اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041662915430

بررسی هزینه تولید نفت در کشورهای مختلف

بالاترین هزینه تولید نفت در جهان به بریتانیا اختصاص دارد

کد: 1395041662915430

http://goo.gl/5SekY1

، تهران , (اخبار رسمی): بررسیهای یک پژوهش نشان می دهد، بالاترین هزینه تولید یک بشکه نفت خام در جهان به بریتانیا اختصاص دارد و در مقابل، عربستان و ایران، کمترین هزینه را برای تولید یک بشکه نفت صرف می کنند.

بالاترین هزینه تولید نفت در جهان به بریتانیا اختصاص دارد

به  گزارش وزارت نفت، پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران در گزارشی درباره هزینه تولید نفت خام کشورهای مختلف اعلام کرده است: انگلستان که بیشترین مخازن نفتی و گازی آن در آبهای عمیق قرار دارد، بالاترین هزینه تولید یک بشکه نفت را به خود اختصاص داده است و در مقابل، عربستان و ایران با داشتن مخازن عظیم خشکی، کمترین هزینه را برای تولید یک بشکه نفت صرف می کنند.

این گزارش با یادآوری این که جهان برای تولیدکنندگان نفت تغییرات بسیاری در برداشته است، می افزاید: تا 2 سال پیش، زمانی که نفت خام بیش از 100 دلار به ازای هر بشکه بود، سود عظیمی عاید کشورهای تولید کننده نفت می شد، اما هم اکنون قیمت نفت به سختی می تواند هزینه های تولید این محصول را در برخی کشورهای تولید کننده پوشش دهد و در بسیاری از پروژه های جدید و پیچیده، هزینه تولید بالاتر از سود حاصل است.

بیشتر تولیدکنندگان از عربستان تا نروژ، همگی به دنبال مهار هزینه های تولید هستند و شرکتهای بزرگی مانند شل و شورون ناگزیر شده اند هزاران نفر از کارکنان خود را اخراج کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته