اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040960675442

آبیاری فضای سبز با آب شرب شهری باید متوقف شود

کد: 1395040960675442

http://j.mp/297RQBV

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: آبیاری فضاهای سبز با آب شرب شهری و تصفیه شده باید متوقف شود.

آبیاری فضای سبز با آب شرب شهری باید متوقف شود

 

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا تخت‌شاهی" در این باره اظهار کرد: در هفته‌ای که با عنوان صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است باید توجه بیشتری به این مقوله و استفاده بهینه از آب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب از جمله سیاست‌های وزارت نیرو است، افزود: با توجه به افزایش مصرف آب در فصل تابستان، باید از مصارف غیرضروری آب شرب بهداشتی اجتناب کرد.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با وجود دستوراتی که از سوی معاونت عمرانی استاندرای کردستان به شهرداری‌ها در خصوص عدم استفاده از آب شرب شهری جهت آبیاری فضای سبز صادر شده است، اما متأسفانه در این زمینه هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم.
تخت‌شاهی ادامه داد: مشاهده می شود که پس از قطع این انشعاب ها، شهرداری‌ها دوباره اقدام به وصل انشعابات فضای سبز از آب شرب شهری می کنند که این رویه باید اصلاح شود. 
وی خواستار اتخاذ راهکارهای اجرایی از سوی شهرداران به جهت تامین آب فضای سبز شهری  با هدف پرهیز از دخل و تصرف در تأسیسات آبفا و همچنین همکاری آنها با امور آب و فاضلاب شهرهای تابعه شرکت شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان خاطرنشان کرد: حتی در کشورهایی که دارای منابع آبی مناسب هستند از آب تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز استفاده نمی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست