اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040258745430

به منظور مطالعه همگرایی انرژی در حوزه خزر

ایران و موسسه پترواسکاتلند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

کد: 1395040258745430

http://j.mp/28OGLWd

، تهران , (اخبار رسمی): تفاهمنامه سه جانبه میان بخش خصوصی، دانشگاه تهران و موسسه تحقیقاتی پترواسکاتلند به منظور مطالعه همگرایی انرژی حوزه خزر امضا شد.

ایران و موسسه پترواسکاتلند تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP) ، دانشگاه تهران و بخش خصوصی همسو با نظریه «شبکه انرژی خزر» و استفاده از موقعیت راهبردی ایران در بخش انرژی، به منظور هدف انجام مطالعات جامع تفاهمنامه با شرکت پترواسکاتلند امضا کردند.

این تفاهمنامه به امضای سیدحسن ایرانمنش رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی به نمایندگی از دانشگاه تهران، حسین میرمحمد صادقی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و کریس کوک، مدیر شرکت پترواسکاتلند امضا شد.

عزیزاله رمضانی، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در دسامبر 2014 در عشق آباد برای نخستین بار ضرورت تعریف سازوکارهای نوین همکاری انرژی در منطقه را مطرح کرد و پس از آن موضوع شبکه انرژی خزر برای تبدیل گاز منطقه به برق و صادرات برق از طریق ایران از سوی مدیر شرکت پترواسکاتلند و محقق ارشد دانشگاه UCL مطرح شد.

تفاهمنامه امضا شده نیز به منظور مطالعه درباره همگرایی انرژی در حوزه انرژی خزر و بهره بردن از موقعیت ژئوپلتیکی ایران در این زمینه است؛ انتظار امضا کنندگان تفاهمنامه دعوت از کشورهای منطقه خزر برای پیوستن به شبکه انرژی خزر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته