اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041763115431

قائم مقام وزیر صنعت،‌معدن و تجارت :

واردات 830 قلم کالای دارای مشابه تولید داخل متوقف می شود

کد: 1395041763115431

https://goo.gl/t1QyST

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت از اعلام بیش از 830 قلم کالای دارای مشابه تولید داخل به دولت خبرداد که واردات آنها به دلیل ظرفیت داشتن تولید داخل باید متوقف و از واردات آنها به کشور جلوگیری شود.

واردات 830 قلم کالای دارای مشابه تولید داخل متوقف می شود

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، « مجتبی خسروتاج » در واکنش به برخی از اخبار رسانه ها درباره  واردات بی ضابطه به کشور افزود: فضای رسانه ای  کشور به ویژه در صدا وسیما تقریباً طی ماه های گذشته سمت و سویی ایجاد کرده است که  حاکی از واردات یله و رهاست و  اینکه هر کالایی که  امروز وارد کشور می شود به شدت  در حال لطمه زدن و آسیب رساندن به تولید داخل است که در واقع این درست نیست.

وی یادآور شد:‌ طبق قانون برنامه پنجم و همه قوانینی که طی سال های مختلف در خصوص تجارت رسمی کشور بوده است همواره براینکه تجارت باید براساس نظام تعرفه سازماندهی شود یعنی سود و حقوق گمرکی مبنای کنترل واردات و مبنای حمایت از تولید داخل در قالب جدول سود و عوارض گمرکی باشد تاکیده شده است .
خسروتاج ادامه داد: این مهم این در قانون برنامه پنجم  نیز در حال حاضر هست و بنابراین اگر صنعتی بخواهد در داخل کشور حمایت شود باید با گذاشتن سود بازرگانی برای کالای مشابه وارداتی ،‌حمایت  لازم از آن صورت بگیرد.
به گفته وی؛ با توجه به منویات مقام معظم رهبری که اخیرا تاکید داشتند  باید جلوی واردات کالای مشابه تولید داخل گرفته شود، این وزارتخانه بلافاصله لیستی از کالاها که توان و ظرفیت تولید داخل آن وجود دارد تهیه کرده و به دولت فرستاده شد. 
خسروتاج دربخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه که در حال حاضر به کشور وراد می شود  عمدتا یا مواد اولیه یا کالاهای واسطه ای  و یا کالای سرمایه ای مثل  ماشین آلات است.
وی افزود: این در حالیست که وقتی  به صورت غیررسمی و قاچاق برخی از کالاها وارد کشور می شوند نباید آنها را به پای واردات رسمی گذاشت و واردات رسمی را زیر سئوال برد چرا نتیجه ای جر بدبینی به موضوع واردات را به همراه نخواهد داشت.
 معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به آمار و گزارشات در خصوص وضعیت واردات گفت:‌ طی سالجاری واردات نسبت به سال قبل کاهش داشته  همچنین سال قبل از آن نیز نسبت به سال ماقبل آن  نیز روند کاهشی داشته  است  و کلا باید گفت نظام واردات کنترلی است  ضمن اینکه در تلاش هستیم تا جهت کنترل واردات را هر چه بیشتر به سمت کنترلهای فنی و استاندارد ببریم. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار