اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040258665430

با ابلاغ دستورالعملی از سوی وزیرنفت

راه استخدام زنان درصنعت نفت بازشد

کد: 1395040258665430

http://j.mp/28UwWp7

، تهران , (اخبار رسمی): از سوی وزیر نفت دستورالعمل رفع تبعیض در جذب و به کارگیری بانوان در مشاغل و سمت هایی که متناسب با توانمندی ایشان می باشد، ابلاغ شد

راه استخدام زنان درصنعت نفت بازشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP) ، ابلاغیه ای از سوی وزیر نفت خطاب به مدیران عامل شرکت های اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت ، قائم مقام ، معاونان و مشاوران وزیر و رؤسای واحدهای مستقل ستادی به منظور رفع تبعیض در جذب و به کارگیری بانوان در مشاغل و سمت هایی که متناسب با توانمندی ایشان است، در تاریخ 31 خردادماه 1395 به شرح زیر صادر شد. 
1- علاوه بر مشاغل و سمت هایی که بنابه طبیعت یا ماهیت آن ها، الزاماً باید توسط بانوان اداره شوند، در دیگر موارد جذب و استخدام جدید و هرگونه به کارگیری نیروی انسانی به هر عنوان و به هرشکل، اعمال هیچگونه تبعیضی برای بانوان مجاز نیست. 
اشتغال در سمت های اقماری، سمت های نوبتکاری( به جز سمت های حوزه بهداشت و درمان) و کار در سکوهای نفتی و گاز از این حکم مستثنی است. 
تبصره ـ اگر در شرایط فعلی بانوانی در سمت های مستثنی شده فوق الذکر مشغول به کار باشند، بایستی در بازه زمانی حداکثر یکساله به سمت های مناسب دیگری با توافق آنان منتقل و به کار گرفته شوند. 
2 ـ  لازم است در صدور مجوز استخدام، انتصاب، ارتقا، کاریابی و به کارگیری یا تبدیل وضعیت افراد نیز مفاد حکم بند «1» فوق کاملاً مراعات شود. 
3 ـ معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت مکلف است درصورتی که در شرایط احراز سمت ها و مشاغل، شرایط تبعیض آمیزی برخلاف بند 1 اعمال شده باشد، نسبت به رفع آن اقدام و نتیجه را گزارش کند.  
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته