اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395020155074784

تاثیر مراکز تفریحی در مجتمع‌های تجاری به عنوان عامل ایجاد کشش

کد: 1395020155074784

https://goo.gl/hFPk4k

، تهران , (اخبار رسمی): مشتریان در مراکز تجاری که شهربازی و سینما یا مرکز تفریحات خانوادگی دارند حداقل 2 ساعت زمان بیشتری را در آن مجموعه سپری می‌کنند. تنها کالا و خدمات مقصد مشتریان را تعیین نمی‌کند و مراکز خریدی که جاذبه‌های تفریحی دارند مقصد بزرگ‌تری برای خریداران کالا محسوب می‌شوند.

تاثیر مراکز تفریحی در مجتمع‌های تجاری به عنوان عامل ایجاد کشش

مراکز تفریحی ومراکز تجاری دارای ارتباط مستقیم با هم هستند وبا پاخوری یا footfall مرکز تجاری و فروش فروشگاه‌ها دارند.

مروری بر سال‌های گذشته به ما نشان می‌دهد که مراکز تجاری و مراکز تفریحی دو جزء جدا از یکدیگر بودند. مراکز خرید صرفا محلی برای خرید محسوب می‌شد و مراکز تفریحی نیز در خارج شهرها قرار داشتند.

از حدود سال 1981 برخی مراکز تجاری در آمریکا در کنار مراکز تجاری اقدام به ایجاد مراکز تفریحی و شهربازی کردند. شهربازی گلکسی لند در مرکز تجاری وست ادمونتون کانادا را می‌توان از نخستین‌های این مجموعه‌ها دانست.در حال حاضر مجتمع‌های تجاری و مال‌ها  پا را فراتر گذاشته‌اند و اقدام به ایجاد مراکز تفریحی چندمنظوره کرده‌اند.در بسیاری از مال‌های بزرگ آمریکا فضایی بالغ بر 30 هزارمتر برای تفریحات اختصاص یافته است.

درمطالعاتی که در سال1996 توسط hynes&talpart در چندین مجتمع تجاری انجام شد مشخص گردید 7 درصد از مشتریان تنها برای دیدن شهربازی به مرکز تجاری آمده‌اند.25 درصد مشتریان مقصد اصلی‌شان فضای بازی  و تفریحی بوده است ولی از فروشگاه‌های اطراف شهربازی نیز بازدید کرده اند. بیشتر مشتریان مرکز تجاری از شهربازی و بخش تفریحی  آن بازدید کرده‌اند.75 درصد از خانواده‌هایی که در مرکز تجاری حضور داشتند از شهربازی و بخش‌های تفریحاتی  بازدید کرده اند و بیشتر مشتریانی که دارای وقت اضافه بوده‌اند جذب مرکز تفریحات مرکز تجاری شده‌اند.

در تحقیقات دیگر، مشخص شد که شهربازی، جذب خانواده‌های جوان‌تر به مجموعه را به دنبال دارد واین مشتریان از فودکورت و مغازه‌های مجتمع نیز بازدید می‌کنند.

تحقیقی در سال1996 توسط موسسه general rowth properties  نشان داد که 10 درصد از مشتریان مرکز تجاری، هدف خود را بازدید از شهربازی قرار داده‌اند و لنگر اصلی برای خانواده‌ها در مرکز خرید، قسمت تفریحات و سرگرمی آن است. 35درصد از کل حجم خرید از مغازه‌ها در یک مرکز تجاری توسط کسانی انجام می‌شد که قصد بازدید از بخش تفریحات و سینمای مرکز تجاری را داشتند و25درصد از کل افرادی که در مرکز تجاری حضور داشتند قصد دیدن بخش تفریحات و سینما را داشتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که 52 درصداز افرادی که برای خرید به یک مال تجاری می روند قصد بازدید از سایر مراکز تجاری در شهر را در همان روز دارند.

بررسی دیگری در سال 2000 توسط kang &kim در کانادا نشان می‌داد که مشتریان در مراکز تجاری که شهربازی و سینما یا مرکز تفریحات خانوادگی دارند حداقل 2 ساعت زمان بیشتری را در آن مجموعه سپری می‌کنند و تنها کالا و خدمات مقصد مشتریان را تعیین نمی‌کند و مراکز خریدی که جاذبه‌های تفریحی دارند مقصد بزرگ‌تری برای خریداران کالا محسوب می‌شود.

بنابراین ارتباط مستقیمی بین این دو بخش وجود داشت. در تحقیقات دیگری در سال 2001 توسط  kang&kim  در چندین مرکز تجاری و با طرح این سوال از مشتریان صورت گرفت : دلیل اصلی که باعث شده است شما در این محل حضور داشته باشید و از این مرکز تجاری بازدید کنید چه عاملی است؟

  • جواب الف) برای خرید یا پیدا کردن اینکه به چه چیزی نیاز دارم .
  • جواب ب)برای تجربه جدید ومحیطی که باعث لذت و تفریح من گردد
  • جواب ج) مورد الف و ب

کسانی که پاسخ به گزینه ب و ج داده بودند از همه بیشتر بودند.

همچنین مشخص شد، شمار بیشتری از زنان به نسبت مردان، عامل اصلی حضور خود در مرکز تجاری را لذت بردن و تفریح عنوان کرده‌اند.

مشتریان با سطح تحصیلات بالا و پایین هردو عامل اصلی را تفریح و لذت بردن عنوان کرده‌اند.

میزان خرید در بخش‌های لباس، وسایل کودک، وسایل خانه-مبلمان و لوازم جانبی در میان کسانی که گزینه الف را انتخاب کرده بودند بسیار کمتر از کسانی بود که عامل تفریح و لذت را در بازدید از مرکز تجاری عامل اصلی دانسته بودند.

مطالعات دیگری در سال2005 توسط eppil صورت گرفت که نشان داد وجود سینما و شهربازی تاثیر مستقیم در ترافیک حضور افراد یا پاخوری(footfall) مرکزتجاری است.

بررسی درسال2004 توسط hu  نشان داد بیشتر خریداران در مراکزتجاری با دوستان و افراد خانواده خود به تفریح و خرید می‌روند.

بیشتر خریداران در مراکزتجاری تنها برای برداشتن اجناس و خرید (shopping-shopping) وارد یک مرکز تجاری نمی‌شوند.بلکه تجربه خرید و تفریح هردو با هم سبب ورود آنها می‌شود.

زنان لذت بیشتری از حضور در مراکز تجاری به نسبت مردان می‌برند.

مراکز تفریحی ومراکز تجاری دارای ارتباط مستقیم با هم هستند وبا پاخوری یا footfall مرکز تجاری و فروش فروشگاه‌ها دارند.

باتوجه به رشد شهری و کمبود فضاهای تفریحی برای کودکان ونوجوانان وجود مراکز تفریحی در مراکز تجاری می‌تواند عامل مهمی برای حضور خانواده‌ها باشد.

در بیشتر فرهنگ‌های دنیا، خانواده و خانواده‌های داری فرزند اهمیت ویژه‌ای دارند و اهمیت به خانواده‌ها در خرید می‌تواند عامل مهمی دررونق مرکز تجاری باشد.

زندگی و تجارت در حال تغییر است مشتریان نیاز به خدمات بهتر و تفریح با کیفیت دارند ومراکز تجاری مشتریان را جذب می‌کنند که از تفریحات به عنوان یک عامل پراهمیت در مرکز تجاری خویش بهره ببرند و آن را جزء اصلی و ضروری مجموعه خود بدانند.

در پایان آمادگی خود را برای هرگونه مشاوره در خصوص تفریح و انکرهای تفریحی در مراکز تجاری  اعلام می‌داریم و امیدواریم بررسی صورت گرفته مورد توجه دوستان قرار گیرد.

نویسنده : ارشام صفی پوریان کارشناس احداث فضاهای تفریحی مدرن- شرکت خدمات تفریحی عصر جدید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت خدمات تفریحی عصر جدید

شرکت عصر جدید اولین شرکت ایرانی در زمینه احداث شهربازیهای مدرن درایران میباشد. مشاوره احداث فضا های تفریحی و شهربازی طراحی و شخصیت پردازی فضا های تفریحی و شهربازی.پلان چیدمان و مشاوره مهندسی احداث شهربازی.تجهیز و نصب دستگاههای شهربازی.مدیریت و آموزش پرسنل. مشاوره جذب برند مراکز تجاری و مشاوره مدیریت انکر ها

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]