اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395043068214765

پروفسور ژانگ لی معاون رئیس دانشگاه یونن چین عنوان کرد

همکاری دانشگاه یونن با سمت

کد: 1395043068214765

http://goo.gl/HMtn5l

، تهران , (اخبار رسمی): پروفسور ژانگ لی، معاون رئیس دانشگاه یونن، و هیأت همراه، روز گذشته با حضور در محل ساختمان سازمان مطالعه و تدوین (سمت)، با دکتر احمد احمدی رئیس این سازمان و معاونان «سمت» دیدار و گفتگو کردند.

دانشگاه یونن علاقه مند به بالا بردن سطح همکاریها با «سمت» است

به گزارش روابط عمومی «سمت»، موسوی مشاور رئیس سازمان در امور بین‌الملل، در دیدار با هیأت چینی به معرفی فعالیتهای «سمت» پرداخت و گفت: «سازمان سمت یک سازمان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است و همچنین به عنوان یک انتشارات نیز فعالیت می‌کند. این سازمان با کشورهایی چون عراق، روسیه، لبنان، چین، هند، تاجیکستان، هند، آذربایجان، انگلستان و آلمان همکاریهای دوجانبه دارد و تاکنون بالغ بر 60 عنوان از کتابهای تألیفی استادان افغان را چاپ و منتشر کرده و برای استفاده دانشجویان افغانستان در اختیار آنها قرار داده است».

وی افزود: «در کشور چین نگاه ویژه‌ای به موضوع جاده ابریشم و احیاء آن می‌شود که ایران و چین در این خصوص رابطه تاریخی طولانی ای دارند. تمرکز فعلی در احیاء جاده ابریشم بر اقتصاد و تجارت معطوف است، ولی همکاریهای علمی و فرهنگی نیز می‌تواند به این موضوع افزوده شود؛ سازمان «سمت» و دانشگاه یونن می توانند با تألیف و انتشار کتابی با موضوع فرهنگ هر دو کشور برای آشنایی مردم ایران و چین با فرهنگ کشورهای یکدیگر، قدم مهمی در این راستا بردارند».

در ادامه پروفسور ژانگ لی ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان «سمت» گفت: «پس از بررسیها متوجه شدیم که سمت یکی از سازمانهای معروف در داخل کشور و در میان کشورهای منطقه است. دانشگاه یونن از همکاری با این سازمان بسیار خرسند است. یکی از دلایل حضور ما در اینجا پیگیری توافق‌نامه همکاری تألیف مشترک دو کتاب به زبان فارسی و دو کتاب به زبان چینی و توافق برای همکاری در چاپ کتابهای درسی آموزش زبان چینی برای دانشجویان ایرانی در ایران توسط سازمان «سمت» است».

در ادامه بازدید، دکتر هاجری معاون پژوهشی «سمت» در دیدار با هیأت چینی ضمن اشار به درجه علمی «سمت» در سطح کشور و جهان، به جایگاه علمی دانشگاه یونن نیز اشاره کرد و گفت: «دانشگاه یونن از دانشگاههای موفق کشور چین است و ما تمایل داریم در حوزه زبان و فرهنگ با این دانشگاه همکاری داشته باشیم. از سوی دیگر مطلع هستیم که دانشگاه یونن سالانه 600 عنوان کتاب چاپ اول منتشر می کند که مایل هستیم از تجربیات انتشارات این دانشگاه در این خصوص استفاده کنیم». 

در پایان هیأت چینی در جلسه‌ای با دکتر احمد احمدی رئیس سازمان «سمت» درباره برنامه های آینده و همکاریهای دوجانبه بحث و گفتگو کردند.

احمدی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به ایشان ابراز امیدواری نمود که همکاریهای دوسویه ادامه داشته و حتی بر سطح آن افزوده شود.

پروفسور ژانگ لی نیز پس ابراز خرسندی از دیدار با دکتر احمدی، گفت: «ما علاقه مند به بالا بردن سطح همکاریها با سازمان «سمت» هستیم و معتقدیم بالا بردن سطح همکاریهای مشترک در زمینه تحقیقات مشترک و تبادل همکاریهای علمی، برای طرفین مفید خواهد بود؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد شود».

وی با بیان دعوت رسمی از دکتر احمدی به دانشگاه یونن برای بازدید و انعقاد تفاهم نامه، افزود: «پیشنهاد می کنم سازمان «سمت» و دانشگاه یونن همکاری جدید خود را در زمینه چاپ کتابهای درسی آموزش زبان چینی برای دانشجویان زبان چینی در ایران نیز آغاز کنند. همچنین دانشگاه یونن آمادگی دارد چنانچه «سمت» افرادی را برای ادامه تحصیل به این دانشگاه معرفی کند، به عنوان بورسیه بپذیرد».

پروفسور ژانگ لی معاون رئیس دانشگاه یونن، دکتر وو یون مدیر مؤسسه کنفوسیوس و معاون مدیر اداره بین‌الملل دانشگاه یونن، پروفسور دوان هونگ یون مدیر توسعه منابع انسانی دانشگاه یونن، پروفسور لی وی رئیس دانشکده بین‌الملل دانشگاه یونن، پروفسور لیانگ شوانگ‌ لو رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه یونن، ما لی همکار مؤسسه کنفوسیوس و مسئول اعزام دانشجویان به خارج از کشور اداره بین‌الملل دانشگاه یونن و پروفسور شوو مدیر مؤسسه کنفوسیوس دانشگاه تهران، اعضای هیأت بازدیدکننده چینی را تشکیل می دادند. »

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب