اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033158345442

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور :

35 میلیون ایرانی با تنش آبی مواجهند

کد: 1395033158345442

http://j.mp/28JfuRH

، تهران , (اخبار رسمی): با وجود اقدامات انجام شده و کاهش کم آبی تابستان امسال 301 شهر با جمعیتی معادل 35 میلیون نفر با تنش آبی مواجه هستند و در مجموع میزان منابع نسبت به مصارف با 8.6 درصد کاهش مواجه بوده است.

حمیدرضا جانباز،مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از ابلاغ و اجرای 4 طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در بخش آب و فاضلاب خبر داد و گفت: این 4 طرح شامل تأمین آب شرب بیش از دو هزار روستا با جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر در سطح کشور برنامه ریزی شده که از ابتدای تیرماه جاری به موازات پیشرفت پروژه‌های مجتمع‌های آبرسانی آماده بهره برداری خواهد شد.
حمیدرضا جانباز با بیان این مطلب که پیش بینی می‌شود بیش از 2.1 میلیون نفر از این طرح‌ها منتفع شوند افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و حدود 500 میلیارد تومان از محل طرح‌های تملک دارایی سرمایه در راستای نامگذاری سال 95 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حال انجام است.
جانباز با اشاره به اینکه اجرای عملیات 23 طرح سرمایه گذاری با بخش خصوصی در کمتر از یک ماه دیگر به‌ صورت رسمی منعقد خواهد شد؛ گفت: این پروژه‌ها بیش از 1700 میلیارد تومان سرمایه گذار به همراه دارند که در همین راستا سرمایه گذاران هندی نیز به‌صورت 100 درصدی، روی پروژه طرح فاضلاب سمنان با روش بیع متقابل سرمایه گذاری خواهند کرد.
وی سپس از تکمیل 26 پروژه تصفیه‌ خانه فاضلاب در سطح کشور سخن گفت و افزود: سه پروژه تصفیه‌خانه شهریار، التیمور مشهد و سریش آباد کرمانشاه هم اکنون آماده بهره‌برداری هستند که دولت نیز از این پروژه‌ها به‌طور جدی حمایت کرده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درادامه به اصلاح الگوی مصرف آب به عنوان چهارمین ابلاغیه اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بیش از 24 درصد مشترکان کشور بیش از 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند که قرار است در قالب این پروژه تعداد این مشترکان تا مرز 22.5 درصد کاهش یابد.
وی همچنین به 144 طرح آماده واگذاری به بخش خصوصی شامل احداث خطوط انتقال، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب و غیره اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها در مرحله تصویب دستورالعمل هستند، ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خدمات آبفای در کشور با زیان همراه است، بایستی نحوه واگذاری به گونه ای باشد تا سرمایه گذاران با توجه به میزان درآمد و هزینه‌ها، ترغیب شوند تا در این طرح‌ها سرمایه گذاری کنند.
جانباز سپس با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته از مجموع 1136 شهر تحت پوشش، 547 شهر با جمعیتی بالغ بر 50 میلیون نفر با تنش آبی مواجه بودند و سرجمع حدود 23 درصد نسبت به مصرف، کمبود منبع داشتیم، اظهار داشت: با اقدام‌های انجام شده، تابستان امسال 301 شهر با جمعیتی معادل 35 میلیون نفر با تنش آبی مواجه هستند و در مجموع میزان منابع نسبت به مصارف با 8.6 درصد کاهش مواجه بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته