اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050168905614

تصویب هزارمیلیاردریال برای فرودگاه چابهار

کد: 1395050168905614

https://goo.gl/pkzM8U

، تهران , (اخبار رسمی): معاون ترانزیت و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: هزار میلیارد ریال براساس برآورد اولیه برای ساخت فرودگاه بین المللی در این شهرستان از سوی منطقه آزاد تصویب شده است.

تصویب هزارمیلیاردریال برای فرودگاه چابهار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محسن محمدی معین اظهار داشت: بخشی از این اعتبار از محل فروش املاک مازاد منطقه آزاد در تهران و بخشی دیگر نیز از فعالیت های بازرگانی در چابهار برای احداث فرودگاه تصویب شده است.

وی افزود: بیش از 230 میلیون دلار برای تکمیل فازهای یک و 2 فرودگاه بین المللی در چابهار نیاز است.

وی گفت: این فرودگاه براساس ورود و خروج هشت میلیون مسافر و 2 میلیون تن کالای ترانزیتی در سال طراحی شده است و در آینده براساس نیاز این منطقه ظرفیت نیز بیشتر خواهد شد.

معاون ترانزیت و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار افزود: ساخت فرودگاه یکی از زیرساخت های مهم ترانزیت است که مانند راه آهن، جاده های ترانزیتی و دریایی باید برای توسعه سواحل مکران ایجاد شود.

محمدی معین با بیان اینکه ساخت فرودگاه در چند روز گذشته به منطقه آزاد چابهار واگذار شده، افزود: فرودگاه بین المللی چابهار در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 هکتار در مدت سه سال ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اینک چندین شرکت داخلی و خارجی تمایل خود را برای ساخت فرودگاه بین المللی چابهار اعلام کردند.

وی گفت: مسافران داخلی و خارجی منطقه آزاد چابهار هم اینک از فرودگاه نظامی کنارک در فاصله 45 کیلومتری استفاده می کنند که به دلیل نظامی بودن آن با محدودیت هایی مواجه هستند.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار