اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042867395614

در سفر والی نیمروز به چابهار صورت گرفت

بررسی همکاری‎ بازرگانی و ترانزیت کالا

کد: 1395042867395614

https://goo.gl/RKI8xI

، تهران , (اخبار رسمی): معاونت حمل‌ و‌نقل و ترانزیت بندر آزاد چابهار گفت: هدف از سفر "محمدسمیع" به چابهار بررسی مولفه‌های همکاری در عرصه فعالیت‌های بازرگانی و ترانزیت کالا به افغانستان است.

بررسی همکاری‎ بازرگانی و ترانزیت کالا

به ‎گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار «محسن محمدی معین» معاونت حمل‌و‌نقل و ترانزیت بندر آزاد چابهار پیرامون اهداف و جزئیات سفر "محمدسمیع" والی ولایت نیمروز افغانستان به استان سیستان ‌و ‌بلوچستان و بازدید از منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: هدف از این سفر، آگاهی از امکانات قرار گرفته در اختیار کشور افغانستان پس از امضای تفاهمنامه و نیز بررسی مولفه‌های همکاری در عرصه فعالیت‌های بازرگانی و ترانزیت کالا به این کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی درخصوص سفر مقامات مختلف از افغانستان به منطقه آزاد چابهار و قرار گرفتن در جریان امور تفاهمی پس از عقد توافقنامه این بندر، ادامه داد: در همین راستا والی ولایت نیمروز طی سفری 2 روزه به‌ همراه تعدادی از مسئولین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی افغانستان؛ ضمن بازدید از امکانات منطقه آزاد چابهار، مذاکراتی را نیز با استاندار، فرماندار و دیگر مسئولین محلی در دستور کار دارند.

معاون ترانزیت بندر آزاد چابهار با اشاره به پروژه‌های مورد بازدید این مقام افغانستانی در بندر آزاد چابهار افزود: بازدید از مجتمع پتروشیمی نگین مکران، اسکله‌ها و بنادر شهید کلانتری و شهیدبهشتی و هم‌چنین شرکت در کارگروه ساماندهی سواحل از دیگر برنامه‌های سفر محمدسمیع به منطقه است که با شرکت استاندار در نشست ساماندهی مذکور، سایر میهمانان هم در جریان نتایج و امکانات اسکله‌ها و بنادر قرار می‌گیرند.

وی با اعلام مطلبی مبنی بر برگزاری نشست خبری و رسانه‌ای والی ولایت نیمروز افغانستان با حضور استاندار و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، بیان داشت: محمدسمیع ضمن قرار گرفتن در جریان اطلاعات مربوط به بنگاه اقتصادی داخلی منطقه چابهار، بازدیدهایی را از شرکت فولاد و پیکره صنعتی- کارگاهی منطقه آزاد داشته و در ادامه نیز نشست مشترکی با اعضای اتاق بازرگانی و مسئولین اقتصادی چابهار خواهند داشت.

محمدی معین در پایان با بیان زمینه‌های همکاری کشورهای حاضر در تفاهمنامه بندر آزاد چابهار تصریح کرد: همکاری در زمینه‌های تولیدات مراکز، جذب مشتری برای صادرات و محصولات مختلف پتروشیمی صورت می‌گیرد زیرا کشورهای عضو تفاهمنامه بندرآزاد چابهار در واقع بازار صادراتی محصولات منطقه آزاد محسوب می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار