اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394083049674784

اصول سرمایه‌گذاری و ساخت شهربازی مدرن در ایران

کد: 1394083049674784

https://goo.gl/fZYxKW

، تهران , (اخبار رسمی): برای احداث یک شهربازی مدرن بایستی مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت تا بهترین انتخاب و بالاترین فروش امکان‌پذیر شود. مشاوره‌های اولیه و انتخاب محل احداث شهربازی، مشاوره انتخاب دستگاه و جانمایی، شخصیت‌پردازی و طراحی داخلی، خرید دستگاه و نصب، اتوماسیون فروش، آموزش پرسنل و مدیر از مهم‌ترین شاخصه های احداث یک شهربازی مدرن است که حذف هر یک از آن ها ممکن است به نتیجه دلخواه آسیب بزند.

اصول سرمایه‌گذاری و ساخت شهربازی مدرن در ایران

بافت و خصوصیات یک شهر، مشخصات فنی ساختمان و نوع نگاه مشتری در انتخاب دستگاه‌ها تاثیرگذار است.

مشاوره‌های اولیه و انتخاب محل احداث شهربازی

برای انتخاب محل احداث شهربازی چه در شهربازی‌های روباز چه سرپوشیده باید نکات مهمی در نظر گرفته شود. اگر مجموعه موردنظر در یک ساختمان یا مجتمع تجاری قرار داشته باشد و عملیات‌های ساختمانی قبلا صورت گرفته است، میزان بار سازه که میزان بار قابل تحمل در یک متر مربع است به همراه ارتفاع باید مورد بررسی قرار گیرد. در شهربازی‌های روباز و شهربازی‌های همسطح نیز زمین انتخاب‌شده باید کاملا سفت و دارای زهکشی مناسب باشد. در این مواقع بررسی وضعیت لایه‌های خاک مانند تراکم و درصد رطوبت و ... می‌تواند انتخاب دستگاه‌ها و امنیت یک شهربازی را تامین کند. کنترل مواردی مانند راه‌های خروج در مجتمع‌ها، درنظر گرفتن موارد حفاظتی، شیب زمین و ... به‌خصوص در انتخاب محل احداث شهربازی‌های روباز ضروری است. بررسی راه‌های ورود و خروج و سهولت رفت‌وآمد در شهربازی‌های سرپوشیده و درنظر گرفتن این موارد برای شهربازی‌های روباز توصیه می‌شود.

همچنین در شهربازی‌های روباز نزدیکی به مناطق مسکونی و خطوط انتقال برق باید قبل از شروع به کار بررسی شود. رعایت استاندارد‌ها برای انتخاب محل احداث یک شهربازی سرپوشیده یا روباز برای جلوگیری از مشکلات آینده و  همچنین انتخاب یک مشاور مناسب و متخصص در احداث یک شهربازی یا فضای تفریحی برای انجام یک پروژه بدون عیب از ابتدا بسیار ضروری است.

بررسی‌های اقتصادی وطرح‌های توجیهی و بازگشت سرمایه می‌تواند درمرحله مشاوره اولیه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

 

مستر پلان، مشاوره انتخاب دستگاه و جانمایی

مرحله بعدی، احداث یک شهربازی است. بافت و خصوصیات یک شهر، مشخصات فنی ساختمان و نوع نگاه مشتری در انتخاب دستگاه‌ها تاثیرگذار است. جانمایی و محل قرار گرفتن هر دستگاه در شهربازی‌های سرپوشیده و روباز بایستی قبل از شروع به طراحی و دکوراسیون مجموعه یا ساخت دستگاه‌ها آماده شود. رعایت فاصله‌های مناسب بین دستگاه‌ها و عبور و مرور مناسب باید در جانمایی و پلان جانمایی به صورت استاندارد لحاظ شود. در پلان جانمایی تعداد دستگاه‌هایی که می‌توان در یک مجموعه قرار داد و نوع دستگاه‌ها مشخص می‌شود. انتخاب دستگاه‌های کم‌استهلاک و باکیفیت که ساخت کارخانه‌های معتبر باشد باید در اولویت قرار گیرد. برسی استاندارد دستگاه‌های مکانیکی اهمیت بسیار زیادی دارد. مطابق پلان، کابل‌کشی‌های برق می‌تواند صورت پذیرفته و حدود برق مصرفی نیز محاسبه شود. در شهربازی‌های روباز بررسی شرایط جوی و آب و هوایی نیز باید در نوع چیدمان یک دستگاه  لحاظ شود. مخصوصا در دستگاه‌های روباز با ارتفاع بالا  که سرعت باد بر آنها تاثیر مستقیم دارد. این 2 مرحله از مراحل احداث شهربازی، مراحل مقدماتی و دارای اهمیت به شمار می‌آید که متاسفانه در بسیاری از شهربازی‌های ایران لحاظ نشده است. برای احداث یک شهربازی مدرن، تخصصی و درآمدزا باید به کلیه مسائل به دقت توجه شود .

 

شخصیت‌پردازی و طراحی داخلی

دادن هویت به یک مکان تفریحی تنها با طراحی درست آن مجموعه امکان‌پذیر خواهد بود. طراحی نقشی اساسی در فروش یک شهربازی دارد و انجام طراحی و دفترچه‌های جزئیات در طراحی در این مرحله  صورت خواهد گرفت.

 

خرید دستگاه و نصب

خرید دستگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب دستگاه‌های مناسب از مهم‌ترین بخش‌های احداث شهربازی به شمار می‌آید. خرید دستگاه باکیفیت و با قیمت مناسب، ترخیص دستگاه‌های شهربازی و کسب استاندارد‌های لازم بهره‌برداری و نصب نیز در این مرحله خواهد بود.

 

اتوماسیون فروش

اتوماسیون‌های ویژه شهربازی جهت کنترل فروش و ارائه خدمات پس از فروش استفاده می‌شود و ابزاری بزرگ در دست مدیران شهربازی جهت اتخاذ تصمیم‌های درست خواهد بود. سیستم کارتی embed استرالیا از بهترین سیستم‌های کارتی شهربازی در دنیا محسوب می‌شود که با دارا بودن نمایندگی در کشورهای مختلف مخصوصا ایران و پشتیبانی عالی می‌تواند راهکاری مطمئن برای کنترل فروش و افزایش فروش باشد.

 

آموزش پرسنل و مدیر

آخرین مرحله قبل از افتتاح، آموزش پرسنل است. کارکنان شهربازی لازم است  نحوه سرویس‌دهی صحیح و طرز استفاده از دستگاه‌های بازی را به صورت کامل بیاموزند تا حین استفاده از دستگاه‌ها دچار دردسر و مشکلات احتمالی نشوند.

شرکت خدمات تفریحی عصر جدید، برترین شرکت ایرانی در خصوص ارائه خدمات به مجموعه‌های تفریحی در ایران به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به آدرس www.asrejadidco.com مراجعه کنند.

 

نوشته: ارشام صفی پوریان، مشاور احداث شهربازی‌های مدرن در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت خدمات تفریحی عصر جدید

شرکت عصر جدید اولین شرکت ایرانی در زمینه احداث شهربازیهای مدرن درایران میباشد. مشاوره احداث فضا های تفریحی و شهربازی طراحی و شخصیت پردازی فضا های تفریحی و شهربازی.پلان چیدمان و مشاوره مهندسی احداث شهربازی.تجهیز و نصب دستگاههای شهربازی.مدیریت و آموزش پرسنل. مشاوره جذب برند مراکز تجاری و مشاوره مدیریت انکر ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://www.asrejadidco.com/
وبسایت رسمی شرکت خدمات تفریحی عصرجدید
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح