اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042867365614

جهت تقویت تجارت صورت می گیرد

حضور تجار افغانی در منطقه آزاد چابهار

کد: 1395042867365614

https://goo.gl/rF1sb0

، تهران , (اخبار رسمی): والی نیمروز افغانستان در نشست کمیته های تخصصی اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی اجتماعی مشترک ایران و افغانستان گفت: تجار افغانی جهت تقویت تجارت با منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم را دارند.

حضور تجار افغانی در منطقه آزاد چابهار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار "محمد سمیع" در پنل اقتصادی و اجتماعی که با حضور "حامد علی مبارکی" رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان، "علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران شهرستان های چابهار و کنارک، مسئولان استانی و فعالین اقتصادی افغانستان در محل تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد برگزار شد با اشاره به مطلب بالا اضافه کرد: استفاده از تجارب شهرداری های طرفین در راستای بهره گیری از توانمندی های یکدیگر می تواند تاثیرگذار باشد.

"علی اوسط هاشمی" استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست که با هدف افزایش تعاملات اقتصادی دو استان و استفاده از ظرفیت های بالقوه منطقه آزاد چابهار برگزار شد گفت: شایستگی های استان سیستان و بلوچستان را با برگزاری نمایشگاه ها و احداث بازارهای مشترک دائمی و تبدیل آن به قطب گردشگری و اقتصادی می توانیم به نمایش بگذاریم.

"زهرا اربابی" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: بهره گیری از ظرفیت های مشترک اجتماعی، مذهبی و اقتصادی باعث گره خوردن اقتصاد دو استان همجوار دو کشور ایران و افغانستان خواهد شد.

در این نشست "رضا نجفی" رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان و مسئول میز افغانستان در استان به سوالات تجار و بازرگانان افغانی در خصوص واردات، صادرات و ترانزیت محصولات نباتی، دامی و میوه از افغانستان به ایران و سایر کشورها از طریق بندر چابهار پاسخ و مسایل و مشکلات آنان را مورد بحث و بررسی قرارداد.

برپایه همین گزارش در نشست های تخصصی امروز اعضای شورای ولایتی، رئیس عدلیه، ریاست مهاجرین، مسئول وزارت خارجه، سخنگوی والی نیمروز، رئیس اتاق های تجارت و بازرگانی، معاون ریاست گمرک، رئیس استاندارد، ریاست ترانسپورت، و جمعی از تجار و بازرگانان ولایت نیمروز کشور افغانستان حضور داشتند.

این گزارش می افزاید: والی ولایت (استان) نیمروز در راس هیات تجاری و اقتصادی کشور افغانستان به همراه استاندار سیستان و بلوچستان امروز /یکشنبه/ در بدو ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرمانداران چابهار و کنارک، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و جمعی از روحانیان و مسئولان محلی قرار گرفتند.

شایان ذکر است تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران کشور افغانستان با ثبت تعداد 116 شرکت در منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در بخش های تجارت، ترانزیت و تولید مشغول به فعالیت هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار