اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951223244325442

معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو در نشست با وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیای جنوبی عنوان کرد

پیشنهاد همکاری ایران و استرالیا در بخش آب و انرژی‌

کد: 13951223244325442

https://goo.gl/KiM8Wc

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: ایران تمایل دارد در زمینه‌های مختلفی همچون تغییر اقلیم، انرژی‌های نو، شیرین سازی آب دریا و استفاده از فاینانس‌های بین المللی در این زمینه‌ها استفاده کند.

پیشنهاد همکاری ایران و استرالیا در بخش آب و انرژی‌

به‌گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، علیرضا دائمی» معاون امور برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو عصر امروز (یکشنبه) در ملاقات با «مارتین همیلتون اسمیت» وزیر تجارت و سرمایه گذاری ایالت استرالیای جنوبی اظهار داشت: ایران و استرالیا از نظر اقلیمی بسیار مشابه هستند و حدود سه چهارم از خاک ایران در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد.
وی افزود: این عامل باعث شده تا در طول تاریخ آب از جایگاه ویژه ای برای ایرانی‌ها برخوردار باشد. در برنامه ششم توسعه، بحث مدیریت آب در کنار حفظ محیط زیست و اشتغال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تصریح کرد: زمینه‌های همکلاری بسیار خوبی بین پژوهشکده‌ها و دانشگاه‌های دو کشور برای انجام تحقیقات مشترک در زمینه مسائل آب و انرژی وجود دارد.
وی گفت: در حال حاضر دو دانشگاه ملبورن و شریف در حال همکاری در زمینه انجام تحقیقات علمی و پژوهشی در زمینه آب در کشور هستند.
دائمی با اشاره به زمینه‌های کاری وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو در ایران به طور هم‌زمان وظیفه تولید، انتقال و نگهداری آب و انرژی را در کشور بر عهده دارد همچنین این وزارتخانه مسئولیت جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری و روستایی نیز هست.
وی ادامه داد: ایران تمایل دارد در بحث‌هایی چون تغییر اقلیم، انرژی‌های نو، شیرین سازی آب دریا و استفاده از فاینانس‌های بین المللی در این زمینه‌ها استفاده کند و چنانچه شرکت‌های استرالیایی در این خصوص حاضر به فعالیت باشند، ایران حاضر به همکاری است.
وی تأکید کرد: سواحل وسیعی در جنوب کشور وجود دارد و شیرین سازی آب دریا یکی از برنامه‌های جدی وزارت نیرو برای سال‌های آتی است و شرکت‌های استرالیایی با توجه به دانش و تکنولوژی ای که دارند می‌توانند در این زمینه بسیار راهگشا باشند.
وزیر تجارت وسرمایه گذاری ایالت استرالیای جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آب در این ایالت، گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و استرالیا در حال حاضر حدود یک میلیون و 500 هزار دلار است که با توجه به حجم اقتصاد دو کشور چندان مناسب نیست.
وی افزود: امیدواریم با گشایشی که در فضای پسابرجام حاصل شده بتوانیم تعاملات دو کشور را در زمینه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، مدیریت آب و تکنولوژی، بهره وری انرژی، شیرین سازی آب دریا و انرژی‌های نو گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: سه دانشگاه برتر استرالیا که دوتای آن‌ها از جمله دانشگاه‌های برتر دنیا نیز به مشار می‌روند در ایالت استرالیای جنوبی قرار دارند و در زمینه‌های تحقیقاتی بسیار با تجربه هستند.
همیلتون اسمیت ادامه داد: در حوزه شیرین سازی آب دریا و انتقال آب نیز شرکت‌های استرالیایی از تجربیات خوبی برخوردار هستند و در حال حاضر نیز حدود 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بحث شیرین سازی آب دریا در حال سرمایه گذاری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر نیز استرالیا از سابقه بسیار خوبی برخوردار است و در حال حاضر حدود 44 درصد از سهم انرژی استرالیا از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود و هدف ما رساندن این عدد به 60 درصد از کل انرژی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته