اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395033158355442

اجرای سامانه مکانیزه مدیریت تعمیر و نگهداری در سد و نیروگاه "دز"

کد: 1395033158355442

http://j.mp/28Phsm4

، تهران , (اخبار رسمی): سامانه مکانیزه مدیریت تعمیر و نگهداری (CMMS) و پیاده‌سازی نرم‌افزار مربوطه در سد و نیروگاه دز انجام شد.

سامانه مکانیزه مدیریت تعمیر و نگهداری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با توجه به مشکلات و نواقصی که برای سامانه‌های نت سنتی و دستی وجود دارد و همچنین رشد روز افزون علوم مختلف، مبحث برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات نیز از این قاعده مستثنی نبوده، و روش‌های جدیدی جهت انجام و برنامه‌ریزی آن‌ها ابداع شده که از آن جمله می‌توان به سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (Computerized Maintenance Management System) یا به اختصار CMMSاشاره کرد.
سامانه CMMS  یا مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات در واقع یک ابزار مدیریت نت بصورت مکانیزه است که از این ابزار برای وارد کردن، تأیید کردن، برنامه‌ریزی و بایگانی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های نت و هزینه‌های مربوط به آن استفاده می‌شود.
در واقع وظیفه اصلی یک سامانه مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات، فراهم سازی ابزاری برای مدیریت و بهبود فعالیت‌های نت بر روی تجهیزات، تأسیسات و ماشین آلات یک سازمان است.
در همین راستا معاونت فنی شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز به عنوان اولین شرکت تابعه سازمان آب و برق خوزستان طرح مشترکی را در جهت نصب و اجرای نرم‌فزار CMMS پارسه با مرکز پژوهش‌های لجستیکی دانشگاه جامع امام حسین (ع) آغاز کرده که درحال حاضر این پروژه در مرحله نصب سرور و جمع آوری اطلاعات دستگاه‌ها و تجهیزات است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته