اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042867375614

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

افغانستان مهمترین شریک تجاری چابهار است

کد: 1395042867375614

http://goo.gl/IuEWJF

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان منطقه آزاد صنعتی - تجاری چابهار گفت: دولت و بخش خصوصی کشور افغانستان مهمترین شریک تجاری منطقه آزاد چابهار است.

افغانستان مهمترین شریک تجاری چابهار است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار  حامد علی مبارکی  در نشست «محمد سمیع» والی ولایت نیمروز افغانستان در مجتمع پتروشیمی مکران در چابهار اظهار داشت: ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه آزاد و بندر چابهار مناسب برای فعالیت تجار و بازرگانان افغانستان است و در چند سال اخیر بیش از 130 شرکت افغانی در این منطقه ثبت و در حال فعالیت هستند.
وی گفت: منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: روان سازی توسعه صادرات یکی از مهمترین اهداف منطقه آزاد در این شهرستان است که می تواند برای کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان نقش مهمی در ترانزیت ایفا کند.
مبارکی ادامه داد: چابهار به دلیل نزدیکی با کشور افغانستان و تعامل و دوستی دیرینه ایران و افغانستان می تواند روز به روز بر توسعه روابط 2 منطقه نقش داشته باشد.
وی بیان کرد: پس از توافق هسته ای و برجام اقبال و تمایل کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در چابهار بیشتر شده است.
وی گفت: چابهار ظرفیت های فراوانی نظیر گردشگری، تجارت و ترانزیت دارد و سرمایه گذاران می توانند با امنیت کامل به فعالیت مشغول باشند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد صنعتی - تجاری چابهار ادامه داد: سازمان منطقه آزاد از هر گونه سرمایه گذاری استقبال و تمامی زمینه ها را برای فعالیت تجار و بازرگان فراهم می کند.
والی ولایت (استان) نیمروز در راس هیات تجاری و اقتصادی کشور افغانستان به همراه استاندار سیستان و بلوچستان امروز /یکشنبه/ در بدو ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرمانداران چابهار و کنارک، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و جمعی از روحانیان و مسئولان محلی قرار گرفتند.
این هیات بلند پایه در سفر 2روزه شهرستان چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی، قسمت کارگاهی و صنعتی منطقه آزاد دیدن می کنند.
نیمروز ولایتی در جنوب باختری افغانستان در همسایگی منطقه سیستان ایران واقع شده و شهر زرنج مرکز آن و شهرهای چخانسور و چهاربرجک از مهمترین شهرهای تابعه این ولایت است.
سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
شهرستان چابهار با 260 هزار نفر جمعیت در 645 کیلومتری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار