اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394052746780052

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران تاکید کرد:

آسیب جدی به رشد صنعت گردشگری کشور با اظهارنظرهایی غیرکارشناسانه !

کد: 1394052746780052

https://goo.gl/8AjEqZ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران در واکنش به اظهارات غیرکارشناسی مبنی بر تکمیل ظرفیت هتل‌های تهران، اصفهان، شیراز، یزد و اهواز تا سال آینده میلادی گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در خصوص ظرفیت هتل‌های کشور، آسیبی جدی بر رشد صنعت گردشگری کشور، به ویژه در شرایط کنونی وارد خواهد آورد.

تاکید بر اهمیت اظهارات کارشناسی در حوزه صنعت گردشگری

یک ضعف عمومی در ضوابط و قوانین ساخت مراکز اقامتی در نیازسنجی و امکان‌سنجی منطقه و شهری وجود دارد که ناشی از رشد ساخت مراکز اقامتی بی‌رویه و غیرکارشناسی آن در برخی از استان‌هاست

به گزارش اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران، محمدعلی فرخ‌مهر با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان جامعه تورگردانان در خصوص اینکه تا سال 2016 هتل‌های 4 و 5 ستاره رزرو شده‌اند و قابلیت پذیرش مسافر و گردشگر خارجی را ندارند، گفت: هرچند در حوزه توسعه و ساخت هتل‌ها در سطح کشور نیاز جدی وجود دارد، اما اینگونه اظهارنظرهای قاطعانه و غیرکارشناسی نه‌تنها درست نیست، بلکه در روند رشد صنعت گردشگری خدشه وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که با سمت و سوی خودمحوری اینگونه اظهارنظرهایی را مطرح می‌کنند، بایستی پاسخگوی  بازتاب منفی آن نیز باشند، افزود: هرگونه اظهارنظری که از رسانه‌های ملی ما منعکس شود، بازتاب فراملی دارد و قطعا چنین مباحثی اثرات منفی داخلی و خارجی دربر خواهد داشت. 

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران تصریح کرد: اثرات فرامرزی آن، انعکاسی است که در دیدگاه گردشگران خارجی برای سفر به ایران ایجاد می‌شود که با توجه به شرایط جدید کشور، خوشبختانه قابلیت‌های جذب گردشگر در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با تلاش همه‌جانبه بخش خصوصی و نهادهای مرتبط مهیا شده است و قطعا این قبیل اظهارنظرهای غیرکارشناسانه از سوی مراکز اقامتی- هتلی مبنی بر عدم داشتن امکان پذیرش گردشگر، منجر به انصراف آنان از سفر به ایران می‌شود .

فرخ‌مهر خاطرنشان کرد: متاسفانه اینگونه اظهارنظرها و آمارهای غلط در شرایطی از سطح اشتغال هتل‌ها بیان می‌شود که مدیران هتل‌ها در سطح 4 و 5 ستاره با اعمال مدیریت و تخفیف در زمانبندی‌های خاص، به منظور جذب مسافر برای هتل‌های خود ایجاد جاذبه می‌کنند تا از کاهش درآمد و خالی بودن هتل جلوگیری کنند. اطلاعات موثقی نیز موجود است که در صورت ضرورت ارایه خواهد شد. 

به گفته فرخ‌مهر، یک ضعف عمومی در ضوابط و قوانین ساخت مراکز اقامتی در نیازسنجی و امکان‌سنجی منطقه و شهری وجود دارد که ناشی از رشد ساخت مراکز اقامتی بی‌رویه و غیرکارشناسی آن در برخی از استان‌هاست و نهادهای مرتبط بایستی این موضوع را مدنظر قرار دهند.

فرخ‌مهر با بیان اینکه بیشتر هتل‌های 4 و 5 ستاره به صورت سهامی خاص با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها موجب سوء‌برداشت سهامدارانی می‌شود که ارتباط مستمری با هتل ندارند و چنین استنباط خواهد شد که گزارش مدیران هتل غیرواقعی است و اثرات سوئی در رفتار شرکا را به دنبال خواهد داشت. 

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان تهران در ادامه تصریح کرد: چنین اظهارات غیرکارشناسی و نادرست، سمت و سوی غلطی به نهادهای نظارتی مانند سازمان امور مالیاتی خواهد داد و پاسخگویی به این نهادها هتل‌ها را با  مشکل مواجه خواهد کرد. همچنین برای آنهایی که درصدد سرمایه‌گذاری متفاوت هستند و قصد دارند به سمت ساخت و سرمایه‌گذاری در مراکز اقامتی رو بیاورند، راهنمایی نادرستی خواهد بود.

به گفته فرخ‌مهر، حضور غیرحرفه‌ای‌ها در این صنعت، علاوه بر هدر رفتن سرمایه‌های ملی، تخصصی بودن این صنعت را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]