اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040859995442

هم‌زمان با آغاز پیک مصرف تابستان

واحد دوم نیروگاه "بهبهان" وارد مدار شد

کد: 1395040859995442

https://goo.gl/eFHZ2s

، تهران , (اخبار رسمی): دومین واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان با ظرفیت 166 مگاوات، وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد.

واحد دوم نیروگاه "بهبهان" وارد مدار شد

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با همت و تلاش متخصصان داخلی، واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان، در فاصله کوتاهی پس از سنکرون واحد نخست به مدار سراسری برق کشور پیوست.
براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخش بخار آن به ظرفیت 160 مگاوات، تیر سال آینده وارد مدار برق کشور شده و ظرفیت کل این نیروگاه به 492 مگاوات خواهد رسید.
این نیروگاه به‌منظور توسعه تولید برق در جنوب کشور و با هدف جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های نیروگاهی با سرمایه گذاری مشترک شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر و مپنا در قالب طرح‌های BOO در کیلومتر 20 جاده بهبهان – رامهرمز استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 290 میلیون یورو در حال احداث است.
راندمان این نیروگاه در حال حاضر حدود 49.5 درصد است و سوخت اصلی واحدها گاز و سوخت دوم گازوئیل پیش‌بینی شده است. ظرفیت پست نیروگاه 400 کیلوولت بوده و یک مخزن ذخیره سوخت به ظرفیت 33 هزار مترمکعب در محل نیروگاه احداث شده است.
عملیات تولید تجهیزات، نصب و راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در راستای استفاده از توانمندی‌های مهندسی و تولید داخل توسط شرکت مپنا صورت گرفته است.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته