اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139312184410052

آمادگی هتل‌های تهران برای میزبانی از مسافران نوروزی / ارائه تخفیف نوروزی 40 درصدی

کد: 139312184410052

https://goo.gl/tWfDcJ

، تهران , (اخبار رسمی): فرخ‌مهر با اشاره به برنامه‌های اتحادیه صنف هتلداران در ایام نوروز اظهار داشت: 6986 اتاق و 14541 تخت و 491 واحد آپارتمان در قالب 132 هتل، هتل‌ آپارتمان و پانسیون آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند، همچنین اتحادیه هتلداران، ارائه تخفیف 40درصدی را به تمامی هتل‌های شهر تهران ابلاغ کرده و هتلداران ملزم به اعمال این تخفیف تا نیمه فروردین‌ماه هستند.

آمادگی هتل‌های تهران برای میزبانی از مسافران نوروزی / ارائه تخفیف نوروزی 40 درصدی

به‌ طور متوسط در هتل‌های کوچک 20 و در هتل‌های بزرگ 400 نفر شغل ایجاد می‌شود

به گزارش روابط عمومی اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران، محمدعلی فرخ‌مهر، رییس اتحادیه صنف هتلداران تهران با اشاره به میزان آمادگی امکان اقامتی تهران در ایام نوروز اظهار کرد : 132 هتل، هتل‌ آپارتمان و پانسیون زیر پوشش اتحادیه است که از این تعداد به‌طور کلی 6986 اتاق و 14541 تخت و 491 واحد آپارتمان درحال‌حاضر آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

وی با اشاره به برنامه‌های اتحادیه صنف هتلداران در ایام نوروز خاطر نشان کرد : با وجود اینکه تمامی اصناف به جهت ماهیت کاری نگاه اقتصادی را بر فعالیت‌های خود حاکم می‌بینند، در زمینه هتل‌ها این نگاه اقتصادی لحظه‌ای نیست ؛چرا که هتلدار آن چه که در ارتباط خود با مسافر و مهمان دارد، مشتمل بر یک اقتصاد پایدار است، بنابراین نگاه معناداری به کسب درآمد دارد تا در کنار آن بتواند جاذبه همیشگی برای مسافر از هتل در خاطر او ایجاد کند.

فرخ‌مهر ادامه داد: از این رو هتلدار تلاش دارد مسافر از بدو ورود با فضایی که ابتدا مشاهده می‌کند از طریق هماهنگی رنگ‌ها، تجهیزات و متعاقب آن نوع خدماتی که به وی ارائه می‌شود و اقامتی که در اختیار او می‌گذارد، یک محیط امن، آرام و فرح‌بخش را با تمامی توانایی خود به مسافر ارائه و خاطره خوش و پایداری از این اقامت در خاطر او بسازد. بنابراین هتلداران با در نظر گرفتن این موارد آماده پذیرایی از مسافران در سال جدید هستند و در این زمینه تلاش شده است تا تمامی هتل‌ها با آرایش نوروزی و مزین به سفره‌های هفت‌سین شرایط ویژه‌ای را برای مسافران فراهم کنند.

رییس اتحادیه صنف هتلداران تهران با اعلام خبر خفیف 40 درصدی هتل های تهران در ایام نوروز، تشریح کرد: اتحادیه هتلداران، ارائه تخفیف 40درصدی را به تمامی هتل‌های شهر تهران ابلاغ کرده و هتلداران ملزم هستند تا نیمه فروردین‌ماه این تخفیف را در ارائه خدمات خود اعمال کنند. 

وی افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی که در میان مردم به باوری نهادینه تبدیل شده و از سوی دیگر رسیدن به یک اقتصاد پایدار با ارائه خدمات و سرویس متناسب با هر سطح و ستاره هتل‌ها، بهترین مشوق جذب مسافر خواهد بود.

فرخ مهر با اشاره به تفاوت های صنعت گردشگری و هتلداری نسبت به سایر صنایع به‌ویژه خدماتی تصریح کرد :  تنها ساخت یک هتل با هر وسعت و طبقات اهمیت ندارد، بلکه همان‌گونه که در ساخت یک ساختمان، اصناف متعددی اعم از طراح و نقشه‌کش و... دخیل هستند،در ساخت یک هتل از همان ابتدا تا بعد از افتتاح و در زمان فعالیت هم استمرار در اشتغالزایی وجود دارد.

وی با بیان این که  نوع تجهیزات به کار رفته و خدمات ارائه شده در این حوزه با دیگر بخش‌ها تفاوت دارد، افزود : هتلداری کارآفرین، یک مرحله‌ای نیست بلکه استمرار تامین منابع انسانی، تجهیزاتی، خدماتی و اقامتی نقش تاثیرگذاری در ارائه سرویس مناسب به مسافران دارد.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با بیان اینکه به‌طور متوسط در هتل‌های کوچک 20 و در هتل‌های بزرگ 400 نفر شغل ایجاد می‌شود، گفت: علاوه بر این با توجه به این استعدادها و نیازهای روبه رشد، ارتقاء فرهنگ هتلداری و رساندن به سطح جهانی کارآفرینی در این صنعت ضروری است.

فرخ‌مهر در ادامه با اشاره به هزینه ساخت یک هتل با درجات مختلف 1 تا 5 ستاره اظهار کرد : شرایط اقتصادی حاکم، امکان برآورد دقیق هزینه برای احداث یک هتل را به هیچ وجه میسر نمی‌سازد، زمانی فهرستی در برخی از سازمان‌ها بود به نام فهرست بها و قابلیت آن را داشت که سرمایه‌گذار با تخمین درصدی در قیمت‌ها، مبلغ کلانی را در احداث و ایجاد یک حرکت اقتصادی و ساخت‌وساز به‌ویژه ساخت هتل سرمایه‌گذاری کند، اما درحال‌حاضر این پیش‌بینی غیرممکن است.

وی در خصوص اهمیت تسهیلات دولتی و بانکی به هتلداران خاطر نشان کرد : تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانکی در برنامه توسعه سوم، چهارم، پنجم، آورده شد که قرار بود به حوزه گردشگری و هتل‌ها تعلق گیرد اما متاسفانه عملیاتی نشده و امیدواریم در برنامه ششم با توجه به اینکه نقش و تاثیر گردشگر شفاف‌تر شده و دولت توجه ویژه به این موضوع دارد، دارای اثرات مثبت باشد.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران با اشاره به این که برخی از هتلداران به‌دلیل ناتوانی در بازسازی هتل‌های خود به‌طور حتم در جهت ماندگاری در درجات فعلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد، تشریح کرد: این ناتوانی یعنی کاهش هتل‌های نوسازی شده و متعاقب آن کاهش هتل‌های مناسب برای مهمانان خارجی و داخلی را در پی دارد و در صورت بی‌توجهی به این موضوع از سوی نهادهای بالادستی همانند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بی‌شک آنچه که در طرح‌های توسعه برنامه‌های 5ساله ششم و نیز چشم‌اندازی که برای رشد گردشگری برنامه‌ریزی شده در صورت ارائه نشدن تسهیلات مالی لازم، امکان گسترش مراکز اقامتی هتلی میسر نخواهد بود. در نتیجه برنامه‌های توسعه عملیاتی نخواهد شد.

فرخ‌مهر با اشاره به تعداد مجوزهای جدید برای ساخت هتل ها نیز گفت: مجوزهای تازه باید براساس نیازسنجی به تناسب ورود گردشگر در هر استان و شهر باشد، اما متاسفانه این‌گونه نیست. بنابراین سرمایه‌گذاران طبق ارزیابی خود وارد این صنعت می‌شوند و به‌طور طبیعی، تاکنون تعداد تعریف شده‌ای برحسب نیاز در دست نیست البته سازمان میراث فرهنگی و اتحادیه تلاش دارند نیاز صنعت گردشگری به مراکز اقامتی را مشخص کنند.

وی در مورد نحوه درجه‌بندی هتل‌ها تشریح کرد: گروه درجه‌بندی متشکل از نمایندگان اتحادیه و سازمان میراث فرهنگی عهده‌دار این مسئولیت هستند که پس از بازدید از بخش‌های اقامتی، تجهیزاتی، خدماتی و منابع انسانی نسبت به درجه هر واحد اعلام‌نظر می‌کنند و گروه استانداردسازی از شرکت‌های عاملان تطبیق که دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی هستند با بررسی دوباره نسبت به تکمیل درجه‌بندی اقدام می‌کنند.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران در ادامه با بیان این که برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند صنعت هتلداری و گردشگری تاثیر مثبتی  در روند توسعه این صنعت دارد، افزود: از آنجا که هتلدار برای ماندگار شدن در سطح و ستاره خود و نیز ارتقای سطح و ستاره نیازمند نوآوری در تجهیزات هتل خود است برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط نقش بسزایی در بهره‌مند شدن هتلداران از آن دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی