اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139311083280052

رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران اعلام کرد:

40 درصد هتل های تهران سلب یا کاهش درجه شدند

کد: 139311083280052

https://goo.gl/1aAnW5

، تهران , (اخبار رسمی): محمدعلی فرخ مهر، رئیس اتحادیه هتلداران استان تهران با تاکید بر استانداردسازی هتل‌های استان تهران و واقعی کردن سطح خدمات آن‌ها متناسب با ستاره‌ای که دارند اعلام کرد؛ 40 درصد کل هتل‌های تهران درجه‌بندی شده‌اند که از این بین 40 درصد سلب درجه شده‌اند.

40 درصد هتل های تهران سلب یا کاهش درجه شدند

درجه‌بندی هتل‌ها پیش از استانداردسازی صورت گرفته و به هتل‌ها این فرصت داده شده تا درجه و سطح استاندارد خود را ارتقا دهد تا پس از تایید کمیسیون، درجه‌ سلب شده بازگردانده شود.

 

 به گزارش روابط عمومی اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران ، محمدعلی فرخ‌مهر ، با اشاره به استانداردسازی هتل‌های استان تهران و واقعی کردن سطح خدمات آن‌ها متناسب با ستاره‌ای که دارند اظهار کرد: درجه‌بندی هتل‌های تهران توسط کمیسیونی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه‌اندازی شده آغاز شده و از مجموع هتل‌های استان تهران، 40 درصد واحدها بازرسی و نظارت شدند که از بین آن‌ها، استاندارد و درجه‌ 60 درصد واحدها تایید شد و 40 درصد دیگر (یعنی 16 درصد هتل‌های تهران) سلب و یا کاهش درجه شدند.

 وی افزود: درجه‌بندی هتل‌ها پیش از استانداردسازی صورت گرفته و به هتل‌ها این فرصت داده شده تا درجه و سطح استاندارد خود را ارتقا دهد تا پس از تایید کمیسیون، درجه‌ سلب شده بازگردانده شود.

فرخ مهر خاطر نشان کرد: البته با توجه به هزینه بالای بازسازی و ارتقای سطح استاندارد هتل‌ها‌، در این بین واحدهایی هم هستند که مثلا چهار ستاره بودند و دو ستاره‌شان گرفته شد و حالا ترجیح می‌دهند با همان دو ستاره فعالیت کنند و نرخ خود را کاهش دهند، چرا که فعلا شرایط ارتقای درجه و هزینه‌کرد برای استانداردسازی را ندارند.

 فرخ‌مهر با اشاره به اعتراضاتی که نسبت به عملکرد عامل چهارم برای استانداردسازی شده و همچین درخواست هتلداران برای سپردن این مسوولیت به جوامع و اتحادیه‌های هتلداری، اظهار کرد: ما به طور کل با عامل چهارم که شرکت عامل استانداردسازی هتل‌ها تعیین شده از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، مشکلی نداریم؛ اما برخی ضوابط و شرایط باید اصلاح شود.

 وی تصریح کرد : چرا هتلی که تازه ساخته شده و شرایط خوبی دارد دوباره ملزم به اجرای طرح استانداردسازی می‌شود و برای آن باید هزینه‌ اضافه صرف کند؟! طرح ها بدون توجه به موقعیت و عمر هتل‌ها اجرا می‌شود؟ همین مسائل مطرح شد که اتحادیه هتلداران با حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان، درجه‌بندی هتل‌ها را آغاز کرد.

 رئیس اتحادیه هتلداران تهران در ادامه اظهار کرد بعد از درجه‌بندی و سلب درجه از هتل‌، آن واحد اقامتی می‌تواند از طریق عامل چهار‌، به استانداردسازی اقدام کند و هر زمان که شرکت مجری استانداردسازی و کمیسیون درجه‌بندی اتحادیه کیفیت هتل را تایید کرد‌، درجه و ستاره‌ گرفته شده دوباره بازگردانده می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://tehranhoteling.com/
اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران