اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394092850854800

گزارش تک‌لوک از نمایشگاه الکامپ 94

کد: 1394092850854800

https://goo.gl/5Avxr1

، تهران , (اخبار رسمی): بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک (الکامپ 94) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه که شاید بعد از نمایشگاه کتاب از پربازدیدترین نمایشگاه‌های ایران (با توجه به علاقه روزافزون مردم به این حوزه) باشد، با حضور جمعی از شرکت‌های خصوصی و غیرخصوصی فعال در این حوزه برپا شد.

گزارش تک‌لوک از نمایشگاه الکامپ 94

با توجه به اقبال و نیاز روزافزون مردم به صنعت‌ آی‌تی و همچنین رشد قابل‌قبول این صنعت در سال‌های اخیر، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و سطح بالا در این حوزه در حال تبدیل شدن به یک ضرورت است. اما چرا تخصصی‌ترین نمایشگاه صنعت‌ آی‌تی کشور (الکامپ) در سطح قابل‌قبولی برگزار نمی‌شود؟ چرا بسیاری از شرکت‌های پیشرو و صاحب ایده در این صنعت، در الکامپ شرکت نمی‌کنند و آیا سطح کیفی الکامپ همراه با پیشرفت صنعت‌ آی‌تی کشور پیشرفت می‌کند؟

در الکامپ امسال، همچون همیشه (حتی بیشتر از قبل)، حضور شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه کاملا مشهود بود. آسیاتک، مبین‌نت، رایتل، ایرانسل، همراه اول و … بیشتر فضاهای نمایشگاه را در اختیار داشتند. علاوه بر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سالن‌ها که در اختیار این نوع شرکت‌ها بود، در فضای بیرونی نمایشگاه نیز تقریبا به طور کامل به تبلیغات و فروش محصولات و خدماتشان می‌پرداختند. این شرکت‌ها با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی و به حراج گذاشتن خدمات و محصولاتشان فضایی «بازاری» را در نمایشگاه تخصصی الکامپ ایجاد کرده بودند.

تقریبا در فضاهای بیرونی نمایشگاه، بسیاری از بازاریاب‌ها و پرسنل شرکت‌های مذکور با روش‌های مختلفی قصد فروش و معرفی محصولات و خدماتشان را داشتند، به طوری که صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت‌های رایگان، فریادهای غرفه‌داران برای ارائه مودم‌های رایگان، تعبیه خودروهای لوکس برای شرکت در قرعه‌کشی‌های مختلف و بسیاری شگرد‌های دیگر برای فروش هرچه بیشتر، بخش اعظم فضای نمایشگاه را پر کرده بود.

استفاده از این نوع فرصت‌ها برای فروش هرچه بیشتر محصولات، دارای اشکال نیست، اما ‌ای کاش برای این نوع فعالیت‌ها، نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های دیگری برگزار می‌شد تا تنها نمایشگاه تخصصی حوزه‌ آی‌تی کشور که بایستی محل معرفی پیشرفت‌ها و خدمات شرکت‌ها باشد، تبدیل به بازار فروش سیم‌کارت و مودم نشود. شاید دلیل عدم حضور بسیاری از شرکت‌های پیشرو و صاحب ایده در الکامپ همین موضوع باشد.

از معدود نکته‌های مثبت الکامپ 94 اختصاص غرفه‌های رایگان به استارتاپ‌های جوان بود. با وجود اینکه سالن مناسبی جهت فعالیت این شرکت‌های نوپا اختصاص داده نشده بود (سالن 18)، اما فرصت بسیار خوبی را برای معرفی خدمات و ایده‌ها، در اختیار جوانان صاحب ایده قرار داده بود. در این سالن استارتاپ‌هایی مانند تسکولو، اخبار رسمی، ناملیک ، نقدستان و … مشغول معرفی و ارائه فعالیت خود بودند، ولی حتی با وجود فعالیت چنین استارتاپ‌هایی، سرعت و افق پیشرفت صنعت‌ آی‌تی در کنار استارتاپ‌ها در ایران، بسیار متفاوت با کیفیت نمایشگاه‌های الکامپ است. امید است خط مشی این نمایشگاه از صرفا «فروش محصولات» به «ارزش‌آفرینی، پیشرفت و ایجاد فرصت‌های خلاقانه» تغییر یابد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تصاویر به وب‌سایت تک‌لوک مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله فناوری تک‌لوک

اولین وب سایت تخصصی معرفی، نقد وبررسی و اخبار روز گجت های پوشیدنی و هوشمند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]