اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042766605431

از سوی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک صادر می شود

ضمانت‌ بدون سپرده برای شرکت های الکترونیک

کد: 1395042766605431

http://goo.gl/pbc1xI

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فعال حوزه الکترونیک کشور بدون سپرده گذاری در صحا خبرداد.

ضمانت‌ بدون سپرده برای شرکت های الکترونیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) علی وحدت رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل صحا در نشست آشنایی با خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: صنعت الکترونیک از صنایعی است که میانگین ارزش افزوده بالایی دارد و می تواند فرصت‌های شغلی زیادی را درکشور ایجاد کند چراکه بهترین دانشجویان دانشگاهی از رشته های برق و الکترونیک فارغ التحصیل می‌شوند اما با توجه به ظرفیت‌های این حوزه سهم آنها در اقتصاد و صنعت ناچیز است و چندان همخوانی با استعدادهای کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند توجه به نیروهای جوان و شرکت‌های دانش بنیان و نوپاست، گفت: لازم است برای حرکت درست شرکت‌های نوپا مدل‌های رشد آنها طراحی شده و برنامه‌های حمایتی را بر اساس میزان رشد تنظیم کنیم چراکه شرکت‌های زیادی بوده اند که با انجام چند طرح اما بدون برنامه ای دراز مدت از دور رقابت در بازار خارج شده اند. این در حالی است که تعریف مگاپروژه ها برای شرکت های نوپا می تواند بازار آنها را تامین کرده و باعث رشد آنها شود.

وی تصریح کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با این هدف که چنانچه حوزه الکترونیک پیشرفت کند می تواند پیشران صنایع نوین کشور باشد، شکل گرفته است و هم اکنون وزرای صنعت، معدن و تجارت ، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع،  نیرو، اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعضای مجمع عمومی صحا را تشکیل می دهند.

وحدت با بیان اینکه اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه دو فعالیت اصلی صحا را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: در راستای ورود به روش‌های جدید حمایتی، صندوق درصدد اجرای سرمایه گذاری ریسک پذیر به صورت غیر مستقیم است که شیوه نامه های مربوطه تدوین و بزودی به صورت پایلوت اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه صحا در جهت تعریف پروژه های بزرگ با کمک سایر نهادها و سازمان ها خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) امید دارد که با راه اندازی این مگاپروژه ها بتواند شرکت‌های مستعد را در زنجیره تامین نیازهای این پروژه‌ها مشارکت داده و ضمن تامین بازار آنها، هم رشد این شرکت‌ها ممکن شود و هم نیازهای بخشی صنعت کشور مرتفع گردد.

آمادگی حمایت از طرح‌های الکترونیک را داریم

همچنین راضیه علیرضایی در ابتدای این نشست که با حضور فعالان صنعتی و دانشگاهی حوزه الکترونیک استان خراسان رضوی برگزار شده بود، گفت: رشته الکترونیک یکی از کد رشته‌هایی است که دارای ارزش‌افزوده فراوانی است، توجه به آن را در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به وجود فرصت استفاده از این کد رشته در جهت ایجاد اشتغال اظهار کرد: الکترونیک و نرم‌افزار یکی از کد رشته‌هایی است که دارای ارزش‌افزوده اقتصادی بالاتری از میانگین ارزش‌افزوده فعالیت‌های استان می‌باشد همچنین میانگین بهره‌وری سرمایه در این کد رشته نیز در استان بالاتر است درنتیجه فرایندهایی که برای این طرح وجود دارد واضح‌تر و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

علیرضایی با تأکید بر اینکه این فعالیت نیازمند عزم همگانی است اظهار کرد: در این فعالیت بزرگ شدن مبتنی بر وجود بازوی دانش، بین‌الملل و روابط بین‌الملل و بازاریابی و شناسایی محصولات جدید است که نیازمند کاری بزرگ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ضمن تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی در استان و توسعه بخش صنعت اظهار کرد: استان علیرغم دارا بودن منابع عظیم نیازمند همکاری گروهی جهت پیشبرد اهداف و کمک به اقتصاد استان است.

وی با اشاره به ارتباط مستمر میان صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند در پرورش دانشجو به‌خصوص در بخش صنعت به شکل معقول و با توجه به نیاز آن، نقش خود را ایفا کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید