اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041261155442

با تعیین الگوی جایگزین کشت؛

کشت محصولات آب‌بر در قیروکارزین ممنوع شد

کد: 1395041261155442

http://j.mp/297llA4

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر امور منابع آب شهرستان قیر و کارزین استان فارس از ممنوعیت کشت محصولات آب‌بر در شهرستان قیروکارزین خبر داد.

کشت محصولات آب‌بر در قیروکارزین ممنوع شد

به‌ گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی شاهسوندی" در این باره گفت: با توجه به افزایش قیمت محصول برنج، پیش بینی می‌شد کشت این محصول امسال در شهرستان قیروکارزین به دو برابر برسد و 600 هکتار از زمین‌های این شهرستان زیر کشت برنج برود.
شاهسوندی اضافه کرد: بر این اساس در جلسه شورای حفاظت منابع آب این شهرستان با حضور جهاد کشاورزی، اداره برق، نیروی انتظامی، سپاه، و نماینده دادگستری، اطلاع‌رسانی در خصوص ممنوعیت کشت محصولات آب‌بر مصوب شد و در شورای تأمین شهرستان نیز این پیشنهاد مطرح شد که در صورت مشاهده کشت برنج به‌عنوان محصولی آب‌بر، با دستور قضایی نسبت به پلمپ چاه اقدام شود.
مدیر امور منابع آب شهرستان قیر و کارزین از تصویب الگوی جایگزین کشت در این شهرستان خبر داد و افزود: پس از تصویب الگوی جایگزین کشت در شورای کشاورزی شهرستان، محصولات لوبیا و کنجد به عنوان کشت‌های جایگزین معرفی شدند و طی اطلاعیه ای از سوی شورای حفاظت منابع آب شهرستان قیر و کارزین و اداره منابع آب این شهرستان، کشت هرگونه محصولات آب بر اعم از شلتوک، ذرت و ... در شرایط خشکسالی و کم آبی حاضر در تمامی دشت‌های شهرستان ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نیرو

وزارت نیرو عهده‌دار مدیریت عرضه و تقاضای آب، برق، انرژی، خدمات آب و فاضلاب و همچنین ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری و بسترسازی توسعه بازار کالا و خدمات صنعت آب و برق می‌باشد و نقش محوری خود را به نحو مؤثر در صیانت از منابع ملی، حفظ محیط‌زیست، ارتقای بهداشت عمومی، رفاه اجتماعی و خود اتکایی برای توسعه پایدار کشور ایفاء می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی