اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394112652994800

مقایسه سامسونگ گیر S2 با موتورولا موتو 360 (2015)

کد: 1394112652994800

https://goo.gl/HguAuU

، تهران , (اخبار رسمی): چند سالی است که با توجه به بازار روبه‌رشد گجت‌های پوشیدنی، تب ساخت این محصولات و به خصوص ساعت‌های هوشمند در میان شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی بالا گرفته، به‌طوری‌که حتی غول‌هایی چون اپل و مایکروسافت هم اقدام به معرفی و تولید این نوع دیوایس‌ها کرده‌اند. اگر زمانی بخواهید یکی از این دو محصول را انتخاب کنید، کدام را به مچ دستتان خواهید بست؛ موتو 360 (2015) یا گیر S2؟

مقایسه: سامسونگ گیر S2 در برابر موتورولا موتو 360 (2015)

در سال‌های اخیر اکثر برندها نماینده‌ای را روانه بازار ساعت‌های هوشمند کرده‌اند که تقریبا اکثریت آنها عملکرد نه چندان مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. اما سازندگان از نسل اول محصولات خود درس گرفته و در حال معرفی نسل دوم و بهبودیافته دیوایس‌های خود هستند. بر همین اساس در جریان نمایشگاه IFA 2015 برلین شاهد رونمایی نسل دوم ساعت‌های هوشمند موتو 360 (2015) و سامسونگ Gear S2 بودیم.

همانگونه که می‌دانید، نسل اول موتو 360 محصولی بود که بسیار مورد توجه (و در عین حال مورد انتقاد) قرار گرفت و نسل دوم آن می‌تواند توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کند. در نقطه مقابل سامسونگ گیر اصلا محصول خوبی نبود، اما Gear S2 جدید با مشخصات سخت‌افزاری درخور و بهبودهای صورت‌گرفته خارق‌العاده خواهد بود.

با اینکه این دو محصول در سطحی بسیار پایین تر از اپل واچ قرار دارند، ولی نسل دوم هر دو دیوایس جای پای محکمی را در حوزه ساعت‌های هوشمند برای خود دست و پا کرده‌اند و از جایگاه خوبی در میان کاربران و مشتریان برخوردار هستند. با وجود اینکه هر دو شرکت می‌توانستند محصولات بهتری را روانه بازار کنند، اما فعلا موتورولا ساعت خوبی را تولید کرده که به‌راحتی می‌تواند علایق و سلایق هر نوع کاربری را تامین کند.

 

طراحی

موتو 360 جدید در سه سایز مختلف عرضه می‌شود و همچون گذشته هم برای آقایان و هم خانم‌ها اندازه‌های مختلفی خواهد داشت. امسال هم دو نسخه مدل 42 میلیمتری (برای مدل مردانه و زنانه) و یک نسخه 46 میلیمتری وجود دارد.

اما آنچه مسلم است اینکه ظاهر این ساعت دستخوش به‌روزرسانی خوبی نسبت به نسل قبلی‌اش شده و جزو اولین ساعت‌های اندرویدی است که از بستن آن بر روی مچ دست احساس خوبی به کاربر منتقل می‌شود.

دکمه چرخان (crown) در سمت «ساعت 2» منتقل شده و حاشیه‌ها نیز بهبود یافته‌اند و ساعت در هر دو سمت از طراحی شیکی برخوردار است. یکی از نکات منفی طراحی آن، این است که تایر پنچر همچنان در قسمت پایین صفحه نمایش به قوت خود باقیست؛ همان قسمت مسطح و مشکی پایین ساعت که منتقدان این ساعت برای آن اصطلاح تایر پنچر (flat tire) را به‌کار می‌برند.

از نقطه‌نظر شخصی‌سازی، هر دو دیوایس از ویژگی‌هایی چون بندهای قابل تعویض بهره‌مندند. موتو 360 با بندهای چرمی Horween در رنگ‌های خاکستری، مشکی و قهوه‌ای عرضه می‌شود. علاوه بر این کاربر می‌تواند یک گزینه بند فلزی را نیز انتخاب کند.

سامسونگ سه انتخاب را به خریداران پیشنهاد می‌کند: Gear S2، Gear S2 Classic و 3G Gear S2. در حقیقت هر سه مدل محصول یکسانی با متریال و ساخت متفاوت هستند. مدل کلاسیک تنها در رنگ مشکی (با بند چرمی) عرضه می‌شود و مدل‌های معمولی S2 و 3G  یا رنگ سیلور و بند سفید دارند و یا تماما دارای رنگ خاکستری تیره هستند.

علاوه بر تمامی موارد فوق، اگر جزو آن دسته کاربران هستید که حوصله‌تان از رنگ خاکستری یا مشکی و واچ فیس قدیمی سر رفته، سامسونگ نسخه‌های رزگلد و پلاتینیوم S2 را هم عرضه می‌کند که این ساعت هوشمند را شیک‌تر از گذشته می‌کند.

یکی از وجه تمایزهای گیر S2  و موتو 360 و سایر ساعت‌هایی که تاکنون سامسونگ روانه بازار کرده، حاشیه‌گردان ساعت S2 است. هم جذابیت ظاهری و هم کاربردی بودن (دقیق و روان بودن) این حاشیه دایره‌ای چرخان، مواردی هستند که Digital Crown اپل واچ در انجام آن ناتوان است. همچنین می‌توانید با سوایپ کردن واچ فیس گرد را تغییر دهید، اما قابلیت چرخش این حاشیه این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا اپلیکیشن‌ها را با دقت بالا و بدون هیچ خطایی انتخاب کند.

 

مشخصات سخت‌افزاری

اندازه صفحه نمایش مدل‌های 42 و 46 میلیمتری موتو 360 به ترتیب 1,37 و 1,56 اینچی است. رزولوشن مدل 46 میلیمتری 360 در 360 چگالی پیکسلی (ppi 233) است و بالطبع چگالی پیکسلی مدل 1,37 اینچی بهتر است؛ این مدل رزولوشن 365 در 325 (ppi 263) دارد.

قلب تپنده نسل دوم موتو 360 پردازنده اسنپدراگون 400 ساخت کوالکوم است و از شتاب‌دهنده گرافیکی آدرنو 305 و رم 512 مگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی 4 گیگابایتی دارد. دارای قابلیت اتصال به بلوتوث و Wi-Fi است، اما GPS را تنها می‌توان در مدل Sport یافت.

از سوی دیگر Gear S2 با صفحه نمایش 1,2 اینچی سوپرامولد خود صفحه نمایش موتو 360 را کاملا به حاشیه می‌‌راند؛ این صفحه نمایش پرزرق و برق با رزولوشن 360 در 360، در هر اینچش تراکم پیکسلی فوق‌العاده ppi 302 را در خود جای داده است. با اینکه این صفحه نمایش اندکی کوچک‌تر از صفحه نمایش رقیب است، اما تصاویر واقعا شارپ‌تر و چشم‌نوازتری را نمایش می‌دهد.

هر دو دیوایس سامسونگ گیر اس2 دارای گواهی IP68 (که نشان از ضدآب و ضدگردو غبار بودن محصول است) بوده و مجهز به 4گیگابایت حافظه داخلی و رم 512 است. قدرت پردازش این ساعت برعهده پردازنده دوهسته‌ای یک‌گیگاهرتزی اگزینوس ساخت خود سامسونگ است. غول کره‌ای با توجه به باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی وعده 2 تا 3روز عمر باتری را داده است؛ در طول شب هم می‌توان به کمک داک‌شارژ استاندارد این ساعت هوشمند را شارژ کرد.

 

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

ساعت هوشمند اندرویدی موتو 360 با دارا بودن ویژگی‌های مفیدی مانند نوتیفیکیشن، اپلیکیشن‌های اندرویدی و صد البته Google Now است که می‌تواند اطلاعات را براساس عادات کاربر ارسال کند.

از سوی دیگر موتورولا ویژگی و قابلیت‌های مخصوص به خود را در ساعتش گنجانده است. کاربر به کمک ویژگی Live Dial  قادر است مجموعه شماره تماس‌های مدنظر خود را بر روی هوم اسکرین قرار دهد. فعالیت‌های ورزشی هم از نرم‌افزار Moto Body اندازه‌گیری می‌شوند؛ این نرم‌افزار برای پایش فعالیت‌ها از سنسور سنجش ضربان داخلی ساعت استفاده می‌کند.

باید GPS را از ویژگی‌های کلیدی هر دو ساعت دانست که تنها محدود به برخی نسخه‌های خاص است. همانگونه که در بالا هم اشاره شد، نسخه موتو 360 اسپرت و نسخه 4G سامسونگ گیر S2 مجهز به این قابلیت هستند.

 

قیمت

شرکت موتورولا برای نسل دوم موتو 360 قیمت 299,99 دلار را تعیین کرده است و بسته به نوع مدل، این قیمت افزایش می‌یابد. باید برای مدل بزرگ‌تر موتو 40 دلار بیشتر پرداخت کنید. مدل‌های مردانه در رنگ‌های سیلور، گلد و مشکی عرضه می‌شود که باید برای خرید مدل گلد 30 دلار بیشتر هزینه کنید. مدل‌های زنانه هم دارای رنگ‌های برنز، گلد و سیلور است که دو تای آخر 30 دلار گران‌تر هستند.

قیمت پایه گیر S2  از 299,99 دلار آغاز می‌شود. اما اگر بخواهید نسخه 3G  را بر روی مچ دستتان ببندید، هر کدام از شرکت‌های مخابراتی آمریکا قیمت‌گذاری متفاوتی را برای ساعت خود دارد. با تمام این تفاسیر هنوز قیمت مدل‌های رزگلد و پلاتینیوم اعلام نشده است. در بازار ایران مدل پایه سامسونگ گیر S2 با قیمت 1099000 تومان عرضه می‌شود اما موتو 360 (2015) همچنان در بازار موجود نیست.

قیمت هر دو ساعت تقریبا مشابه هم است که مورد چندان بدی نیست. با توجه به این قیمت‌گذاری، به نظر می‌رسد هر دو کمپانی بازار محصولات میان‌رده را هدف قرار داده‌اند و قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به ارزان‌ترین مدل محصول اپل دارند.

 

رای نهایی

گیر S2  و موتو 360 (2015) در نسل دوم خود ستارگانی درخشان در دنیای پوشیدنی هستند و می‌توان انتخاب آنها را به دو بخش مجزا تقسیم کرد: اکوسیستم و پایش فعالیت‌های ورزشی.

هر دو محصول از طراحی اسپرت و ساده‌ای برخوردارند که به نظر می‌رسد تجربه کاربری لذت‌بخشی را برای کاربر به‌وجود آورد. به نظر ما نسخه کلاسیک موتو 360 ظاهری بهتر داشته است.

در انتها باید بگوییم که انتخاب یکی از دو محصول کار دشواری است. در نهایت باید خود کاربر با توجه به طراحی و شکل ظاهری، نوع کاربرد و تجربه کاربری محصول موردنظر خود را انتخاب کند.

شما کدام یک از این دو ساعت را انتخاب می‌کنید، سامسونگ گیر S2 یا موتو 360؟

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله فناوری تک‌لوک

اولین وب سایت تخصصی معرفی، نقد وبررسی و اخبار روز گجت های پوشیدنی و هوشمند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]