اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040258685431

با امضای قرارداد میان ایران خودرو و پژو

ایران و فرانسه سه خودروی جدید تولید می کنند

کد: 1395040258685431

https://goo.gl/BpuFJG

، تهران , (اخبار رسمی): با امضای قرارداد نهایی و با حضور وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت شرکت مشترک ایران خودرو- پژو «ایکاپ IKAP» از امروزبه صورت رسمی آغاز به کار کرد.

ایران و فرانسه سه خودروی جدید تولید می کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت صنعت،معدن و تجارت با امضای این  قرار داد که به  امضای هاشم یکه زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و «ژان کریستف کمارد »‌ قائم مقام مدیرعامل پژو سیتروئن رسید سه محصول 2008 ، 301 و 208 تولید خواهد شد و از اسفند ماه سال جاری محصول 2008 به تولید انبوه می رسد.

این خودور که قیمتی بین 70 تا 80 میلیون تومان خوهد داشت و دو خودروی دیگر به صورت مشارکت 50 و 50 و با آورده 200 میلیون یورو از هر دو طرف تولید خواهد شد.
در جلسه امضای قرار داد نهایی تشکیل تولید سه محصول مشترک شرکت ایکاپ ،  مهندس محمد رضا نعمت زاده گفت : کارهای مبنایی این اقدام پس از برجام شروع شد و نتیجه برخی کارها در صنعت زمان بر است.
به گفته وی سالن برای نصب تجیزات آماده شده و  بعد از سفر رییس جمهور به فرانسه مشارکت نامه امضا شد و قرار داد و توافق نامه اصلی و 19 قرار داد توافق نامه فرعی به امضا رسید .
نعمت زاده اظهار امیدواری کرد ماه آینده نیز چنین قرار دادی را با شرکت آلمانی داشته باشیم و یک شرکت از ایران خودرو دیزل با یک شرکت آلمانی به نتیجه نهایی برسند.
وی اضافه کرد : در زمینه های خودرو و کشتی سازی قرار دادهایی را طی ماههای آینده با شرکای خارجی امضا خواهیم کرد.
به گفته وزیر صنعت ، معدن و  تجارت استفاده از حداکثر ظرفیت داخلی جزو الزامات این قرار داد بود و با 40 درصد ساخت داخل شروع می شود و به بیش از 80 درصد خواهد رسید.
همچنین هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو از به بازار آمدن اولین محصول مشترک ایکاپ در اسفند ماه سال جاری خبر داد.
وی گفت : این قرار داد برد- برد خواهد بود و به نفع هر دو طرف و تمام مصالح و منافع ایران خودرو در این قرار داد لحاظ شده و به محصولاتی با تکنولوژی جدید و قیمت مناسب دست خواهیم یافت و قادر خواهیم بود با پلت فرمهایی که پژو در اختیار ما قرار می دهد محصولات جدیدی تولیدی کنیم. 
به گفته مدیر عامل ایران خودرو 30 در صد از محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر خواهد شد.
«مراد مجلسی» پیشتر از سوی ایران خودرو به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شده است.
گفتنی است طی سه سال اول تولید این سه محصول حدود 15 هزار خودرو از این شرکت تولید خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید