اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951221243425442

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان خبر داد

اجرای مرحله اول نصب کنتور هوشمند برق در سمنان

کد: 13951221243425442

https://goo.gl/RIUlHq

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان اعلام کرد: نصب 7 هزار دستگاه کنتور سه فاز هوشمند برق، برای مشترکان دیماندی استان در قالب " طرح فهام" در حال اجرا است.

اجرای مرحله اول نصب کنتور هوشمند برق در سمنان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، احمد غنی پور در این باره گفت: طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی (فهام)، به هوشمند سازی کنتورهای برق مشترکان اختصاص دارد و از آبان امسال تا به حال، عملیات نصب حدود 5 هزار دستگاه کنتور به اتمام رسیده است.
وی با عنوان این که این طرح یکی از ارکان مهم حرکت به سمت هوشمند سازی شبکه‌های توزیع برق است افزود: در فاز اول با توجه به اهمیت مشترکان دیماندی 30 کیلووات به بالا، این مشترکان در اولویت می‌باشند و کنتورهای مورد نظر برای این دسته از مشترکین نصب می‌شود.
وی اظهار داشت: این سیستم یکپارچه شامل سخت افزار، نرم افزار و بستر مخابراتی بوده که اطلاعاتی نظیر؛ مصرف، دیماند، ولتاژ، جریان و اطلاعات دیگر را به صورت لحظه ای دریافت و در اختیار واحدهای مختلف شرکت قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: علاوه بر امکان قرائت کنتور، می‌توان به بررسی الگوی مصارف مشترکین دیماندی (سنگین) و اعمال مدیریت مصرف، کنترل بار، کاهش تلفات غیر فنی درشبکه از طریق تشخیص موارد استفاده غیر مجاز، کاهش دخالت عامل انسانی در قرائت و افزایش دقت در اندازه گیری‌ها در استفاده از طرح فهام، به عنوان مزیت‌های اجرای آن اشاره کرد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته