اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816177405757

سرخو تاکید کرد

ضرورت مستند سازی بررسی های زمین شناسی مترو

کد: 13950816177405757

https://goo.gl/ujESAE

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مترو مبنی بر انتقال مسیر حرکت آب های زیر زمینی در نتیجه احداث تونل ها، خواستار مستند سازی بررسی های زمین شناسی مترو شد.

ضرورت مستند سازی بررسی های زمین شناسی مترو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران روز چهارشنبه از روند احداث ضلع شمال غربی خط 6 مترو بازدید کرد و در این بازدید خواستار ثبت و سند سازی بررسی های مترو در حوزه زمین شناسی در تهران شد.

وی با اشاره به برنامه زمانبندی توسعه مترو در تهران اظهار داشت: بر اساس این برنامه هم اکنون مترو از زمان بندی عقب است با این وجود سرعتی که این شرکت در احداث خطوط خود گرفته قابل تقدیر است ولی این نکته مهم است که دقت هیچ گاه نباید فدای سرعت بشود.
رئیس کمیته حمل و نقل به حجم انتقال مسافر توسط خطوط مترو در تهران اشاره کرد و گفت: خط 6 پس از تکمیل قابلیت انتقال حدود 1 و نیم میلیون نفر را داراست و خط هفت نیز در مجموع با خط 6 ظرفیت انتقال مسافر در شهر تهران را 3 میلیون نفر افزایش می دهد ضمن اینکه خطوط کنونی روزانه 3 میلیون مسافر را جا به جا می کنند در حالی که ظرفیتی بیش از این را دارد.
سرخو ادامه داد: پیش بینی برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران رساندن سرفاصله حرکت قطارها به 4 و نیم دقیقه است که تحقق آن نیاز به افزایش یک هزار و صد واگن به واگن های کنونی مترو را دارد.

وی اظهار داشت: پیش بینی ها بر این بود که با رونق اقتصادی در سال 94 بتوان این موضوع را تامین کرد که با توجه به عدم تحقق پیش بینی ها امروز امیدواریم با ورود بانک شهر بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

رئیس کمیته حمل و نقل تاکید کرد: اگر بخواهیم شهر تهران به شهری برای زیستن تبدیل شود که کودکان و سالمندان بتوانند در آن نفس بکشند یکی از ضروریات آن توسعه خطوط مترو است.

سرخو هدف گذاری برای ظرفیت خطوط مترو را انتقال 12 و نیم میلیون مسافر در روز دانست و گفت: پرداختن به حمل و نقل عمومی از یک سو و احیا و نوسازی بافت فرسوده با مشارکت مردم از سوی دیگر متضمن حیات بشر در شهر تهران است.

وی در ادامه به حوادث رخ داده در زمان احداث خطوط مترو اشاره کرد و گفت: راهکارهای متعددی برای شناسایی وضعیت زمین شناختی در احداث تونل ها وجود دارد که شرکت مترو باید این آزمایش ها را جمع آوری و مستند سازی کند.

رئیس کمیته حمل و نقل ادامه داد: با اطلاعاتی که پیمانکار در اختیار قرار داده است اگر بتوانیم برای تلاقی های مختلف با مترو چاره اندیشی کرده و برنامه ریزی لازم صورت گیرد دیگر شاهد هیچ گونه حادثه ای در مترو نخواهیم بود.

سرخو تاکید کرد: یکی از کارهای اساسی که مترو باید انجام دهد این است که شرکت مترو باید با هماهنگی سازمان آب اطلاعات مربوط به قنوات و آب های زیرزمینی و تغییر جهت های احتمالی آنها بر اثر ایجاد مترو را شناسایی و اعلام کند تا تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شود.

وی در بخش دیگر سخنانش بر لزوم هماهنگی در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه در غرب تهران تاکید کرد و اظهار داشت: امروز شاهد شبکه حملا و نقل عمومی ضعیف در غرب تهران هستیم و از همین روی ضرورت دارد تا شرکت مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی از هم اکنون برنامه های لازم برای تقویت این حوزه را با هماهنگی هم پیش بینی کنند.

رئیس کمیته حمل و نقل در ادامه به فرا رسیدن فصل تدوین بودجه شهر در شورا اشاره کرد و گفت: شرکت مترو باید تمامی نیازهای خود چه در زمینه اجرا و چه در زمینه بازسازی خطوط قدیمی را برای برنامه ریزی و در نظر گرفتن اعتبار لازم به شورای شهر ارائه دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه