اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395012854894784

نکاتی برای ایمنی مشتریان شهربازی

کد: 1395012854894784

https://goo.gl/nz9Hon

، تهران , (اخبار رسمی): ایمنی در صنعت تفریحات و سرگرمی و شهربازی‌ها در صدر اولویت‌های این صنعت قرار دارد و برای مشتریان، کارکنان و بهره‌برداران از امکانات و تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. ایمنی برای مشتریان یک شهربازی در واقع یک همکاری متقابل میان شهربازی و مشتریان و کاربران به شمار می‌رود. بیشتر صدمات در شهربازی‌ها زمانی رخ می‌دهد که مشتریان به دستورات ایمنی دستگاه‌های بازی توجه ندارند یا با دارا بودن یک وضعیت پزشکی خاص از وسیله بازی استفاده می‌کنند که موجب تشدید بیماری‌های آنها می‌شود.

انجمن جهانی شهربازی‌ها و صنعت تفریحات هرساله با برگزاری کنفرانس‌های مختلف در خصوص بهبود ایمنی در شهربازی‌ها تلاش می‌کند. برخی نکات کلی برای امنیت مشتریان به شرح زیر است:

  •  پیروی از دستورالعمل استفاده از دستگاه‌های شهربازی و محدودیت‌های قد، وزن و سن برای استفاده که معمولا روی دستگاه‌ها توسط شهربازی نصب می‌شود.
  •  نگه داشتن دست‌ها و پاها در داخل وسیله شهربازی در تمام طول مدت استفاده
  • استفاده از تجهیزات ایمنی مشخص‌شده برای هر وسیله مانند کمربند‌ها و محافظ و...
  • اطمینان والدین از اینکه فرزندان آنها هنگام استفاده از دستگاه رفتار مناسبی داشته و درک درستی از سواری ایمن خواهند داشت.
  • عدم اجبار در استفاده از دستگاه‌ها. هرگز نباید کودکان خود و هیچ فرد دیگری را برای سوار شدن به یک وسیله تفریحی تحت فشار قرار داد.
  • در صورت مشاهده هرگونه رفتار ناامن و شرایط نامناسب در حین سوار شدن خود و دیگران باید سریعا به پرسنل و مسئولین هر وسیله بازی اطلاع داد.

البته از این نکته نباید غافل شد که بروز حوادث در یک شهربازی به‌خصوص در شهربازی‌های ایران دلایل بیشتری دارند. بیشتر حوادث در ایران در شهربای‌های روباز اتفاق می‌افتند.

برخی از دلایل حوادث رخ‌داده منجر به جرح در شهربازی‌های ایران به شرح زیر است:

  • استفاده از دستگاه‌های فاقد کیفیت و ساخته شده در کارگاه‌هایی با بدترین امکانات امنیتی و استفاده از اجناس بی‌کیفیت جهت ارزان‌تر شدن قیمت تمام‌شده شهربازی و تقاضای بالا برای دستگاه‌های ارزان در بین شهربازی‌داران
  • نبود دانش کافی در زمینه ساخت دستگاه‌های ایرانی در بین سازندگان و عدم استفاده از نیروهای جوان و تحصیلکرده در زمینه ساخت 
  • عدم حمایت‌های دولتی در بخش تفریحات در خصوص واردات دستگاه‌های مدرن با توجه به قرار دادن دستگاه‌های شهربازی در بین کالاهای رده 10 یعنی کالاهای تزیینی و عدم توجه ارگان‌های دولتی به تفریحات امن. لازم به ذکر است که برخی محصولات ایرانی فوق‌العاده هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند ولی تعداد آنها محدود است.
  • عدم توانمندی و تخصص در گردانندگان انجمن شهربازی‌داران ایران در خصوص جذب حمایت‌های مالی به دلیل سنتی بودن افراد انجمن و عدم استفاده از افراد متخصص
  • نیاز به نظارت بالاتر در شهربازی‌های روباز و ساخت دستگاه‌های روباز توسط سازمان استاندارد.
  • حضور شهرداری‌ها به عنوان موجرین پارک‌ها. شهرداری‌ها فضای پارک‌ها را به افراد بهره‌بردار اجاره می‌دهند و در سود شهربازی‌ها شریک هستند، ولی منافع مالی خود را بر کیفیت ترجیح می‌دهند. شهرداری‌ها باید از مشاورین مجرب در خصوص انتخاب بهره‌برداران استفاده کنند و شرایط مناسبی برای بهره‌برداران ایجاد کنند تا آنها از دستگاه‌های باکیفیت‌تری استفاده کنند.
  • بازسازی دوباره دستگاه‌های قدیمی. در بسیاری از شهربازی‌ها می‌بینیم که از دستگاه‌های با قدمت 30 سال همچنان بهره‌برداری می‌شود. دستگاه‌های قدیمی باید جمع‌آوری شود و اجازه استفاده از این دستگاه‌ها داده نشود.
  • عدم استفاده از کارشناس مجرب داخلی و خارجی در زمان احداث شهربازی، انتخاب دستگاه‌ها، نصب دستگاه‌ها و بهره‌برداری
  • عدم آگاهی مردم در استفاده از وسایل تفریحی و رعایت قوانین ایمنی حین سوار شدن

البته شهربازی‌های سرپوشیده در ایران امنیت نسبتا خوبی دارند و در مقایسه با شهربازی‌های روباز فضا‌های بسیار مناسب‌تری هستند و وضعیت شهربازی‌های سرپوشیده در ایران با توجه به نوع بازی‌ها و وجود افراد خبره‌تر از امنیت مطلوبی برخوردار است.

نویسنده: آرشام صفی پوریان، مشاور و کارشناس احداث شهربازی‌های مدرن 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت خدمات تفریحی عصر جدید

شرکت عصر جدید اولین شرکت ایرانی در زمینه احداث شهربازیهای مدرن درایران میباشد. مشاوره احداث فضا های تفریحی و شهربازی طراحی و شخصیت پردازی فضا های تفریحی و شهربازی.پلان چیدمان و مشاوره مهندسی احداث شهربازی.تجهیز و نصب دستگاههای شهربازی.مدیریت و آموزش پرسنل. مشاوره جذب برند مراکز تجاری و مشاوره مدیریت انکر ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح