اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051174355617

سفر نخستین مسافران ایرانی با شناور پیشرفته

کد: 1395051174355617

https://goo.gl/WsUaga

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از عزیمت نخستین مسافران ایرانی خط دریایی قشم – خصب به کشور عمان خبر داد.

سفر نخستین مسافران ایرانی با شناور پیشرفته

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، عبدالجواد کمالی در حاشیه سفر دریایی تعدادی از مردم جزیره قشم به کشور عمان با شناور پیشرفته AL Hallaniyat  گفت: علاقمندان سفر دریایی از قشم به عمان از سرتاسر ایران می توانند با سفر به این جزیره و از طریق آژانس های مسافری نسبت به خرید بلیط و دریافت ویزای سفر اقدام کنند.
وی با اشاره به همکاری بسیار مثبت نمایندگی وزارت خارجه کشورمان در جزیره قشم برای فراهم شدن شرایط سفر ایرنیان به عمان، گفت: هموطنانمان در سفر به عمان می توانند به مدت یک ماه از نقاط مختلف این کشور دیدن کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در آینده نزدیک با ایجاد شرایط تور سفر به عمان در کشورمان و تور سفر به ایران در کشور عمان، شرایط ویژه ای در زمینه سفر دریایی بین جزیره قشم و بندر خصب عمان با کاهش قیمت بلیط تردد ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: هم اکنون بلیط سفر رفت و برگشت به کشور عمان 4 میلیون و 200 هزار ریال است و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال نیز برای صدور ویزا از مسافران دریافت می شود در حالی که ویزای سفر به این کشور در نقاط دیگر کشورمان با دریافت 5 میلیون ریال صادر می شود.
کمالی با اشاره به سفر 66 عمانی در نخستین روز راه اندازی خط دریایی قشم – خصب، گفت: مسافران عمانی در سفر به جزیره قشم از قلعه پرتغالی ها، غارهای خوربس، جزایر ناز، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی در روستای شیب دراز، جنگل دریایی حرا، کاشانه های میهمان در روستاهای جزیره، چاه های تلا و بادگیرهای منحصر به فرد بندر تاریخی لافت، اسکله کندآلو و خلیج دلفین های هنگام بازدید کردند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، سفر دریایی قشم – خصب با 80 دقیقه زمان و توسط شناورهای مدرن که از امکانات پیشرفته برخوردارند، انجام می شود.
شایان ذکر است 66 مسافر عمانی که روز پنجشنبه با شناور مدرن AL Hallaniyat وارد جزیره قشم شده بودند روز گذشته به همراه مسافران ایرانی جزیره قشم را به مقصد بندرخصب عمان ترک کردند.
بنا به این گزارش، شرکت بین المللی کشتیرانی عمان به هنگام عزیمت از جزیره قشم با اهدای تندیس افتخار به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از اهتمام این سازمان برای راه اندازی مسیر دریایی قشم – خصب تقدیر کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان