اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823182135430

با حضور رئیس جمهوری انجام شد

افتتاح3میدان مشترک نفتی به‎طورهمزمان در غرب کارون

کد: 13950823182135430

https://goo.gl/35ytfh

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس جمهوری ساعاتی پیش به صورت همزمان فازهای نخست میدان های نفتی یادآوران آزادگان شمالی و طرح توسعه یاران شمالی را به طور رسمی افتتاح کرد.

افتتاح3میدان مشترک نفتی به‎طورهمزمان در غرب کارون

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ٬ حسن روحانی رئیس جمهوری  با حضور در میدان مشترک یادآوران ضمن افتتاح فاز نخست این پروژه، از لوح یادبود این طرح نیز پرده‎برداری کرد.

فاز نخست میدان آزادگان شمالی و طرح توسعه یاران شمالی نیز به صورت ویدیو کنفرانس از سوی رئیس جمهوری به صورت رسمی افتتاح شد؛ برداشت روزانه از میدان‎های غرب کارون به بیش از 260 هزار بشکه در روز رسیده است. 

توسعه هر سه میدان یادآوران، آزادگان شمالی و یاران شمالی، در قالب قراردادهای بیع متقابل صورت گرفته است که در این میان، توسعه فاز نخست طرح توسعه یادآوران با سه میلیارد دلار سرمایه گذاری در دستور کار شرکت ساینوپک چین قرار داشته و توسعه فاز نخست طرح توسعه آزادگان شمالی با 2 میلیارد و 550 میلیون دلار با راهبری شرکت ملی نفت چین (CNPC) به سرانجام رسیده است. میدان یاران شمالی هم با کمتر از 600 میلیون دلار و از سوی شرکت نفت و گاز پرشیا توسعه داده شده است.

از اوایل امسال (1395)، برداشت نفت از میدان‌های آزادگان شمالی به میزان 75 هزار بشکه در روز و یادآوران به میزان 85 هزار بشکه در روز آغاز شده است؛ برداشت 30 هزار بشکه‌ای نفت از میدان یاران شمالی نیز به تازگی شروع شده است. 

در حالی که برداشت نفت از میدان یادآوران در نیمه نخست آبان ماه به 115 هزار بشکه در روز رسیده است ظرفیت برداشت از میدان آزادگان شمالی هم به 85 هزار بشکه در روز افزایش یافته است. 

علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفته است: افزایش یک درصدی ضریب بازیافت از میدانهای غرب کارون، به معنای افزایش 670 میلیون بشکه ای ذخایر قابل استحصال نفت است؛ این میزان نفت با در نظر گرفتن قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت به مثابه 33 میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته