اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139307161610052

علی اصغر رحمانی، نایب رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران

چند هتل یک ستاره در تهران پلمپ می شود

کد: 139307161610052

http://bit.ly/1rgvhbH

، تهران , (اخبار رسمی): علی اصغر رحمانی، نایب رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با بیان این که درجه بندی هتل های تهران آغاز شده، گفت: تاکنون برای چند هتل یک ستاره دستور پلمپ صادر شده است.

چند هتل یک ستاره در تهران پلمپ می شود

با وجود آن که وزارت بهداشت به تنهایی این اختیار را دارد که در خصوص پلمپ هتل هایی که شرایط بهداشتی لازم را ندارند، برخورد کند ، اما تا کنون همکاری لازم از سوی این وزارتخانه نشده است و این ظلمی است که بر مصرف کننده می شو

وی گفت: در مجموع وضعیت هتل های تهران خوب است و امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است ، وضعیت بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

علی اصغر رحمانی، با اشاره به بازدیدهتل های سطح تهران که  از دو هفته پیش آغاز شده، گفت‌: از سال 91 نظارت بر همه هتل های تهران هر سه ماه توسط اتحادیه انجام می شود و گزارش آن به مالکان و مدیران جهت اجرا ابلاغ می شود .

وی با اشاره به نحوه نظارت توسط کمیسیون درجه بندی افزود: کمیسیون درجه بندی شامل چهار کارشناس بهداشت، ساختمان و تاسیسات،  نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نماینده اتحادیه است.

وی اضافه کرد: پس از بازدید از هتل ها در نشستی که با حضور مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس و نائب رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های برگزار می شود درخصوص اخطار، پلمپ و یا افزایش ستاره به دلیل بهبود در ارائه خدمات هتل تصمیم گیری می شود.

رحمانی در ادامه با اشاره به نتایج نظارت هتل هایی که در بازدید اخیر بررسی شده اند، گفت‌: در این مرحله، اولویت با هتل هایی است که در بازدیدهای گذشته نسبت به اخطارها ترتیب اثری نداده اند.

وی افزود : چند هتل سه و دو ستاره و همچنین چند هتل یک ستاره بازدید شدند که هتل های یک ستاره وضعیت بسیار بدی به لحاظ وضعیت بهداشتی و اقامتی داشتند که دستور پلمپ برای آنها صادر شد.

نایب رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمانهای استان تهران تصریح کرد: متاسفانه در گذشته نیز به آنها اخطار داده شده بود اما ترتیب اثری نداده بودند و از سوی وزارت بهداشت نیز همکاری لازم در خصوص پلمپ این هتل ها صورت نگرفته بود .

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات نامناسب به ویژه از لحاظ بهداشتی و اقامتی، موجب بیماری های بهداشتی جهت مهمانان می شود.

رحمانی در ادامه با انتقاد از نحوه همکاری وزارت بهداشت با اتحادیه گفت: با وجود آن که وزارت بهداشت به تنهایی این اختیار را دارد که در خصوص پلمپ هتل هایی که شرایط بهداشتی لازم را ندارند، برخورد کند ، اما تا کنون همکاری لازم از سوی این وزارتخانه نشده است و این ظلمی است که بر مصرف کننده می شود .

وی همچنین با مقایسه  مختصری میان هتل های تهران و هتل های کشورهای همسایه افزود: وضعیت هتل های تهران به نسبت هتل هایی مانند دبی و ترکیه عقب تر است اما در حد کشور خودمان خوب است، به ویژه هتل های 4 ستاره و هتل های جدید وضعیت خوبی دارند که امیدواریم شرایط بهتر شود و سرمایه گذاران بیشتری ترغیب به این کار شوند .

به گفته وی، چنانچه تسهیلات لازم در این زمینه برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود و همچنین حمایت سازمان میراث فرهنگی در خصوص یارانه ها صورت پذیرد، سرمایه گذاران بیشتری در این زمینه ورود پیدا می کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]