اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050571455614

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار:

سرمایه گذاران افغانستانی تخفیف می گیرند

کد: 1395050571455614

https://goo.gl/y5YMdy

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با اشاره به تسهیلاتی که ایران برای سرمایه‌گذاران افغانستانی در نظر گرفته است ،از تخفیف 50 درصدی برای سرمایه‌گذاران در بندرها خبرداد.

سرمایه گذاران افغانستانی تخفیف می گیرند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار "حامدعلی مبارکی" در اولین نشست مشترک استانداران مرزی ایران و افغانستان در هتل همای مشهد، اظهار کرد: نخستین نقطه اشتراک بین ایران و افغانستان زبان فارسی است. امروز چابهار به عنوان کانون توسعه شناخته می‌شود و باید برای آن برنامه‌ریزی انجام داد تا نسل‌های آینده نیز بتوانند به شکل بهینه از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ما مایل هستیم پیش از سرمایه‌گذاری سایر کشورها افغانستان در این منطقه سرمایه‌گذاری کند و انتظار داریم این کشور مشارکت بیشتری در این منطقه با ما داشته باشد.

مبارکی ترانزیت را مساله‌ای مهم برای این منطقه دانست و گفت: دولت یازدهم سیاست‌های جدی و خاصی در شرق کشور آغاز کرده که امیدواریم این رویکرد در کشور مقابل نیز باشد. ما برای ایجاد اتفاقات بزرگ باید به سمت روان‌سازی مسیرها بین دو کشور گام برداریم و به آنچه اعتقاد داریم عمل کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به تسهیلاتی که ایران برای سرمایه‌گذاران افغانستانی در این منطقه قائل شده است، عنوان کرد: ما برای سرمایه‌گذاران در بندرها تا 50 درصد تخفیف قایل می‌شویم. همچنین 20 تا 30 درصد از هزینه سوخت کامیون‌های افغانستانی کاهش داده شده و به مدت یک تا دو ماه نیز به این سرمایه‌گذاران انبار واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: باید کمیته مشترک و اجرایی بین دو کشور جهت پیگیری قراردادهای مختلف شکل گیرد.

در ادامه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: این همکاری‌ها در صورتی پایدار است که نهادسازی بین این 6 استان در کشورهای ایران و افغانستان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سایه این نهادسازی است که الگویی موفق برای همکاری ارائه خواهد شد. امیدواریم استانداران استان‌های مرزی ایران و افغانستان به این مساله توجه کنند.

شافعی تصریح کرد: با کمک این نهادسازی می‌توان از تجارت غیر رسمی کاست و تجارت رسمی را افزایش داد و در بازارهای ثالث نیز حضوری موثر داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار