اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040559295431

در راستای تسهیل تجارت با روسیه

رایزن بازرگانی ایران در مسکو مستقر شد

کد: 1395040559295431

http://j.mp/28SF0Uv

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان توسعه تجارت از استقرار رایزن بازرگانی ایران در مسکو در راستای توسعه روابط تجاری ایران و روسیه خبر داد.

رایزن بازرگانی ایران در مسکو مستقر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت  ولی‌الله افخمی‌راد در جلسه‌ای که به منظور بررسی برنامه و توان شرکت‌های ایرانی صادرکننده به روسیه و معرفی آنها به گمرک برای بهره‌مندی از مزایای کریدور سبز گمرکی دو کشور برگزار شد، گفت: هم‌اکنون رایزن بازرگانی ایران در روسیه مستقر شده و آماده ارائه خدمات برای تسهیل تجارت و راهنمای تجار و بازرگانان ایرانی است.

وی در این جلسه که جمعی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی ایران در روسیه حضور داشتند، به راه‌اندازی خطوط منظم هوایی به مقصد آستراخان اشاره کرد و گفت: این پرواز از 18 خرداد ماه در قابل بسته سوم مشوق‌های صادراتی با هفته‌ای دو بار پرواز رفت‌وبرگشت ایجاد شده که صادرکنندکان برای دستیابی راحت‌تر به بازار روسیه می‌توانند از آن استفاده کنند.

افخمی‌راد در ادامه با انتقاد از اینکه تا کنون پیشرفت محسوسی برای افزایش حجم تجارت با روسیه رخ نداده، ثبات نرخ ارز، برقرار نبودن روابط کارگزاری بانکی و نوسانات نرخ روبل را از جمله مشکلاتی تجار ایرانی در روسیه برشمرد و اظهار امیداواری کرد که این مشکلات به سرعت برطرف شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه کریدور سبز گمرکی ایران و روسیه عنوان کرد: ما در تلاشیم که صادرکنندگان ایرانی بتوانند از مزایای این کریدور که تجارت ایران با روسیه را در حد کمترین تشریفات گمرکی تسهیل می‌کند نهایت استفاده را ببرند؛ بنابراین از فعالان اقتصادی می‌خواهیم که ضمن اعلام توان تولیدی شرکت متبوع خود، مشکلات تجاری خود با روسیه را نیز مطرح کنند تا این موضوعات در نشست‌های آتی با مسئولان روس مورد بررسی قرار گیرد.

افخمی‌راد همچنین به پذیرش هیاتی تجاری اوراسیا در 22 تیر ماه اشاره کرد و گفت: با حضور این هیات در مورد الحاق ایران به اوراسیا و لیست  و میزان تعرفه کالاهایی که از سوی ایران برای صادرت به کشورهای عضو در نظر گرفته شده است مذاکره خواهد شد و این اولین دور مذاکرات خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار