اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042867170052

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران تشریح کرد

دلایل رشد ناچیز صنعت گردشگری و هتلداری

کد: 1395042867170052

https://goo.gl/AniUH6

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، با اشاره به ویژگی های صنعت گردشگری، توسعه هتلداری در کشور را از عوامل مهم در رشد اقتصادی کشورها دانست.

توسعه صنعت هتلداری ، رشد اقتصادی کشور و نظرات اعلام شده در خصوص نرخ هتل ها

به گزارش اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، محمد علی فرخ‌مهر با اشاره به برخی اظهارات غیر کارشناسی مطرح شده در برخی رسانه‌ها در خصوص گران بودن هتل ها و تهدید برای گردشگری کشور گفت: دراین راستا نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در این خصوص نقطه نظراتی در این خصوص داشته اند و نیز شاهد اظهار نظر سایر همکاران در این زمینه نیز بوده ایم.

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در ایجاد اثرات مثبت اقتصادی در سطح دنیا اظهار کرد: با توجه به اهمیت این صنعت در رشد کشورها، دولتمردان چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای درحال توسعه،گردشگری را به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌دانند و نیز از گردشگری به عنوان صادرات نامرئی یاد می‌شود.

فرخ مهر خاطر نشان کرد: تاثیرات رشد گردشگری در  زمینه‌های مختلف رفع مشکلاتی مانند کمبود درآمدهای ارزی با توجه به تغییرات قیمت نفت، نیازسنجی برون رفت از این بحران‌ها را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر این که مهمترین راهکار و درآمد و پایدارترین شرایط اقتصادی برای کشور را صنعت گردشگری رقم می زند، افزود: در این حوزه، سیاست گذاران و برنامه‌ ریزان و متولیان این صنعت به ویژه در مجلس شورای اسلامی در هموارسازی راه برای این صنعت نقش بسیار مهمی دارند و شاهد هستیم که مسئولانی از جمله نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در این زمینه حضورخوبی از خود نشان دادند .

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر به ویژه پیام نوروزی سال جاری خود تحت عنوان« اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل»  و تأکید بر اقتصاد پایدار که صنعت گردشگری نقش اول را ایفا می‌کند، گفت: این موضوع، نیازمند عزم ملی است و بایستی همگان این اعتقاد را داشته باشند که کشور در دست برنامه‌ سازان و متولیان حوزه گردشگری می‌تواند به سربلندی واقعی برسد که محور اصلی آن قانونمندی و پایداری در ضوابط است.

وی با بیان این که امیدواریم مجلس جدید در حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری نقش حمایتی خوبی داشته باشد، افزود: در 37 سال گذشته این صنعت، رشد چشمگیری نداشته و درمجموع با توجه به رشد جمعیتی از یک سو و نیز تنوع و ارتقای سطح رفتارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، این صنعت رشد کافی نداشته است.. وی با اشاره به این که در برخی کلان شهرها از جمله تهران درحال حاضر 102 هتل و 22 هتل آپارتمان وجود دارد اظهارکرد: در تهران تعداد مهمانپذیر از 220 به 137 واحد کاهش یافته است ، 

فرخ مهر با اشاره به دلایل عدم افزایش مراکز اقامتی گفت: با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی و عملیاتی نشدن آن از یکسو و نیز متفاوت بودن سرمایه‌گذاری در این صنف با سایر صنوف (در بازه‌ زمانی طولانی ، ساخت ،تجهیز و بازگشت سرمایه) منتج به عدم تمایل سرمایه گذاری در این صنعت است.

به گفته وی، تخصصی بودن صنعت هتلداری و اداره امور آن و نبود منابع انسانی کارآزموده و آموزش دیده از مجموع نکاتی است که منجر به سرمایه‌گذاری کمتر در این صنعت شده است.

وی افزود: همچنین بحران های منطقه وچالش هایی که از بدو انقلاب بوده ، ورود سرمایه‌گذاران جدید به این صنعت را با ابهام مواجه کرده است و این نگرانی وجود دارد که سرمایه گذاری آنها بازگشت نداشته باشد.

فرخ مهر با اشاره به سیاست خارجی ایران در دولت فعلی و دور جدید  ارتباط با کشورها و مذاکرات برجام و گذر از تحریم‌ها، اظهار کرد: نقش موثر این چرخش و تحول ارتباطی کشورهای اروپایی  با ایران، حوزه گردشگری را با تحول بیشتری نسبت به سایر امور در سطح روابط بین‌الملل مواجه کرده، لذا برای حفظ و صیانت از این دستاورد ملی نیازمند عزم ملی و همگانی هستیم.

رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران، خاطر نشان کرد: اجرایی کردن  قوانین حوزه گردشگری که قانون‌گذار با دید فراگیر آن را تنظیم و تصویب کرده ، نیازمند آئین‌نامه ها و دستورالعمل‌های پایدار  است.

به گفته این مقام مسئول شفاف‌سازی قوانین تأثیرگذار در جذب سرمایه‌گذاران جدید و نیز اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاران قدیمی که نیازمند تسهیلات مالی و بانکی برای بهینه‌سازی هتل ها و سایر مراکز اقامتی است در رشد این صنعت بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: عدم ثبات گفتاری ،رفتاری و نیز دستورالعمل‌های ابلاغی توسط مسئولین مرتبط با این صنعت از دیگر عوامل مهم و موجب تلاطم و رکود در این صنعت می‌شود ، از این رو صنعتی که از نوسانات اقتصادی و اجتماعی تاثیرپذیر است، نیازمند نگاه متفاوت مسئولین مرتبط و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا ضمن جامع عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقتصاد پایداری را برای کشور داشته باشد.

فرخ مهر در ادامه با انتقاد از اظهار نظرهای مطرح شده در زمینه گرانی هتل ها اظهار کرد: در اجرای ضوابط نظارتی هتل ها که در اختیار این تشکل مردم نهاد است با توجه به نکاتی که دل مشغولی نایب ریس فراکسیون گردشگری است، با هرگونه تخطی از قوانین جاری در کمیسیون بازرسی و رسیدگی به تخلفات و شکایات ، در کنار سازمان میراث فرهنگی و نیز جایگاه سایر نهادهای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی برخورد لازم با متخلفین انجام می شود و طبعا نظارت های مردمی نقش به سزایی در این خصوص خواهد داشت.

رئیس اتحادیه هتلداران تهران افزود: به دلیل هجمه هایی که اخیراً پیش آمده سکوت کردم تا هم رسانه‌ها و نیز همه دست‌اندرکاران این صنعت گرانقدر، با نظرات دیگر عزیزان همکار نیز آشنا شوند و امیدوارم تأثیر خاص خود را داشته باشد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتحادیه هتل و هتل آپارتمان های استان تهران

اتحادیه هتلداران تهران در سال 1328 همزمان با رشد و توسعه فعالیت های جهانگردی راه‌اندازی شد و امسال پس از گذشت 65 سال از تاسیس آن یکی از قدیمی ترین اتحادیه‌ها در کشور محسوب می‌شود. این اتحادیه از زمان تاسیس نقش موثر و بسزایی در توسعه هتل ها، کمک به تصویب قوانین مرتبط با این صنعت و کاهش قوانین دست و پا گیر داشته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی