اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042565765430

با بهره برداری از طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت

تولید نخستین پتروشیمی ایران 2 برابر می شود

کد: 1395042565765430

http://goo.gl/2b5StR

، تهران , (اخبار رسمی): رییس طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت اعلام کرد که با بهره برداری از این طرح، ظرفیت تولید به 3.7 میلیون تن افزایش می یابد.

تولید نخستین پتروشیمی ایران 2 برابر می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت نفت، «محمدمهدی فهام» درباره این طرح که قرار است هفته آینده به بهره برداری برسد، افزود: پتروشیمی شیراز از نخستین واحدهای صنعت پتروشیمی کشور است که ساخت آن به سال 1338 باز می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی شیراز که در ابتدا حدود 200 هزار تن در سال بود، گفت: با بهره برداری از طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت ظرفیت به 3.7 میلون تن افزایش یافته است.
رییس مجتمع پتروشیمی شیراز گفت: طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت تحت لیسانس شرکت های آمونیاک کازاله سوئیس و تویو ژاپن و از سوی شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) طراحی و نصب شده است.
وی با یادآوری اینکه مراحل طراحی تفصیلی، مهندسی خرید، اجرا، پیش راه اندازی و راه اندازی این طرح را متخصصان ایرانی انجام دادند، افزود: عملیات نصب تجهیزات سنگین، چند سال پیش توسط شرکت های هلندی از جمله ماموت انجام و تحریم ها سبب شد این شرکت به ما کمک نکند؛ از این رو طرح شیراز نخستین طرح در صنعت پتروشیمی کشور است که نصب تجهیزات سنگین آن توسط امکانات داخل صورت گرفته است.
وی توضیح داد که واحدهای قدیمی برچیده شده از نظر مصرف انرژی وضعیت مناسبی و استانداردهای زیست محیطی همخوانی نداشته اند، بنابراین زمینی که طرح اوره و آمونیاک سوم در آن اجرا شد، حاصل استحصال و برچیدن واحدهای قدیمی بوده است.
وی یادآورشد: اکنون در شرایطی هستیم که واحد آمونیاک3 به ظرفیت اسمی 100 درصد رسیده است و واحد اوره نیز با توجه به اینکه از جمله واحدهای مگاپلنت دنیاست، مشکلاتی به دلیل لایسنسور داشت، از این رو دیرتر از واحد آمونیاک به تولید رسید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در 8 مهر 1358 ایجاد شد.سازمان پیشین این وزارتخانه،شرکت ملی نفت ایران است. سازمان بالادست این وزارتخانه قوه مجریه جمهوری اسلامی ایران است و 4 شرکت اصلی در زیر مجموعه این وزارتخانه دیده می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته