اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960806265764765

با تولید نرم‌فزار کتابخوان و انتشار ده‌ها کتاب الکترونیکی؛

نشر الکترونیک «سمت» پرچم‌دار نشر الکترونیک آثار دانشگاهی کشور است

کد: 13960806265764765

https://goo.gl/cnt4gj

، تهران , (اخبار رسمی): نشر الکترونیک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، به عنوان پرچم‌دار نشر الکترونیک آثار دانشگاهی کشور تاکنون توانسته است علاوه بر تولید قریب به هزار عنوان کتاب الکترونیکی، نرم‌افزار کتابخوان اختصاصی «سمت» را با قابلیت‌های ویژه به جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور عرضه کند.

نشر الکترونیک «سمت» پرچم‌دار نشر الکترونیک آثار دانشگاهی کشور است
جواد ایرجی مدیر مرکز نشر الکترونیک «سمت»

ایرجی اهداف عمده در تولید کتابخوان‌ «سمت» را علاوه بر انتشار آثار سازمان «سمت»، ایجاد بستر مناسب برای دیگر ناشران معتبر دانشگاهی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی «سمت»، همگام با پیشرفت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و رسانه‌ای به ویژه در حوزه تولید و نشر کتاب، مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت» با عنوان «سمتا» از اواخر سال 92 تأسیس و کار خود را از اوایل سال ۹۳‌ آغاز کرد.

جواد ایرجی رئیس مرکز نشر الکترونیک «سمت» در این‌باره می‌گوید: نشر الکترونیک، به‌عنوان یک فناوری پویا، تولید و عرضه و دسترسی به کتاب را آسان و بستر مناسبی را برای فرایند تولید کم‌هزینه فراهم کرده است.

مرکز نشر الکترونیک «سمت» به عنوان پرچم‌دار نشر الکترونیک آثار دانشگاهی کشور، تاکنون قریب به هزار عنوان کتاب را به صورت الکترونیکی منتشر کرده و در ادامه، تولید و توزیع همه کتاب‌های «سمت» به‌‌صورت الکترونیکی هدف اصلی مرکز نشر الکترونیک این سازمان است.

همچنین یکی دیگر از دستاوردهای مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت»، تولید نرم‌افزار کتابخوان اختصاصی «سمت» است که به سه زبان فارسی،‌ عربی و انگلیسی به صورت رایگان در اختیار دانشگاهیان و دیگر مخاطبان کتاب قرار گرفته است.

نرم‌افزار کتابخوان سمت همگام با پیشرفت‌های تکنولوژیک و نرم‌افزاری حوزه‌ی نشر در دنیا، از قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر ارتباط تعاملی و دوسویه، قابلیت‌ جستجوی درون‌متنی و امکانات پژوهشی و اشتراک‌گذاری بخشی از متن در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است.

با این حال ایرجی اهداف عمده در تولید کتابخوان‌ «سمت» را علاوه بر انتشار آثار سازمان «سمت»، ایجاد بستر مناسب برای دیگر ناشران معتبر دانشگاهی عنوان می‌کند.

رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت» در تشریح دیگر اهداف این مرکز و همچنین قابلیت‌های نرم‌افزار کتابخوان «سمت» می‌گوید: جستجوگری پیشرفته، قابلیت‌های جذاب، متنوع و چندرسانه‌ای، تسهیل و تسریع در دسترسی به آثار، قیمت‌های کمتر، سهولت در آرشیوسازی و تسهیل در ارتباط دوسویه «سمت» و مخاطبان و همچنین صیانت از محیط زیست، از جمله ویژگی‌های کتابخوان سمت است.

رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) همچنین با اشاره به ارتقای نرم‌افزار کتابخوان «سمت» یادآور می‌شود: به زودی فروش نسخه‌های کاغذی کتاب‌های «سمت» نیز از طریق این نرم‌افزار امکان‌پذیر می‌شود.

به گفته ایرجی، با راه‌اندازی قابلیت فروش نسخه کاغذی کتاب‌های «سمت»، دانشگاهیان و دانش‌پژوهان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با قیمت پشت جلد توسط نرم‌افزار کتابخوان اختصاصی «سمت» سفارش دهند و در هر کجای ایران، بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی ارسال، از طریق پست آن را دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]