اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950912192975430

پیروزی منطق و دیپلماسی نفتی ایران

توافق الجزایر در وین اجرایی شد

کد: 13950912192975430

https://goo.gl/YhY6Hy

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای اوپک در یکصد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال 2008 میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند، از این رو توافق الجزایر اجرایی شد.

توافق الجزایر در وین اجرایی شد

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، اعضای اوپک پس از ساعت‎ها گفت‎وگو پشت درهای بسته به این جمع بندی رسیدند که برای بهبود قیمت و بهبود شرایط بازارهای جهانی نفت خام، سقف تولید خود را کاهش دهند.

اعضای اوپک در نشست امروز خود توافق کردند به مدت 6 ماه از اول سال 2017 میلادی روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این منوط به همکاری کشورهای غیرعضو اوپک و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.

بر اساس گزارش رویترز، 14 عضو اوپک هم اکنون روزانه 33 میلیون و 600 هزار بشکه نفت خام تولید می کنند.

این گزارش می افزاید: در آوریل سال 2016 میلادی یعنی زمانی که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای مذاکراه و توافق بر سر طرحی به نام «فریز نفتی» در نشست دوحه (29 فروردین ماه امسال) گردهم آمده بودند، تولید نفت خام ایران بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه مارس اوپک سه میلیون و 290 هزار بشکه بود.

بر اساس توافق مقدماتی (28 سپتامبر، هفتم مهرماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به 32 میلیون و 500 هزار تا 33 میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد.

آمارهای موسسه های مختلف از مازاد عرضه روزانه بیش از دو میلیون بشکه ای نفت در بازارهای جهانی حکایت دارد.

اعضای اوپک با تصمیم امروز که جدای از مسائل سیاسی رقم خورده است، ثابت کردند هنوز در شرایط سخت می توانند تصمیم‎های مهمی بگیرند و نقش مهمی در بازار انرژی جهان بازی کنند.

پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت نفت با این تصمیم اوپک به محدوده 50 تا 55 دلار برای هر بشکه می رسد.

وزیر نفت ایران هم پیش از این نشست، یکبار در تهران و بار دیگر در وین اعلام کرده بود: «اگر روح اقتصادی بر نشست وزیران نفت و انرژی عضو اوپک حاکم باشد ما خیلی زود به نتیجه می رسیم اما اگر سیاست بخواهد تعیین کننده شود، تصمیم گیری دشوار می شود.»

مقدار کاهش تولید هر یک از اعضای اوپک در اخبار تکمیلی اعلام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته