اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041462645431

هفته آینده

هیات اقتصادی 150 نفری ایتالیا به ایران می آید

کد: 1395041462645431

http://j.mp/29cU8fB

، تهران , (اخبار رسمی): یک هیات اقتصادی 150 نفره از استان مارکه ایتالیا شامل 120 شرکت فعال در زمینه های مختلف و 30 مقام استانی به منظور دیدار با طرف های ایرانی و نشست رو در رو با بازرگانان بیست و یکم تیرماه عازم ایران می‌شوند.

هیات اقتصادی 150 نفری ایتالیا به ایران می آید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان توسعه تجارت، نمایندگان شرکت‌های تجاری حاضر در این هیات شامل فعالان حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی، مبلمان، ساختمان، طراحی داخلی، اتومکانیک، اتوماسیون، جواهرآلات، انرژی‌های تجدیدپذیر، داروسازی و بیوتکنولوژی پزشکی، لوازم آرایشی، لوازم ورزشی، مد و طراحی لباس و گردشگری و امور فرهنگی هستند.
هیات تجاری استان مارکه ایتالیا که به ریاست «چریشولی» استاندار این استان به ایران سفر می‌کنند، مذاکره با مقام های کشور و همچنین بخش خصوصی را به منظور شناخت ظرفیت‌ها و بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران در برنامه خود دارد.
این هیات تجاری سپس از تهران به ساری می‌رود تا از مرکزهای تولیدی استان مازندران بازدید و با بازرگانان آنجا به صورت رو در رو مذاکره کنند.
مارکه (به ایتالیایی: Marche) یکی از 20 ناحیه ایتالیاست که در مرکز این کشور قرار دارد و به صورت خود مختار اداره می‌شود.
ایتالیا در سال های نه چندان دور نخستین شریک تجاری ایران شناخته می شد و ارزش مبادلات دو کشور در آن سالها به رکورد هفت میلیارد و 500 میلیون یورو در سال رسیده بود که این رقم در سال های اعمال تحریم به یک میلیارد و 400 میلیون یورو کاهش یافت.
اواخر فروردین ماه امسال «ماتئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا، در صدر هیات 250 نفره سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.
ایران و ایتالیا در حاشیه این سفر و در حضور رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر ایتالیا هفت سند همکاری در زمینه گردشگری و فعالیت های فرهنگی، همکاری صنعتی، راه آهن، نفت و گاز، فرودگاهی، تولید انواع مفتول، میلگرد و تسمه مورد نیاز صنایع خودرو و برپایی نمایشگاه های بین المللی امضا کردند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار