می شود در حالی که اقدامات سخت افزاری قابل دیدن است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پایان بر ضرورت اقدامات برنامه محور نیز تاکید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه